Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:19

Is goed Boemel.
Ja aan de hand kan hij de wereld aan, maar voorop is spannend, dan moet hij het zelf doen. Maar hij deed het beter dan verwacht.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:51

Een wat onzeker en gevoelig typetje dus :o

Jeetje, mijn insta filmpje is 4 miljoen keer bekeken en een half miljoen keer geliked. En ik vond nog wel dat Diekke er erg saai bij keek. :=
Maar goed, ik vind het leuk, maar word er ook een beetje zenuwachtig van, want inmiddels een paar grote bedrijven die iets van me willen en heb een contract ontvangen voor het delen van content waar ik dan voor betaald word, maar ik heb echt totaal geen kaas gegeten van zulke dingen en ik snap er ook niet veel van :=

Morgen maar even een collega vragen die nogal een insta ster schijnt te zijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 23:07

Klopt qua type.

Dat is gaaf Boemel.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:45

Stoer van Johny dat hij uiteindelijk mooi voorop gaat. Leuke foto’s!

Bijzonder Boemel, ook wel tof. Lijkt me heel lastig om steeds met leuke filmpjes aan te komen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:51

@boemel, wat ontzettend jammer van de blessure van Diekke, snap dat je er een beetje van ontdaan bent :(:)
Ik denk dat je nu alles inzet wat kan en het is vooral afwachten.
Mijn merrie had ook checkligament blessures op latere leeftijd en van de laatste is ze nooit volledig hersteld. Ze loopt wel pijnloos/kreupelloos en gaat nog mee op buitenritjes. Ik moet wel goed opletten met struikelen/stoten etc.

@Moska, balen van je les!
Geen bal in de buurt waar je af en toe wat zou kunnen doen?

@Belker, leuk zo'n schriktraining <3

Ik had de memo van sneeuw even gemist :=
Gelukkig had ik de bak en wei nog gesleept voor het begon.
En het is vanochtend alweer voor 90% gesmolten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:11

Ik ben er inderdaad behoorlijk ontdaan over.
Ik kreeg afgelopen najaar van de osteopaat over Diekke nog te horen dat ze zo mooi symmetrisch in haar lijf was en zo los.

We besteden hier ook echt veel aandacht aan zaken als voeding, veel beweging, gedegen warming up, cooling down en rechtrichten. Maar dat is helaas niet altijd afdoende.

Voel me momenteel wel een soort van strijdvaardig om er alles aan te doen wat binnen mijn macht ligt voor de komende maanden.

Maar goed, je denkt natuurlijk wel van hoe verder als ze niet afdoende geneest. Ze is officieel het paard van mijn vriend en hij rijdt ook gewoon en wil waarschijnlijk ook blijven rijden. 3 paarden aan huis hebben we gehad en werkte voor zowel ons als de paarden niet. Misschien een pensioenadres. Ze is nog zo’n vrolijke en fitte merrie.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 07:50

Gisteren heeft Diekke haar 1e laserbehandeling gehad. Volgens mij vond ze t erg gezellig en lekker :)
Toen mijn vriend met Ice naar de les ging, heb ik haar achter gelaten met een grote bak slobber. Ik vond het zo zielig voor haar.

Ik had mijn vriend nog aangeboden om m eerst thuis wat te helpen qua les met Ice. Was natuurlijk onzin. Dus tot mijn irritatie zag ik Ice als een eigenwijze Shetlander van 160cm door de baan heen gaan met haar strot erop. En ze kan zo fijn nageeflijk lopen grrrr

Ik mag af en toe op een paard van vrienden. Ik zit ineens 20cm hoger ha ha. Had mijn meest flexibele rijbroek aangetrokken om er op te kunnen komen :D

In aanvang was hij nogal jolig. Beetje schieterig, kijkerig en dribbelig. En toen dat voorbij was, leek z’n energie verspeeld. En moest ik heel hard werken.
Ik was echt gesloopt aan het einde les, maar had ook stukken echt wel fijn kunnen rijden. En ben natuurlijk gewoon blij dat ik op hun paard mocht. Afbeelding

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:56

Heel sneu voor Dieke en jou die blessure. Je doet er echt alles aan. Duim voor jullie! Spannend dat instagram avontuur!

Alweer sneeuw! Nu wel genoeg gehad. Natte zooi daarna..

