Wat zou jij betalen voor deze pensionplek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 15:32

De paddock waar ik nu in sta, zou onze stal 11 paarden in kwijt willen.
Staan nu 8 in.

Onze paddock is 25*65 met poel.
Onbeperkt hooi.
En een 12 meterse container die op 4 meter open is als schuilstal.

Ik heb een rijbak. (Meerdere buiten banen) Een longeerbak, een losgooibak.
Een zadelkast van 100*60*60.

Sta naast het bos.

Moeten onderling het mesten ZELF regelen.

Met trailer erbij, 360.
En dat is in Drenthe.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 15:38

Paardje02 schreef:
Ik ben inderdaad aan het kijken bij stallen rondom wat zij vragen, en aan het rekenen wat alles mij extra zou kosten (plus een beetje extra voor het extra werk)

Ik denk dat dat een goede insteek is, kijken wat anderen in jouw omgeving doen en wat zij daarvoor aanbieden. En daarna is het toch een kwestie van jouw plek op de markt te gooien en te kijken wat er op af komt.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:57

Paardje02 schreef:
Dank jullie wel voor alle reacties, dat wordt zeker gewaardeerd.

De winter paddock (en schuilstal, track etc) en ongeveer de helft van de weide zijn vlak, met hier tussen in een stuk weide met helling.

Schuilstal is een houten stal met aal drie kanten dicht (hout dus kan echt geen wind door)

Het gaat om volpension, alles wordt gedaan, alleen het krachtvoer moet zelf worden aangeschaft, aangezien mijn paarden iets heel specifieks krijgen, en ik niet denk dat ik iemand kan vinden die precies hetzelfde gaat voeren.

Regio is heuvelland richting maastricht. Hier zijn veel bos en veldpaadjes die mogen worden gereden met paarden, echte ruiterpaden zijn er ook, maar minder.

Er is een toiletgebouw aanwezig waar natuurlijk gebruik van mag worden gemaakt.

Verder zou pensionklant een sleutel krijgen van de poorten die open moeten om bij paard te komen/met paard weg te gaan. Dus dat alles is afgesloten als er niemand is, is meer op betrekking dat niemand zomaar het erf op kan. Pensionklant uiteraard wel wanneer hij/zij dit wilt.

Edit,

Ik ben inderdaad aan het kijken bij stallen rondom wat zij vragen, en aan het rekenen wat alles mij extra zou kosten (plus een beetje extra voor het extra werk)

Omdat het verder alleen mijn paarden zijn is heel veel mogelijk kwa aanpassingen, meer/minder weidegang etc.

Ik wil er maximaal 1 paard bij, en heb zelf een klein paardje van 1.60 en een shetlander. En ik denk dat dit op 1 hectare prima moet passen kwa grootte.

Ik vraag het maar nogmaals; kan je niet beter op zoek naar een paard dat met pensioen is en het erf niet meer af gaat? Als jij en je toekomstige pensionklant tegelijk willen buitenrijden zit je anders toch met hetzelfde probleem als nu?

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-26 19:19

Kidde schreef:
Paardje02 schreef:

De winter paddock (en schuilstal, track etc) en ongeveer de helft van de weide zijn vlak, met hier tussen in een stuk weide met helling.

Schuilstal is een houten stal met aal drie kanten dicht (hout dus kan echt geen wind door)

Het gaat om volpension, alles wordt gedaan, alleen het krachtvoer moet zelf worden aangeschaft, aangezien mijn paarden iets heel specifieks krijgen, en ik niet denk dat ik iemand kan vinden die precies hetzelfde gaat voeren.

Regio is heuvelland richting maastricht. Hier zijn veel bos en veldpaadjes die mogen worden gereden met paarden, echte ruiterpaden zijn er ook, maar minder.

Verder zou pensionklant een sleutel krijgen van de poorten die open moeten om bij paard te komen/met paard weg te gaan. Dus dat alles is afgesloten als er niemand is, is meer op betrekking dat niemand zomaar het erf op kan. Pensionklant uiteraard wel wanneer hij/zij dit wilt.

Edit,

Omdat het verder alleen mijn paarden zijn is heel veel mogelijk kwa aanpassingen, meer/minder weidegang etc.

Ik wil er maximaal 1 paard bij, en heb zelf een klein paardje van 1.60 en een shetlander. En ik denk dat dit op 1 hectare prima moet passen kwa grootte.

