Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Paardje02 schreef:Ik ben inderdaad aan het kijken bij stallen rondom wat zij vragen, en aan het rekenen wat alles mij extra zou kosten (plus een beetje extra voor het extra werk)
Paardje02 schreef:Dank jullie wel voor alle reacties, dat wordt zeker gewaardeerd.
De winter paddock (en schuilstal, track etc) en ongeveer de helft van de weide zijn vlak, met hier tussen in een stuk weide met helling.
Schuilstal is een houten stal met aal drie kanten dicht (hout dus kan echt geen wind door)
Het gaat om volpension, alles wordt gedaan, alleen het krachtvoer moet zelf worden aangeschaft, aangezien mijn paarden iets heel specifieks krijgen, en ik niet denk dat ik iemand kan vinden die precies hetzelfde gaat voeren.
Regio is heuvelland richting maastricht. Hier zijn veel bos en veldpaadjes die mogen worden gereden met paarden, echte ruiterpaden zijn er ook, maar minder.
Er is een toiletgebouw aanwezig waar natuurlijk gebruik van mag worden gemaakt.
Verder zou pensionklant een sleutel krijgen van de poorten die open moeten om bij paard te komen/met paard weg te gaan. Dus dat alles is afgesloten als er niemand is, is meer op betrekking dat niemand zomaar het erf op kan. Pensionklant uiteraard wel wanneer hij/zij dit wilt.
Edit,
Ik ben inderdaad aan het kijken bij stallen rondom wat zij vragen, en aan het rekenen wat alles mij extra zou kosten (plus een beetje extra voor het extra werk)
Omdat het verder alleen mijn paarden zijn is heel veel mogelijk kwa aanpassingen, meer/minder weidegang etc.
Ik wil er maximaal 1 paard bij, en heb zelf een klein paardje van 1.60 en een shetlander. En ik denk dat dit op 1 hectare prima moet passen kwa grootte.
Kidde schreef:Paardje02 schreef:Dank jullie wel voor alle reacties, dat wordt zeker gewaardeerd.
De winter paddock (en schuilstal, track etc) en ongeveer de helft van de weide zijn vlak, met hier tussen in een stuk weide met helling.
Schuilstal is een houten stal met aal drie kanten dicht (hout dus kan echt geen wind door)
Het gaat om volpension, alles wordt gedaan, alleen het krachtvoer moet zelf worden aangeschaft, aangezien mijn paarden iets heel specifieks krijgen, en ik niet denk dat ik iemand kan vinden die precies hetzelfde gaat voeren.
Regio is heuvelland richting maastricht. Hier zijn veel bos en veldpaadjes die mogen worden gereden met paarden, echte ruiterpaden zijn er ook, maar minder.
Verder zou pensionklant een sleutel krijgen van de poorten die open moeten om bij paard te komen/met paard weg te gaan. Dus dat alles is afgesloten als er niemand is, is meer op betrekking dat niemand zomaar het erf op kan. Pensionklant uiteraard wel wanneer hij/zij dit wilt.
Edit,
Ik ben inderdaad aan het kijken bij stallen rondom wat zij vragen, en aan het rekenen wat alles mij extra zou kosten (plus een beetje extra voor het extra werk)
Omdat het verder alleen mijn paarden zijn is heel veel mogelijk kwa aanpassingen, meer/minder weidegang etc.
Ik wil er maximaal 1 paard bij, en heb zelf een klein paardje van 1.60 en een shetlander. En ik denk dat dit op 1 hectare prima moet passen kwa grootte.
Ik vraag het maar nogmaals; kan je niet beter op zoek naar een paard dat met pensioen is en het erf niet meer af gaat? Als jij en je toekomstige pensionklant tegelijk willen buitenrijden zit je anders toch met hetzelfde probleem als nu?
Koper schreef:Bij een pensioenpaard heb je natuurlijk wel dikke kans dat zo'n paard (op den duur) last krijgt met hooi eten, en niet meer hetzelfde ruwvoer kan krijgen als jouw paarden. Of dat je bij voorbeeld 3x per dag seniores priores voor 'm staat te roeren.
Om maar eens wat te noemen. Zowel aan een paard met pensioen als aan een paard wat nog in het werk staat zitten voor- en nadelen.
Gini schreef:Hutcherson schreef:Je hooi kost ongeveer 125 euro voor een grote baal van 500 kg (ruim genomen). Daar doet 1 paard ruim 5-6 weken mee dus pak zoon 80€ per maand aan hooi. Daar komt transport bij om zelf te halen of te laten brengen. Waar laat je je mest? Wat betaal je voor afvoer eventueel?
Onderhoud van je hekwerk/waterbakken/hooinetten/slowfeeders/stal/onderhoud bak/graszaad/meststoffen etc.
Ga jij zelf alles mesten of moet de klant ook mee mesten? Wat ga je qua uurgeld rekenen in je stalgeld?
Is toch ruim 12 mesthopen per dag erbij per paard.
En wat wil je hebben voor het opgeven van je privacy.
Vooral dat laatste was het mij niet waard.
Je kan niet 1 brood bakken en denken dat je een bakkerij kan openen en rendabel houden. 1 pensionpaard is liefhebberij en kan je niet deze berekening op los laten.
ikke schreef:Hutcherson schreef:Maar je hoeft een ander zn hobby niet te betalen toch?
Maar waarom zou die ander dan wel jouw hobby moeten betalen?

BeFunny schreef:Het is jou grond.
Ik denk dat er best wel mensen zijn die graag op een rustig plakje staan met toch een bak. Toch 24/7 buiten en heerlijke uitrij mogelijkheden.
Ik zou zeggen minimaal 350.
Wat anderen vragen is niet boeiend jij hebt enkel 1 plek. Daar gaan ze voor in de rij staan
Hutcherson schreef:Gini schreef:Je kan niet 1 brood bakken en denken dat je een bakkerij kan openen en rendabel houden. 1 pensionpaard is liefhebberij en kan je niet deze berekening op los laten.
Maar je hoeft een ander zn hobby niet te betalen toch?
Paardje02 schreef:Dank jullie wel voor alle reacties, dat wordt zeker gewaardeerd.
Edit,
Ragdollcat schreef:Paardje02 schreef:Dank jullie wel voor alle reacties, dat wordt zeker gewaardeerd.
Edit,
Nou, nu ik dit lees, dan zeg ik: koop nog een shetlander erbij en klaar.
anjali schreef:BeFunny schreef:Het is jou grond.
Ik denk dat er best wel mensen zijn die graag op een rustig plakje staan met toch een bak. Toch 24/7 buiten en heerlijke uitrij mogelijkheden.
Ik zou zeggen minimaal 350.
Wat anderen vragen is niet boeiend jij hebt enkel 1 plek. Daar gaan ze voor in de rij staan
Het gaat mij niet aan want ik woon ook helemaal niet in die omgeving (omgevingen verschillen onderling sterk in prijzen). Maar ts stelt deze vraag aan Bokkers anders zou ik me er niet mee bemoeien! Ik vind 350 te duur omdat er geen boxen bij zijn en (nog) geen goede rijbak naar ik begrepen heb.
Solarwind schreef:Ik vind dit ook wel interessant. Hoe worden zulke prijzen bepaald? Wat zijn de kosten van stro, stroom, hooi, onderhoud van weides, stalpersoneel? En is dit verschillende per regio? En bepaald de locatie (mogelijkheden voor buitenrijden) ook de prijs?