De mensen die wilden keuren hadden opeens toch geen plek. Beetje gek, maar zo gaat dat soms. Ze moesten eerst nog hun eigen paard verkopen. Toen ik haar op fb zette kreeg ik tientallen reacties, dat heeft toch een groter publiek dan bokt leek het. Gister een kijker die 1,5 uur met haar heeft staan knuffelen, heel bijzonder want het is best nog een wat onzekere/eenkennige pony. Had er een heel goed gevoel bij. Mensen die vandaag zouden komen maar afgezegd. Heb een hele wachtrij. Gelukkig is er toch wel vraag naar "mijn" pony's. Geeft vertrouwen om binnenkort weer een veulentje proberen te fokken! Het mooiste wat er is, maar ik kan ze niet allemaal houden.. De mensen die komen kijken zijn ook allemaal zo verschillend. ik hou niet zo van verkopen maar het is soms toch ook wel weer leuk. Zeker als er echt een mooie match is. Ik heb er zeker wel weer van geleerd deze keer.

Heb ik straks nog 4 (grote) pony's ipv 5. Mijn hypermobiele/niet zo belastbare lijf zal dat wel fijn vinden. Bijna lente! Het is al lekker lang licht en ik zie de boeren alweer mest rijden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 15:50

Heeft iemand van jullie een "pension paard" met iemand anders op je erf staan?

Wij zijn vorig jaar enthousiasme begonnen met 2 vriendinnen, samen 5 paarden en mondelinge afspraken.
Nu gaat er eentje weg (geen ruzie, goed overleg, niks dramatisch), maar zoeken we er wel weer iemand bij, vooral omdat we het vijfde paard eigenlijk missen, we kunnen nu niet met 3 tegelijk het erf af omdat de achterblijver niet achtergelaten wil worden...

Nu komt er zondag iemand kennismaken, via een MP advertentie. Digitale gesprekje klikt verder wel en ik denk dat persoonlijk kennismaken erg waardevol is.
Maar hebben jullie dan contracten op papier?
Ik kan me voorstellen dat een eenvoudig contract toch enige zekerheid geeft voor allebei de partijen...

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 15:56

Ook alleen ervaring mee met bekenden, niet met vreemden.

Maar als de achterblijven het grootste punt is: op zich is de achterblijver ook wel te trainen zodat die achter kan blijven (neem aan dat dit over hooguit een dagdeel gaat). Ik heb 2 paarden staan en die willen allebei best wel eens plakken, maar ik heb ze wel geleerd dat hun vriendje wel weer terug komt. Accepteren beide ondertussen prima.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 15:59

Dat zou inderdaad hooguit de tijd van een buitenrit of les zijn...
Trainen is eerder geprobeerd...
Stalwand gaat er uit, en anders de muur daar naast. Hek van 160 springen we gewoon vanuit een drafje overheen... Het licht gaat bij deze op een heel linke manier uit...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:15

Ik heb een contract gemaakt, al maak ik me met deze meiden echt nergens zorgen over. Ook is mijn eigen paard het ingewikkeldst en de grootste sloper, dus daar kan het ook niet in zitten. :+
De manier van communiceren vooraf zei mij al heel veel, maar een kennismaking is zeker belangrijk. Ik moet mensen hebben die niet als een belasting voelen en ik weet niet eens goed waar dat in zit... Maar dat voel je aan, denk ik.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:19

Ja, zo sta ik er ook in eigenlijk. En inderdaad, mijn eigen paarden zijn de grootste slopers dus alles wat nieuw en gerepareerd is, is grotendeels door die van mijzelf...

Heb je ergens een soort van standaard contract vandaan geplukt, of heb je dat samen zelf opgesteld?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:36

Ik had wat standaard contracten bekeken, aangepast naar mijn situatie en na het lezen van het contract van de meiden (van de vorige stalling) nog eens aangepast. Wel allemaal in overleg met de meiden, omdat ik er geen dingen in wilde zetten waar ze niet op voorbereid waren.

Geen idee of het rechtsgeldig is en of het een normaal contract is geworden. We weten in elk geval wat we van elkaar verwachten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 17:23

Dat is het aller belangrijkste denk ik. Allebei weten waar je aan toe bent...

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 18:17

Ik had ook een contract. Goed om IRL af te spreken en kennis te maken. Met ‘zelfwerkzaamheid’ 2 x per week mesten kwam hier gedoe van. Vorige pensioenpaard daarom vol pension. Belangrijk om wel duidelijk af te spreken en vast te leggen om in overleg het erf af te gaan zodat er geen paard alleen achter blijft. Ik had een vergelijkbare situatie als jij.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 19:33

Ahja, dat zijn wel goede punten om ook vast te leggen om op terug te vallen als er toch gedoe zou komen...

