Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 13:37

Hier ook een CL, alleen dan de gold 2. De afwerking is gewoon niet zo netjes, maar verder zijn het voor de prijs hele degelijke dingen en zitten ze prima in elkaar.
Natuurlijk zijn de trailers in het hoge segment gewoon mooier afgewerkt en til je het comfort ook nog wat omhoog. Maar qua constructie en technische zaken vond mijn trailerboer het verschil relatief klein tov bijvoorbeeld de duurdere IforW.
Wij zijn vooral voor de CL gegaan om het lage gewicht en toch een tweepaards, zodat we met 2 pony's op stap kunnen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 13:39

MarjanB schreef:
Hoe zit het met kogeldruk als ze zo voorin staan? Al wegen ze natuurlijk niet zoveel :D

Ik ben door twee trailerboeren gewaarschuwd om geen CL trailer te kopen ivm slechte kwaliteit. Maar wellicht zijn de nieuwere beter?

Ik heb dit ook nagevraagd en deze trailerboer gaf aan dat het een prima trailer is.

Kogeldruk is idd wel iets wat ik nog even extra check. Ik heb er gelukkig wel een bus voor, en ze kunnen eventueel ook achterin en de koets voor. (Met evt nog contragewicht)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 14:05

Hier ook een CL en is echt een prima trailer. Afwerking is simpel maar de vorige eigenaren hebben er vooral een potje van gemaakt dus daardoor wat slechter. Zelf al wel wat aan opgeknapt maar dat komt meer door die vorige eigenaren volgens mij.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 14:56

Wat voor afwerkingspuntjes bedoelen jullie?
Ga ik erop letten of ik ze zie :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 07:11

Gisteren zadelmaker weer hier gehad, viel een beetje tegen. Ze had 4 modellen waarvan 2 te smal. 1 ervan paste wel en paste ik ook goed in en die mag ik even lenen tot duidelijk is hoe en wat met mijn huidige zadel. wat een verschil na enkele weken ( incidenteel) gereden hebben in een gedwongen houding

wat voor ondergoed hebben jullie eigenlijk als je rijdt?
ik heb boxershortjes maar als ik de foto`s nu bekijk ziet het heel raar uit, ze zitten wel lekker

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 07:50

Ik heb eigenlijk altijd onderbroeken van May aan. In het dagelijks leven en met paardrijden. Die onderbroeken zijn naadloos, maar ook relatief hoog dus die vallen precies over mijn vetribbel heen :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:08

Ik heb zelf gemaakte onderbroeken maar dat is een gewoon bikini model maar dan aangepast zodat hij echt goed valt. Maar als het goed zit zal ik er niet teveel aan veranderen als het enkel is omdat het je opvalt op de foto’s.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 09:12

Ik draag niets speciaals. String is het mooist, maar heb ook wel van die naadloze broekjes die je niet ziet zitten. Soms schijt en dan draag ik zo'n boxershortje. Ik probeer geen vale shorts meer te dragen want ik pleur altijd net verkeerd van mijn paard als ik zoiets draag en dan heb je naast al het zand in het ziekenhuisbed ook nog eens een lelijke onderbroek vol in 't zicht. :P

Cheval Liberte werd ons destijds afgeraden, dus we zijn voor Humbaur gegaan. Maar ik vraag me af waar dat dan op is gebaseerd, want om me heen zie ik ze heel veel en nog niks nadeligs over gehoord van de gebruikers zelf.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 09:38

@Lorette _O- _O-

Daarom ook altijd een matchende slip en beha dragen, voor het geval alles wordt open geknipt :')

Ik draag altijd strings.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:52

Ha ha Lorette. Je moet ook overal aan denken hè :D
Hoe gaat het met je jonge paarden? Staan ze nog in training?

