Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 19:24

anjali schreef:
Ik heb vernomen dat ze een beetje in de financiele problemen zitten doordat er in korte tijd heel veel donateurs hebben opgezegd en er heel veel geld nodig is voor een wolfwerende omheining van 11 km. te moeten plaatsen waarvoor ze maar 20.000 euro subsidie krijgen terwijl de kosten meer dan het dubbele zijn. Ik ben zelf donateur maar heb minder contact omdat ik te ver woon voor de open dagen; mijn vriendin die ook donateur is gaat daar wel geregeld naartoe en is daardoor beter op de hoogte dan ik.

Ja klopt, ik heb ook nog extra gedoneerd voor de omheining. @Charaz, nee ik lees het krantje niet heel precies door vandaar dat ik het dus niet wist. Mijn paard staat al 2 jaar op een andere pensioenplek maar ik vind Soest een topplek.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:38

Charaz schreef:
salamaleque schreef:
Ik heb precies hetzelfde. Op mijn vraag of er dan in 1 jaar de minimale donatie was verdubbeld om je plaats op de wachtlijst te behouden, kreeg ik ook geen duidelijk antwoord.
Hele mooie plek voor je oude paard maar dit was een beetje rommelige toestand.

Verdubbeld? Het was zover ik weet altijd al 25,- per jaar en is nu 30,- per jaar geworden. Lezen jullie de nieuwsbrief nooit door die je krijgt?

Klopt hoor van 25 naar €30
Logisch toch alles word duurder
Stalgeld gaat met meer omhoog

deedee19

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:17

Ik ben wel donateur, maar heb geen paard meer. Ik vermoed dat dat dan de reden is waarom ik geen mail of brief heb ontvangen om paard op de lijst te zetten.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:36

Nou, degene die na mij op de wachtlijst staat heeft geluk. Mijn pony zou 19 mei worden opgenomen, maar ik zit toch teveel te twijfelen, dus ik heb net afgebeld. Ze komt nu op de uitstellijst te staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:58

Kkkaren schreef:
Nou, degene die na mij op de wachtlijst staat heeft geluk. Mijn pony zou 19 mei worden opgenomen, maar ik zit toch teveel te twijfelen, dus ik heb net afgebeld. Ze komt nu op de uitstellijst te staan.

Dat heb ik ook ooit gedaan.De mijne kon ineens komen maar ik kon hem niet missen.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 16:42

Kkkaren schreef:

Die van mij mocht 3 jaar geleden ook maar vond/vind hem nog tegoed
Ik rij er nog mee
Vind het wel een fijne gedachte dat er plek is voor hem
Stel dat de stal ermee stopt dan zou ik hem niet meer naar een andere pensionstal verhuizen

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:10

Flowerbomb schreef:
Ik baalde ook. Donateur geworden maar bleek een halve dag te laat dus mag ik niet op de wachtlijst. Als het nu dagen later was... Ik dacht dat het t/m de 3de was, bleek tot de 3de.

Logisch toch..je ziet in dit topic de laatste pagina's bij sommigen al duidelijk dat het hen meer te doen is om de winst van hun eigen paarden goedkoop op pensioen dan om het goede doel an zich. Je aanmelden terwijl je nooit donateur was en dan gaan klagen is wel het toppunt.

De minimale besteding is 2.50 per maand mensen!! Om op de wachtlijst te staan. Zijn er echt mensen die dat kennelijk al te hoog vinden, maar wel hun paard op de wachtlijst willen hebben.

Ik vind het niet meer dan logisch hoe men het aanpakt en snap niet dat mensen zo kunnen zeuren over zo'n goed doel dat zich inzet voor oude paarden.

(En nee ik heb nog nooit een paard daar gehad, maar vind dat je moet geven uit overtuiging, niet omdat je stiekem de winst voor jezelf incalculeert)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:13

Nou eens hoor @Sunnda. Ik betaal 5 euro per maand en heb mijn paard nu ook op de wachtlijst gezet. Maar ik betaal die 5 euro per maand met liefde, ook zonder paard op de wachtlijst.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:15

Sunnda schreef:
Flowerbomb schreef:
Ik baalde ook. Donateur geworden maar bleek een halve dag te laat dus mag ik niet op de wachtlijst. Als het nu dagen later was... Ik dacht dat het t/m de 3de was, bleek tot de 3de.

Logisch toch..je ziet in dit topic de laatste pagina's bij sommigen al duidelijk dat het hen meer te doen is om de winst van hun eigen paarden goedkoop op pensioen dan om het goede doel an zich. Je aanmelden terwijl je nooit donateur was en dan gaan klagen is wel het toppunt.

De minimale besteding is 2.50 per maand mensen!! Om op de wachtlijst te staan. Zijn er echt mensen die dat kennelijk al te hoog vinden, maar wel hun paard op de wachtlijst willen hebben.