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 21:26

Ik ben zelf een beetje huiverig voor pensionklanten maar kan me ook voorstellen dat het goed kan werken.

Wil een nieuwe trailer kopen, 1 met een vooruitloop. Weten jullie of je nog korting kan krijgen bij een dealer op de adviesprijs? Ik ben niet perse een goede onderhandelaar maar wilde toch een poging doen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 22:38

Zapje, Jozua in Harderwijk krijgt een awarte 2 paards Ifor binnen. Altijd bij hun onderhouden O:)
Die staat er 2 of 3 maart.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 06:39

Volgens mij in nieuw niet echt onderhandelbaar, tenminste die 2 waar ik gekeken heb niet, alleen op demodellen die hij had staan kreeg ik kenteken registratie gratis
Kijk ook even per merk welke kant de uitloop is. Bij mij is die links terwijl ik daar een muur heb dus in en uitladen op de oprit lukt niet nu, rechts veel handiger zou zijn
Totaal niet over nagedacht, op werk reed ik Ifor en die had het andersom

Kijk ook welke merken handig zijn met het tussenschot eruit halen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 09:57

Ja en een tussenschot met middenpaal is fijn met laden omdat je het achterschot opzij kunt doen. Dat gaat simpel. En kijk naar de vering. Er stond een cheval liberte op de brug en daar zaten de schokbrekers schuin onder omdat de vloer achter lager was. Dit was heel apart. Zij verkochten dit merk niet en ik merkte op dat ik wel rondgekeken had en de CL een goede betaalbare optie leek.
Wij hebben nu al 30 jaar Ifor en zijn hier erg over te spreken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:46

Nickeltje schreef:
Heeft iemand van jullie een "pension paard" met iemand anders op je erf staan?

Wij zijn vorig jaar enthousiasme begonnen met 2 vriendinnen, samen 5 paarden en mondelinge afspraken.
Nu gaat er eentje weg (geen ruzie, goed overleg, niks dramatisch), maar zoeken we er wel weer iemand bij, vooral omdat we het vijfde paard eigenlijk missen, we kunnen nu niet met 3 tegelijk het erf af omdat de achterblijver niet achtergelaten wil worden...

Nu komt er zondag iemand kennismaken, via een MP advertentie. Digitale gesprekje klikt verder wel en ik denk dat persoonlijk kennismaken erg waardevol is.
Maar hebben jullie dan contracten op papier?
Ik kan me voorstellen dat een eenvoudig contract toch enige zekerheid geeft voor allebei de partijen...

Ja , ik heb geen contract gemaakt. Wel afspraken , maar gelukkig gaat dat super.
Hier kwam het allemaal een beetje toevallig op ons pad en hebben zij mij benaderd of ik misschien plek had.

Bij een nieuwe 'onbekende" zou ik wel met contract gaan werken, gewoon om alles zwart op wit te hebben als het nodig is. Zodat er geen ruis kan ontstaan over de afspraken die gemaakt zijn.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:49

Dan weet ik nu ook dat die gedachte van mij niet onredelijk is dus.
Eerst maar eens kennismaken zondag. Zij moet met de fiets komen, omdat ze geen auto heeft en bij ons geen OV komt.
Ik denk dat los van of de plek en onze manier van paarden houden haar aanspreekt, zij heel goed na moet denken over of het de fiets-afstand echt waard is.
En van onze kant moet het natuurlijk ook nog klikken.
Als we dan verder gaan met elkaar gaan we inderdaad wat afspraken op papier zetten dus.
Dank voor jullie antwoorden!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 12:00

Belker dank je, dat zou iets kunnen zijn. Heb ze gemaild.

LN ook bedankt! Ga vandaag rondkijken. Even wat merken vergelijken. De cheval country, thiel mikado of toch de ifor. Vooruitloop links lijkt me juist wel fijn omdat ik met 1 paard reis en die staat ook links. Maar rechts kan ook.

Pony is verkocht aan een super lieve vrouw. Nu nog verhuizen en ze kent nog geen trailer (want die heb ik nu niet). Twijfel tussen los op een ifor of een vrachtwagentje huren.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 15:02

2 paards ifor alles eruit en los erop. Zo reden wij met onze jonkies.