Ik draag trouwens het liefst katoenen ondergoed zonder pijpjes.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 14:19

Sinds de lange endurance trainingen draag ik naadloze slips met bamboe vezels. Dat bevalt mij het beste.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:11

Hier gewoon goedkope katoenen onderbroeken van de Hema :+ gewoon zwarte dus mocht ik een keer een ritje ziekenhuis hebben _O-

Ga Lando vanavond helemaal scheren, hij staat gewoon warm nu en schuurt denk ik omdat z’n vacht broeit. Ben benieuwd of ie zich daarna fijner voelt. Het is nu net een mammoet

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 16:26

Ik heb Boosje weer thuis met een tijdelijk maatje (jaarling). De trainingsstal heeft haar wel kunnen rijden, maar alles was erg moeizaam. Paard maakte het ze niet makkelijk en ze deden steeds net zo veel stappen terug als vooruit. En dan ook met uit stal of wei halen of haar in de bak krijgen, dus niet eens alleen met rijden. Dat is dus nog een project...

De andere merrie deed het echt heel fijn en die is verkocht. Met veel twijfels en verdriet van onze kant, maar ik sta wel achter de keuze. Ik heb tijd om er 1 te rijden en zou het paard kiezen waar ik onder het zadel de beste klik mee had, maar als er 1 onverkoopbaar is, valt er niks meer te kiezen... En ach, kneusjes passen mij ook het best. :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:38

Bamboe ondergoed klinkt fijn. Ik heb bamboe sokken en die zitten heerlijk.

Heb je goed Marjan. Helemaal met flinke ritten fijn als ie niet te snel zweet. Jeuk is ook niet fijn.

Ice zit super dun in t haar, maar Diekke heeft ook al een vachtje. Zij wordt binnenkort ook geschoren. Is ook jeukerig trouwens, maar dat is ze al de hele zomer af en aan terwijl ze geen exceem heeft. Af en toe was ik haar met een anti jeuk shampoo en tussendoor doe ik wel eens wat anti jeuk lotion in de manen.

Ach, die boos Lorette. Wat jammer dat het zo moeizaam ging. Volgens mij kon jij er zelf aardig goed mee toch?
Je andere paard is een talentje.
Misschien gaat Boos straks ook stappen maken.

Heb je haar wel eens op pijnstillers gezet of door een osteopaat laten behandelen? Misschien hoofdpijn? Of iets hormonaals?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:20

Lastig Lorette! Zou idd ook pijn uitsluiten

Hij is kaal _O- niet normaal veel haar
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:25

Staat m goed Marjan!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:30

Wow wat een dik pak al!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:37

Dat is mega veel haar zeg!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:37

Ja hij stond gewoon te zweten terwijl ie niks deed. En t blijft nog ff warm. Denk dan moet t nu maar

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:47

Ja, logische keuze

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 22:03

Het haar wat op de foto op de grond ligt is trouwens van 1 kant :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 22:04

Herkenbaar Marjan, mijn IJslander staat ook al met zo’n pak haar!

Ik heb hem vorige week geschoren en dat zou bijna opnieuw kunnen maar dat was vorig jaar ook al zo…

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 22:15

Oh nog zo’n 1 die een Siberische winter verwacht. Heb jij hem ‘s nachts een deken op?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 22:25

Herkenbaar.. ik heb mijn shet ook pas geschoren en kwam ook al een heel pak af. Mijn kwpner heeft gelukkig nog een dun velletje maar wel al deken op gedaan omdat zo te houden. Mijn jaarling zit ook nog kort in zijn vacht.. hopelijk blijft dat zo dan is dat later erg fijn. Die blijft lekker zonder deken staan.. volgend jaar misschien dan is hij 2,5 rond deze tijd.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 22:31

Fijn voor Lando, zijn jasje uit.

De pony ga ik ook scheren die staat ook erg dik in de vacht al.
Rio totaal niet, die heeft een dun velletje en dun vachtje. De jaarling is ook al bezig met een fluffy vacht ontwikkelen, maar dat is prima.

Afbeelding

Vanavond heeft dochter voor het eerst een club lesje (bixieles) meegereden op de ponyclub, was erg leuk. Ik heb voor het eerst zelf gereden met de trailer en ging ook prima. Hoef ik niet zovaak een beroep te doen op mijn man :)

Afbeelding

Ben benieuwd hoe Boos het met jou straks gaat doen Lorette. En hoe gaat het met je kleine?

Betreffende ondergoed; ik draag altijd strings, ook met rijden.