Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nickeltje schreef:Oef, zo veel zand komt er op onze platen niet. Dat wordt met regen een enorm gladde blubber.
Wij vegen / schrapen de platen welke week schoon.
criollo_yess schreef:Wij hebben dezelfde platen, maar alleen onder de hooivoerplekken. Die vegen we regelmatig zodat er weinig zand op ligt. Wordt dan niet glibberig en er wordt ook niet op geplast, spettert = niet fijn. Worteldoek hebben we er niet onder, onkruid krijgt daar toch geen kans.
Nickeltje schreef:Wij hebben op de slaapplek van die zwarte dikke zachte tegels liggen die ook onder speeltoestellen gebruikt worden. Ook die vegen we elke dag schoon...
Zand met mest wordt een heel vies drekje, ook al haal je de mest er af. Met nat weer of met urine mengt dat tot een vies prutje
Brittneyx schreef:Bij ons ligt er een dikke laag drainage zand onder en geen doek. In begin lag er ongeveer een centimeter zand op maar dat is ondertussen weg in de gaten. Soms plast er een paard op maar dit zakt direct weg en zorgt niet voor problemen. Je ziet bij jou platen dat de gaten heel hard aangedrukt zijn en dus niets meer doorlaten. Door ons drainage zand (met hele grote korrel) kan het eigenlijk niet aangedrukt worden. Als ik een plaat uithaal valt het zand er los uit. Doordat er niets meer opligt kan het ook niet verder aangedrukt worden.
woemp schreef:Brittneyx schreef:Bij ons ligt er een dikke laag drainage zand onder en geen doek. In begin lag er ongeveer een centimeter zand op maar dat is ondertussen weg in de gaten. Soms plast er een paard op maar dit zakt direct weg en zorgt niet voor problemen. Je ziet bij jou platen dat de gaten heel hard aangedrukt zijn en dus niets meer doorlaten. Door ons drainage zand (met hele grote korrel) kan het eigenlijk niet aangedrukt worden. Als ik een plaat uithaal valt het zand er los uit. Doordat er niets meer opligt kan het ook niet verder aangedrukt worden.
Ja in de gaten zit Lommelzand en hermacozand en het zit er vast in want ik heb het er toen allemaal ingeborsteld om geen mest in die gaten te krijgen