Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
stroopkoek schreef:Gini schreef:Als je al dingen moet gaan bespreken en aanpassen nog voordat je er staat, zou ik het niet doen. Hoe ga je ander hooi voeren in een kudde?
Overdag staat hij in een kudde en s’nachts op een eigen stukje uitloop. Mocht de staleigenaar er voor open staan zou ik hier wellicht ander hooi bij kunnen geven. Anders wordt het toch verder zoeken naar een ander plekje denk ik.
stroopkoek schreef:Wesseltje schreef:Staan daar alleen sobere rassen dat er alleen dat gevoerd wordt? Ik zou daar nog echt even in verdiepen, niet dat hij ineens van alles te kort komt. Verder klinkt de stal erg goed. In kuddeverband is niet vergelijkbaar met over een draadje contact leggen. Ik zou altijd voor kuddeverband kiezen.
Er staan voornamelijk sobere rassen en enkele warmbloed, waard. Ik heb alles behalve een sober ras en ook nog eens een jong paard dat zijn voedingstoffen hard nodig heeft. Ik zal morgen eens bespreken of de mogelijkheid er ook zou zijn om zelf ander hooi bij te voeren. Desnoads dat hij s’avonds op zijn eigen uitloop ander hooi extra bijgevoerd krijgt en op de paddock enkel graszaad met de groep mee eet.
Lieser schreef:Bieden schreef:In een groep heb je veel meer kans op blessures zeker als je paard nieuw is en dit niet gewend.
Maar daar staat veel sociaal contact tegenover, dat lijkt mij de moeite waard.
Je verbiedt een kind toch ook niet om buiten te spelen omdat hij dan gewond kan raken?
stroopkoek schreef:Eatshay schreef:Hoe zien de andere paarden op de nieuwe stal er uit? Goed doorvoed, goed in de vacht en glanzend?
De andere paarden zien er gezond uit. Hadden inderdaad hooi en stallen goed op gestrooid. Stal eigenaren lijken echte dierenvrienden. Er zijn eigenlijk maar twee pension plekjes de rest zijn eigen paarden van de staleigenaren.
smurffie schreef:Maar graszaadhooi is niet geschikt als enkele vorm van ruwvoer, daar zou echt wel wat bij moeten. Dus ik zou met een jong paard zeker niet wachten met bijvoeren.
Alleen in grote uitzonderingen ( chronisch HB ) zou ik op puur graszaadhooi overwegen.
Gini schreef:En wie gaat het ander hooi regelen? Is er opslag?
Ik vind het echt een moeilijk geval. Ruwvoer is zo belangrijk. Wat als de stalhouder toezegt maar het na een paar maanden toch te veel gedoe vindt?
Ik ben ook niet zo voor een paard "alleen" houden, maar om straks jouw paard in een kudde te zetten met compleet andere voerbehoeften, goh, nee, ik ben zelf niet echt overtuigd.
Bellatrix schreef:Ik zou ook verhuizen. Mits je ander hooi mag bijvoeren.
Ik denk dat je jonge paard een kudde wel leuk zou vinden.
Voor zijn koppie erg goed.