Ik vraag het maar nogmaals; kan je niet beter op zoek naar een paard dat met pensioen is en het erf niet meer af gaat? Als jij en je toekomstige pensionklant tegelijk willen buitenrijden zit je anders toch met hetzelfde probleem als nu?

Dat kan zeker, ik wil zelf echt absoluut niet nog een eigen paard. Maar een pensioenpaard van een ander mag natuurlijk wel, alleen is ook dan; wat is een goede prijs?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 19:24

Bij een pensioenpaard heb je natuurlijk wel dikke kans dat zo'n paard (op den duur) last krijgt met hooi eten, en niet meer hetzelfde ruwvoer kan krijgen als jouw paarden. Of dat je bij voorbeeld 3x per dag seniores priores voor 'm staat te roeren.

Om maar eens wat te noemen. Zowel aan een paard met pensioen als aan een paard wat nog in het werk staat zitten voor- en nadelen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 21:42

Koper schreef:
Bij een pensioenpaard heb je natuurlijk wel dikke kans dat zo'n paard (op den duur) last krijgt met hooi eten, en niet meer hetzelfde ruwvoer kan krijgen als jouw paarden. Of dat je bij voorbeeld 3x per dag seniores priores voor 'm staat te roeren.

Om maar eens wat te noemen. Zowel aan een paard met pensioen als aan een paard wat nog in het werk staat zitten voor- en nadelen.

Er zijn natuurlijk ook jongere paarden met een chronische blessure

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 22:15

Gini schreef:
Hutcherson schreef:
Je hooi kost ongeveer 125 euro voor een grote baal van 500 kg (ruim genomen). Daar doet 1 paard ruim 5-6 weken mee dus pak zoon 80€ per maand aan hooi. Daar komt transport bij om zelf te halen of te laten brengen. Waar laat je je mest? Wat betaal je voor afvoer eventueel?
Onderhoud van je hekwerk/waterbakken/hooinetten/slowfeeders/stal/onderhoud bak/graszaad/meststoffen etc.
Ga jij zelf alles mesten of moet de klant ook mee mesten? Wat ga je qua uurgeld rekenen in je stalgeld?
Is toch ruim 12 mesthopen per dag erbij per paard.

En wat wil je hebben voor het opgeven van je privacy.

Vooral dat laatste was het mij niet waard.

Je kan niet 1 brood bakken en denken dat je een bakkerij kan openen en rendabel houden. 1 pensionpaard is liefhebberij en kan je niet deze berekening op los laten.

Maar je hoeft een ander zn hobby niet te betalen toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 22:49

Hutcherson schreef:

Maar waarom zou die ander dan wel jouw hobby moeten betalen?

Ayasha
Blogger

Re: Wat zou jij betalen voor deze pensionplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 23:11

Ik denk dat je de verkeerde quote…

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 07:21

Ik woon zelf in midden limburg en betaal voor een soortgelijke plek 300€ excl. krachtvoer en 1x in de week beurtrol om de mest weg te halen/water te checken etc.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:11

ikke schreef:
Hutcherson schreef:

Maar waarom zou die ander dan wel jouw hobby moeten betalen?

Die betaald je hobby niet maar gebruik van jou eigendom en werk :+
Welke je indirect kan gebruiken voor je hobby als er ruimte voor over is, maar die kans is klein.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:20

Het is jou grond.
Ik denk dat er best wel mensen zijn die graag op een rustig plakje staan met toch een bak. Toch 24/7 buiten en heerlijke uitrij mogelijkheden.

Ik zou zeggen minimaal 350.
Wat anderen vragen is niet boeiend jij hebt enkel 1 plek. Daar gaan ze voor in de rij staan :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:27

BeFunny schreef:
Het is jou grond.
Ik denk dat er best wel mensen zijn die graag op een rustig plakje staan met toch een bak. Toch 24/7 buiten en heerlijke uitrij mogelijkheden.

Wat anderen vragen is niet boeiend jij hebt enkel 1 plek. Daar gaan ze voor in de rij staan :j

Het gaat mij niet aan want ik woon ook helemaal niet in die omgeving (omgevingen verschillen onderling sterk in prijzen). Maar ts stelt deze vraag aan Bokkers anders zou ik me er niet mee bemoeien! Ik vind 350 te duur omdat er geen boxen bij zijn en (nog) geen goede rijbak naar ik begrepen heb.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:28

Hutcherson schreef:
Gini schreef:
Je kan niet 1 brood bakken en denken dat je een bakkerij kan openen en rendabel houden. 1 pensionpaard is liefhebberij en kan je niet deze berekening op los laten.

