het klinkt zo veel... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar is dat altijd even handig? Belker schreef:Ik heb die van Lorette ook maar mijn paddock wordt dan weer te los en te zwaar. En idd ik kan de hoeken net niet mooi doen. Ik zou graag een gewone weidesleep willen. Zowel voor de weide als voor de paddock en track.
Wij strooien ons as over het gras en bij de planten. Doen we al jaren, geen idee of het verschil maakt, maar er zit in as veel mineralen.
carika schreef:Hier vorige week nog schelpenkalk met de hand gestrooid, de strooier kon er niet mee overweg.
Ik wou het al veel eerder doen maar de bigbag was bevroren dus geen doen.
Nu duimen dat het gaat regenen en dan eind deze maand Pavo kunstmest erop.
Injecteren zou ik heel graag maar kan niemand vinden die het doet, stukje is maar 0,5 hectare.
Eigen mest uit rijden daar zit ik ook nog over na te denken, iemand daar ervaring mee? De oudste mest zou dan 1 jaar zijn de jongste 3 maand, dus nog niet volledig gecomposteerd.
carika schreef:Hier vorige week nog schelpenkalk met de hand gestrooid, de strooier kon er niet mee overweg.
Ik wou het al veel eerder doen maar de bigbag was bevroren dus geen doen.
Nu duimen dat het gaat regenen en dan eind deze maand Pavo kunstmest erop.
Injecteren zou ik heel graag maar kan niemand vinden die het doet, stukje is maar 0,5 hectare.
Eigen mest uit rijden daar zit ik ook nog over na te denken, iemand daar ervaring mee? De oudste mest zou dan 1 jaar zijn de jongste 3 maand, dus nog niet volledig gecomposteerd.
_Lorette_ schreef:Gisteravond de kat in laten slapen... Wat een ellende. Ik had nog nooit eerder afscheid genomen van een huisdier. We konden zijn suikerziekte minder goed managen en zo waren er nog wat dingetjes. Enkele weken geleden heeft een dierenarts hem nog goedgekeurd, maar voor ons voelde er iets niet goed. We willen altijd afscheid nemen voordat een dier gaat lijden, maar als je kat nog gewoon op een verhoogd aanrecht springt, mee gaat wandelen, etc. is dat best pittig. Ik sta er helemaal achter, maar ergens had ik het makkelijker gevonden als een dierenarts had gezegd 'dit kan niet meer, ik laat hem nu inslapen' dan dat je zelf besluit dat je kat over 10 dagen om 19.30 u dood moet. Vreselijk.
Vandaag wordt hij opgehaald en gecremeerd. Ik zag het niet zitten om hem in de tuin te begraven. We hebben overal puin in de grond en ik wilde hem niet per ongeluk een keer tegenkomen met werkzaamheden.
Heel veel sterkte !