Ik vind het niet meer dan logisch hoe men het aanpakt en snap niet dat mensen zo kunnen zeuren over zo'n goed doel dat zich inzet voor oude paarden.

(En nee ik heb nog nooit een paard daar gehad, maar vind dat je moet geven uit overtuiging,
Heniet omdat je stiekem de winst voor jezelf incalculeert)

Helemaal met je eens je gaat toch ook niet opeens een goed doel steunen omdat je zelf bijvoorbeeld die ziekte hebt
Je hoopt dat als je zelf in een vreselijke situatie zit er genoeg geld is om bijvoorbeeld medicijnen tetesten en niet pas als jij ze nodig hebt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:37

Sunnda schreef:
Flowerbomb schreef:

(En nee ik heb nog nooit een paard daar gehad, maar vind dat je moet geven uit overtuiging, niet omdat je stiekem de winst voor jezelf incalculeert)

Het is niet "goedkoop op pensioen doen". Het kost je weliswaar niets als je paard daar staat, maar hij is dan ook niet meer van jou. Je moet officieel afstand doen.Hij is dan eigendom van de Paardenkamp.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:50

anjali schreef:
Kkkaren schreef:

Dat heb ik ook ooit gedaan.De mijne kon ineens komen maar ik kon hem niet missen.

En heb je hem nu nog?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 21:58

Sunnda schreef:
Flowerbomb schreef:

Waar staat er geschreven het om goedkoop op pensioen doen gaat? Volgens mij heb ik nergens benoemd welk bedrag ik doneer en al helemaal niet welk bedrag dit zou zijn als mijn paard daar daadwerkelijk zou staan. Een beetje vriendelijk blijven mag hoor :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:10

@Kkkaren: dat was heel lang geleden in de vorige eeuw. Toen was ik al donateur. Dat paard heb ik nog vele jaren gehad en is op zijn 31de een natuurlijke dood gestorven. Ik heb hem toen ik besloot hem te houden wel op een andere pensionstalling gezet die geschikter was voor oude paarden O.a. met veel weidegang. Zijn plek op de uitstellijst heb ik toen kunnen doorgeven aan mijn volgende paard. Ik weet eigenlijk niet of dat nu met de nieuwe regels nog kan?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 20:02

Nee, dat kon voorheen inderdaad wel maar is een nieuwe regel met ingang van nu dat de plek niet meer eigenaar-gebonden is maar echt paardgebonden.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 21:02

anjali schreef:
@Kkkaren: dat was heel lang geleden in de vorige eeuw. Toen was ik al donateur. Dat paard heb ik nog vele jaren gehad en is op zijn 31de een natuurlijke dood gestorven. Ik heb hem toen ik besloot hem te houden wel op een andere pensionstalling gezet die geschikter was voor oude paarden O.a. met veel weidegang. Zijn plek op de uitstellijst heb ik toen kunnen doorgeven aan mijn volgende paard. Ik weet eigenlijk niet of dat nu met de nieuwe regels nog kan?

Ah, wat een mooi verhaal en een mooie leeftijd!

Mijn pony heeft ook de plek overgenomen van mijn andere pony, hij is overleden aan koliek op 26-jarige leeftijd. Helaas kan dat nu inderdaad niet meer.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 15:01

Ik vind de nieuwe regel wel terecht. Je andere paard kun je ook op de wachtlijst plaatsen als die weer open is. Nu kan de plek naar de volgende op de wachtlijst.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 18:19

Ik heb me ook aangemeld als donateur, ik vind het een prachtig initiatief. Mijn paard zal er niet meer terecht kunnen want die is al 14 dus tegen de tijd dat de wachtlijst opnieuw open gaat is hij (hopelijk) bejaard. Ik kom iig meelezen hier!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 13:10

Heeft iemand al een update gehad over de wachtlijst? Ik meende ergens gelezen te hebben dat deze rond 23 februari zou komen. Heb zelf nog niks voorbij zien komen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 13:56

Moska schreef:
Heeft iemand al een update gehad over de wachtlijst? Ik meende ergens gelezen te hebben dat deze rond 23 februari zou komen. Heb zelf nog niks voorbij zien komen.

De 23e was de sluitingsdatum. Ik neem aan dat ze wel even de tijd nodig hebben om alles te kunnen verwerken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:41

Oh dan heb ik dat niet goed onthouden. Dan wacht ik nog even af, benieuwd

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 13:47

Oef ik heb dit net gemist! Duurt het dan weer een heel jaar voor de wachtlijst open gaat?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:04

Ik denk wel wat langer dan een jaar hoor. :=

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:04

vigo_is_lief schreef:
Oef ik heb dit net gemist! Duurt het dan weer een heel jaar voor de wachtlijst open gaat?

Eerder een jaar of 10 :')

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:54

OMG echt zo lang?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:57

Ja, helaas wel.