Opzoek goede deken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

floortjeRein

Opzoek goede deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 12:27

Hi Bokkers,

Ik ben opzoek naar een goede deken waarmee mijn paardje de hele dag naar buiten kan. Momenteel staat hij alleen de ochtend van 8-12 buiten en heeft hij tijdens deken seizoen een rambo optimo. Ik heb deze deken al 6 jaar en met liners draagt hij deze het hele jaar. Echter gaat hij volgende maand verhuizen en komt hij op een plekje waar hij van 8-20 naar buiten gaat en dan spelen de elementen een veel grotere rol. Ik zoek dus een deken waarbij ik niet zelf veel de liners hoef te wisselen en waarmee hij niet zo snel staat te zweten. Dat als onverwachts het zonnetje wat doorkomt of juist de wind opsteekt ik me geen zorgen hoef te maken over hitte of kou. Paardje is absoluut geen sloper maar rolt wel veel en heel wild haha. Nu staat hij onder een rambo vliegen deken maar het gaat echt over het deken seizoen. Ik heb de Bucas turn out extreme op het oog, maar in het verleden slechte ervaringen gehad met bucas (slecht kliiteband etc). Heeft iemand hier ervaring mee of andere goede tips? :)

snorkel1986

Re: Opzoek goede deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 12:30

Wat is er mis met de optimo het is opzicht een goede deken.. dus ik zelf zal nog niks veranderen tenzij kapot / lek. Hoog uit iets waterdichts als nood achter de hand

floortjeRein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 12:35

Hij is na 6 jaar niet echt waterdicht meer! En ik vind dat hij snel zweet onder de optimo deken. Helemaal als het ‘s ochtends nog koud is en de zon in de middag flink doorkomt. Maar misschien dat het inderdaad meevalt

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 13:05

Ik begon nooit te vroeg met liners. En eenmaal erin niet meer wisselen. Beter iets te fris dan te heet onder de dekens mits ze kunnen schuilen en voer hebben

floortjeRein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 13:06

Hij hebben geen schuilplek overdag! Hij staat in een grote paddock met onbeperkt eten maar geen overkapping of ik de wei (ook zonder overkapping) Vandaar dat het weer en vooral zonlicht nog meer uitmaakt

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 13:10

floortjeRein schreef:
Hij is na 6 jaar niet echt waterdicht meer! En ik vind dat hij snel zweet onder de optimo deken. Helemaal als het ‘s ochtends nog koud is en de zon in de middag flink doorkomt. Maar misschien dat het inderdaad meevalt

Oké weatherbeeta is vind ik erg fijn ( wel oude deken zelf al meer dan 6 jaar waterdicht) nu ivm ander paard een amigo bravo df gekocht. (2e hands om te proberen)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 13:47

Volgens mij had Bucas zo'n deken die je zogenaamd met hele ruime temperatuur wisselingen op kon doen. Zelf geloof ik daar niet zo in :n Een stalgenoot had hem en dat paard stond toch echt te zweten als het warmer werd.

Ik denk dus dat je niet helemaal onder het hebben van meerdere dekens/liners uitkomt.

Mijn paard staat ook veel buiten en ik ben ook tevreden met de WeatherBeeta ComFiTec Dynamic High Neck. Je kan hem in verschillende diktes kopen en ook met liners combineren. De halve hals vind ik ideaal met regen en bij mijn paard scheelt het ook zo'n deuk in zijn manen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 17:47

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 10:15

Ik heb een Bucas gehad en was daar tevreden over. Echter heb ik nu een Amigo deken en ik vind deze pasvorm toch wel fijner op mijn paard (tinker). Is natuurlijk ook weer afhankelijk van het type paard.