Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 13:39

Pff wat een pech Dais en een hoop werk voor je. Dat is echt heel veel water…
Je zal t wel zat zijn nu.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 13:57

Wat een pech met het water!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 15:10

Jeetje Dais, dat is echt niet grappig. Je zult vast geschrokken zijn. Wat een bende zal t gegeven hebben.

Mijn les gaat morgen niet door, want er waren teveel afzeggingen op mijn route, grrr. En in Januari begint mijn lesroute op een dag dat ik niet kan. Dus mijn voornemens om bij Patrick te gaan lessen waren goed, maar helaas lijkt er weinig van terecht te komen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 15:21

Ik zit eindelijk, mijn hele lijf doet zeer.

Aangezien toch alles nat was heb ik, nadat de stallen leeggehaald waren, maar gelijk de hogedrukreiniger erbij gepakt en de stallen schoon gespoten, dus nog meer water :')

Het strontwater zit nu tot achter mijn oren, maar de stallen zijn weer schoon *D

Heb wel even op de camera teruggekeken en Dulce is zich echt te pletter geschrokken toen het water ineens door haar stal spoot. Zo zielig! Gelukkig is ze niet over de voorwand gesprongen!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 15:32

Pfff ja echt zielig. Hopelijk is de stress snel weggezakt.
Sterkte met de spierpijn!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 15:38

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 15:40

boemel schreef:
Jeetje Dais, dat is echt niet grappig. Je zult vast geschrokken zijn. Wat een bende zal t gegeven hebben.

Mijn les gaat morgen niet door, want er waren teveel afzeggingen op mijn route, grrr. En in Januari begint mijn lesroute op een dag dat ik niet kan. Dus mijn voornemens om bij Patrick te gaan lessen waren goed, maar helaas lijkt er weinig van terecht te komen.

Jammer van je les en dat de lesdag niet past voor jou! Het is al zo lastig om een fijne instructeur te vinden :(

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 15:43

het was even niet gepland maar het is wel heerlijk schoon geworden!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 16:41

Oh dat schoot ehct zo van waterbak af, geen paard in de buurt...

Goede passende instructie vinden vind ik altjid drama, moet matchen met instructeur, ruiter en paard.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 17:09

Jullie hebben wel erg mooie stallen Dais!

Ik heb een fijne instructrice op de rijvereniging en ze wil ook privéles geven. Ook heb ik af en toe les van mijn achterbuurvrouw. Ook fijn.

Maar Patrick is net even XL zeg maar. Ik heb natuurlijk wel een 12 jarige gekocht, die en niet nageeflijk gereden was en behoorlijk scheef , dus ik vond het een heel fijn idee om les te hebben van iemand die ook veel verstand heeft van het goed bewegen van een paard. Tja, niks aan te doen. Misschien in Maart nieuwe ronde nieuwe kansen.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 17:13

oh, die stallen! jeetje, ik kan me zo goed voorstellen wat voor gevoel je hebt als je daar binnenloopt. Wetende dat je alles er uit moet scheppen, nat, vies, zwaar... En dan ook nog opnieuw moet vullen... Vóórdat de paarden weer op stal kunnen... Maaar, het ziet er dan ook echt weer spik en span uit! Goed idee om het daar maar gelijk grondig aan te pakken.

Balen van je les, Boemel! Echt niet leuk. Vooral zo laatste moment afzegging... -O- begrijpelijk maar wel rot.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 17:30

Boemel, Rien Spaaij is ook een fijne instructeur. Van achteruit, weinig hand.
Ik ben erg blij met zijn lessen.

Dais wat een water. Ooh wat balen zeg.

Ik had vandaag gewoon een off day. Morgen ook weer afspraken en vrijdagavond schrijven op dressuurwedstrijd. Ik zal blij zijn als de feestdagen voorbij zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 17:36

Wwl fijn dat alles schoon is nu. Van nood een deugt maken.

Patrick moest vorig week nog aan de kant springe . Mijn Spanjaard zag een voetganger en maakte een 360 spin...zijn kant op

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 18:53

Jij hebt wel heel mooie stallen! Durft Dulce nog bij de drinkbak in de buurt te komen?

Dat is wel balen boemel, zeker zo last minute..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 18:59

Dank voor de tip Belker. Ik ken m niet, zal eens googlen.

Oeps LN! Voetgangers zijn ook heel eng ha ha

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:47

Wat een werk, Dais! Je hebt inderdaad prachtige stallen en alles ziet er spik en span uit.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 22:57

Dulce ging vanavond met een schuin oog richting de waterbak de stal in. Toch even spannend, maar al snel stond ze lekker te eten.

Ik hoop dat ze vanavond lekker kunnen slapen <3. Ik vermoedelijk wel :')

En we zijn zelf ook blij met de stallen, ik vind het zo fijn dat ze open zijn, toont zo lekker ruimtelijk. Enige nadeel is dat Dulce soms erover probeert te komen :o

De ene helft van de stal is al helemaal verbouwd. De andere helft moet nog, maar we moeten nog even sparen :').