Je zit hier in een situatie waarbij het langs beide kanten hobby is.
Dus ja, onrechtstreeks ben je elkaars hobby aan het betalen.

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 12:13

Dankjewel allemaal voor de reacties.

Ik heb inmiddels iemand gevonden met een paard voor wie het het ideale plekje is, en we zijn uitgekomen op een prijs waar we alle twee heel tevreden mee zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 12:22

Paardje02 schreef:

Edit,

Nou, nu ik dit lees, dan zeg ik: koop nog een shetlander erbij en klaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 12:40

Paardje02 schreef:
Dankjewel allemaal voor de reacties.

Ik heb inmiddels iemand gevonden met een paard voor wie het het ideale plekje is, en we zijn uitgekomen op een prijs waar we alle twee heel tevreden mee zijn.

Dat is fijn zeg en nog redelijk snel geregeld. Top!

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 12:57

Ragdollcat schreef:
Paardje02 schreef:

Edit,

Nou, nu ik dit lees, dan zeg ik: koop nog een shetlander erbij en klaar.

Zoals al eerder vermeld wil ik zelf absoluut niet nog een paardje erbij.

Gelukkig heb ik inmiddels iemand gevonden

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 13:33

anjali schreef:
BeFunny schreef:
Het is jou grond.

Het gaat mij niet aan want ik woon ook helemaal niet in die omgeving (omgevingen verschillen onderling sterk in prijzen). Maar ts stelt deze vraag aan Bokkers anders zou ik me er niet mee bemoeien! Ik vind 350 te duur omdat er geen boxen bij zijn en (nog) geen goede rijbak naar ik begrepen heb.

En ik vind het zelfs meer waard.
Ik ben ook een bokker met een mening.

Heel fijn ts, dat je iemand gevonden hebt.

Waar ben je uiteindelijk op uitgekomen kwa prijs als je dat zou willen delen?
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 08-02-26 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 13:34

Fijn voor je paardje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 13:38

Ik ben ook benieuwd naar de prijs nu, maar uiteraard hoef je dat niet te vertellen!

Miepmiep01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:58

Voor volpension zou ik ook ca. 350eu vragen. Ik snap de opmerkingen over waarom de klant haar hobby betaalt niet zo goed. Het gaat toch om vraag en aanbod? Als eigenaar kies je zelf voor een paard en je weet dat stalling een van de kosten is. Als deze stalling voldoet aan je wensen dan staat daar een prijskaartje tegenover.

Ik ben wel heel benieuwd op welke prijs jullie gekomen zijn!

Solarwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 09:24

Ik vind dit ook wel interessant. Hoe worden zulke prijzen bepaald? Wat zijn de kosten van stro, stroom, hooi, onderhoud van weides, stalpersoneel? En is dit verschillende per regio? En bepaald de locatie (mogelijkheden voor buitenrijden) ook de prijs?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:11

Solarwind schreef:
Ik vind dit ook wel interessant. Hoe worden zulke prijzen bepaald? Wat zijn de kosten van stro, stroom, hooi, onderhoud van weides, stalpersoneel? En is dit verschillende per regio? En bepaald de locatie (mogelijkheden voor buitenrijden) ook de prijs?

Wij huren accomodatie. Kale stalhuur = wat wij betalen gedeeld door het aantal stallen dat we kunnen verhuren.

Hooi is per 8 kg gerekend eveneens gebaseerd op wat wij voor het hooi betalen. Stal bedekking kopen ze aan inkoopprijs bij ons in. (Ze mesten zelf en geven zelf hooi). Voer kan door ons gegeven worden op dezelfde manier als hooi verrekend of ze zetten een bakje klaar met eigen voer.

Verder tellen we enkel 2 euro per dag voor binnen en buiten zetten en twee maal daags voeren.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:16

Hier (regio tussen alkmaar en haarlem in) betaal je voor een vergelijkbare plek ongeveer €400 per maand en moet je normaliter dan wel meedraaien op een schema.

Ik ben niet bekend met de prijzen in regio heuvelland maar zou het inschatten op 300-350 euro?