Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 13:01

630 op papier of ook op de weegbrug?
Bij mijn (houten) trailer zit er 140 kg tussen papier en werkelijkheid.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 14:41

rover_ schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat Lorette!

Hoe lang schuurt ze al Besje? Als het nu sinds week of 3 is, kan het te maken hebben met de aanmaak van de wintervacht. Zoek even op Shelley Meeuwsen als dit het geval is en je er meer over wil lezen.

Volgens mij al langer dan 3 weken,maar mss een goede tip ja! Thx *\o/*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 15:52

Op papier. En ja, ik weet dat ie wel wat zwaarder kan zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:30

Kletsk. Wat een leuk paard!

Loretta, kan het helaas niet zien, maar top dat ze het zo goed doet.

Boemel, dat is snel geregeld zo, hup niuewe trailer en oude weg.

Kleine paarden wegen nog best aan soms, Toobs was maar 1.56 maar woog toch 565 kilo in sportconditie.

Ik ben helemaal blji, hooi gevonden, mooi spul 5% suiker, werd helemaal gestoord v dat weken... plantjes waren wel blji met het weekwater.
Nu partytent leeglaten eten vh andere hooi :') en dan niuewe halen.
Dus nu deels geweekt en deels gewoon hooi aan het voeren, want ga baantjes uiteraard niet weggooien. Ventje krjigt rijkere ongeweekt. Zet hem va ca 5 uur tot ik naar bed ga apart, dan krjigt hji ook zjin brokjes aanvulling omdat er vooral dieethooi is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 20:20

Onze onroerende zaakbelasting voor het weiland is bekend en ik snap eigenlijk niet hoe ze aan dat bedrag komen voor agrarische grond. Dat strookt helemaal niet met de gemiddelde prijs per hectare agrarische grond in onze provincie. Herkennen jullie dit? Het stomme is dat andere paardenhouders met weiland in onze woonplaats niet eens een aanslag hebben ontvangen. Ik snap niet goed waarom wij dan wel en helemaal met zo'n waarde...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:45

Nee, sorry, kan je niet helpen.

Ik zat vanmorgen al aardig vroeg op Ice. Ging lekker.
Afbeelding

Daarna ben ik een boswandeling met een vriendin gaan maken en ik vond een mooie roze zweep :D
Was wel een beetje raar om bijna 2 uur met een zweep rond te wandelen, maar nu heeft ie een nieuw huisje :=

Afbeelding

Vanmiddag van het een op andere moment keelpijn, snotteren en doodmoe. Ooh hier heb ik zo geen zin in hè

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:05

Besje:nog een aanvulling…. Mijn paard krijgt jeuk van luzerne (ook als het in voer er doorheen zit).
Ander paard van vriendin bij ruwvoer te hoog in suikers/ van voordroog.

Haha Boemel, dat is toch wel verdacht 2 dames met een roze zweep. Fijn dat je lekker gereden hebt.
Hopelijk zet je niet lekker zijn niet door. Sterkte.

Apart Lorette, zouden ze het per ongeluk als tuin meegenomen hebben? Zou eens bellen.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:57

rover_ schreef:
Besje:nog een aanvulling…. Mijn paard krijgt jeuk van luzerne (ook als het in voer er doorheen zit).
Ander paard van vriendin bij ruwvoer te hoog in suikers/ van voordroog.

Haha Boemel, dat is toch wel verdacht 2 dames met een roze zweep. Fijn dat je lekker gereden hebt.
Hopelijk zet je niet lekker zijn niet door. Sterkte.

Apart Lorette, zouden ze het per ongeluk als tuin meegenomen hebben? Zou eens bellen.