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 12:13

Dais_ schreef:
Dulce ging vanavond met een schuin oog richting de waterbak de stal in. Toch even spannend, maar al snel stond ze lekker te eten.

Ik hoop dat ze vanavond lekker kunnen slapen <3. Ik vermoedelijk wel :')

En we zijn zelf ook blij met de stallen, ik vind het zo fijn dat ze open zijn, toont zo lekker ruimtelijk. Enige nadeel is dat Dulce soms erover probeert te komen :o

De ene helft van de stal is al helemaal verbouwd. De andere helft moet nog, maar we moeten nog even sparen :').

Maar ziet er wel super uit!

Ik kan als mjin huis verkocht verkocht is, ook wat dromen gaan waarmaken.
1. ik wil badkamer... :+
Voor de goede orde, als de badkamer alleen gewoon bruine ouderwetse tegeltjes was geweest en netjes had hji blijven zitten, maar.....

Dit was badkamer.... lekke douchebak op 2 plaatsen, overal aanslag en shcimmel, gezwollen kastjes. badkraan lekte overal, douchkop onbruikbaar. Douche idem...
Badkamer is halfgesloopt al meer dan jaar :+ zeg 1 1/2 jaar, douchen in het bad onder tuinslang die aan enigste werkende kraan zit, die op wasbak. :+
In de gang staan ondertussen de als koopjes gekochte wandtegeltjes ( op 1 wand na) het wastafel meubel, de wasbak, douchewanden, douche kop... etc etc.
Moet nog wc kopen met toebehoren, gootjes, kraan voor wasbak, douchekraan, ventilator en lamp en radiator en vloertegels. (en dan nog uiteraard de toebehorens)

NIet lachen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had toen geinformeerd naar badkamer kosten, gloeps.. spullen waren ca 4000, nou zit ik daar ver onder met al meer dan 1 1/2 jaar lang koopjes jagen op dat wat ik wil.
bv tegeltjes m2 geen 49.95 maar 8 euro (dat was ehct mega mazzel).

Dus vind dat als mjin huis ehct verkocht is er eerst badkamer mag komen. :D
Dan heb ik nog een dak met daaromheen rot hout.. dat moet ook.

Stalletjes moet ook, maar op zich niet erg dat dat even duurt, want kan zo beetje bekjiken wat handigste is.
Aantal plekken vallen af omdat het dan te dicht op buren zou zitten, wil geen overlast veroorzaken.
Wil ook niet te veel van hun stukje grond afpakken door er stallen op te zetten, zo groot is het hier ook niet.
Moet ook nog wel praktisch zjin... qua ligging, dat is wat ik nu op het ook heb niet ehct maar dat is wel voor vorige punten beste.
Ook mede afh. van vergunning.. in slechtste geval zou ik niets nieuws neer mogen zetten en dan zouden de 2 instortende tuinhuisjes (zjin 4 bij 8) "vernieuwd"worden in de vorm die als inloop/stal geshcikt is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 12:28

:wow: :r

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 12:43

Qimm schreef:

Dat vat het wel samen, ja :wow:

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 13:05

Daar is wel ruimte voor verbetering zeg...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 13:12

Qimm schreef:

Je snapt dat ondanks er nog geen geld was voor niuewe oude toch al gesloopt werd :+ :D was nogal kansloos die badkamer.
Vermoedelijk wel mede reden (en het dak en staat van de tuin en de bijkeuken) dat het huis nog te koop stond en ik het heb kunnen kopen :') .
Was alles toppie geweest dan was er denk ik overboden en had het niet al halfjaar te koop gestaan.

En ooohhh, wat ga ik genieten als straks mijn badkamer af is _/-\o_ na soort van camperen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 14:44

boemel schreef:
Jullie hebben wel erg mooie stallen Dais!

Ik heb een fijne instructrice op de rijvereniging en ze wil ook privéles geven. Ook heb ik af en toe les van mijn achterbuurvrouw. Ook fijn.

Maar Patrick is net even XL zeg maar. Ik heb natuurlijk wel een 12 jarige gekocht, die en niet nageeflijk gereden was en behoorlijk scheef , dus ik vond het een heel fijn idee om les te hebben van iemand die ook veel verstand heeft van het goed bewegen van een paard. Tja, niks aan te doen. Misschien in Maart nieuwe ronde nieuwe kansen.

Of met de trailer naar het mooie asten komen!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 14:45

Dais_ schreef:
[ Video ]

[ Video ]

[ Video ]

Jeetje wat een water zo! Gedoe!!!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 20:03

Mooie stallen Dais!
Je paard pakt het nog best goed op maar begrijpelijk van de schrik reactie :(:)

@boemel, balen van de les!!

Hier ook erg geschrokken, alhoewel mn omgeving meer dan ik want ik weet het niet meer.
Gisteren op pad gegaan met mn dochter op de ruin. Vermoedelijk is de ruin uitgegleden, gevallen en mij in de val meegetrokken waardoor ik op het asfalt ben geknald.
Ik ben met een ambu afgevoerd en mn hele linkerkant is bont en blauw, flinke hersenschudding en mn rechterwijsvinger gebroken :')
Paard oke.
Dochter vooral erg geschrokken, arm kind.