Luzerne kreeg hij idd en die heb ik ondertussen uiteraard geschrapt. Hij krijgt gewoon droog hooi, bij de vorige eigenaar kreeg hij voordroog en maïskuil -O-
Hij had bloedwormen en was erg mager tofn hij bij mij aankwam :knuffel:

Ik vermoed ook disbalans in darmen/lever dus daar wordt hij normaal voor nagekeken en krijgt hij kruiden voor

Zo was hij kort na aankomst
Afbeelding

En recent

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:49

_Lorette_ schreef:
Onze onroerende zaakbelasting voor het weiland is bekend en ik snap eigenlijk niet hoe ze aan dat bedrag komen voor agrarische grond. Dat strookt helemaal niet met de gemiddelde prijs per hectare agrarische grond in onze provincie. Herkennen jullie dit? Het stomme is dat andere paardenhouders met weiland in onze woonplaats niet eens een aanslag hebben ontvangen. Ik snap niet goed waarom wij dan wel en helemaal met zo'n waarde...

We hebben er wel een aanslag voor ontvangen maar geen idee meer of dat meer was dan anders

Boemel, ahhh nu is iemand dr favoriete zweep kwijt :')

Had die van mij laatst ook laten vallen. Dus afgestapt, volledig aangevallen door een zwerm dazen, Lando die niet stil wilde staan, een schuivend zadel.. dacht volgende keer haal ik hem later wel op :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:59

Boemel, lekker hoor bosuitje en nu is er iemand die route aan het aflopen om d'r roze zweep terug te vinden.

Lorette, geen idee.

Besje, oei bloedvormende, dat is ehct niet fijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:17

Als iemand echt z’n zweep mist, dan maar een oproep op een lokale site te plaatsen ha ha.
Mijn vriendin vond een paar kilometer verder een ring. Gewoon zo’n flutding hoor, maar t was wel grappig.

Vorig jaar september is een goede vriend van ons overleden na een ziekbed van 6 weken. Samen met vrouw en oudere zoon hadden ze 3 jaar geleden een kitten van ons genomen en daar later nog een kitten bij gehaald.

Nu heeft zijn vrouw een nieuwe relatie. Ze gaat t huis verkopen en ze trekt bij hem in, in zijn tijdelijke huurwoning om daarna verder te gaan zoeken naar een koopwoning.
De katten mogen niet in de huurwoning en ze heeft mij gevraagd om tijdelijk de katten op te vangen.
Ze staan ook al op Marktplaats voor een blijvend nieuw thuis.

Eigenlijk wil ik helemaal geen kat erbij. Ik heb 3 hele leuke katten, wil vaker op vakantie en ik vind het wel goed zo.
Mijn vriend wil de poes, die bij ons geboren is wel terug, maar dan ook definitief terug.

Dan is t gewoon duidelijk waar ze blijft en ook geen gedoe daarover. De kater (gecastreerd) erbij vinden we allebei te veel worden hier.
Lastig zulke dingen. Wil eigenlijk van haar probleem niet mijn probleem maken, maar voor 1 kat hebben we nog wel ruimte na het overlijden van onze poes Puck.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:31

Oh dat is lastig inderdaad, zo extra dieren op je dak krjigen. Maar als jullie die ene wel leuk vinden en er plek voor is, dan top toch dat die alvast een huis heeft.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:46

Nou ja leuk, is een groot woord. Ze lijkt niet helemaal het leuke karakter van haar moeder te hebben. Maar goed, ze is hier geboren, dus zou haar nog wel terug willen nemen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 16:01

Zijn die 2 erg aan elkaar gehecht?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 16:05

Normaal denk ik. Niet van die katten die aan elkaar geplakt zitten. Maar voor ons is het of geen of 1. En bij voorkeur geen, dus alleen als ze m niet herplaatst krijgt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 17:02

Duimen dan dat ze plekje voor de 2 vind denk ik....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:30

Afbeelding

Na de buien was het tijd voor een buitenritje...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:54

Zijn er hier mensen die met een zadel tas rijden?
Niet te groot. Maar ik zoek iets voor de langere ritten. Waar een flesje water in kan, stuk touw, hoevenkrabber. Dat volume zeg maar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:16

Heerlijk Nickeltje! Ik wil ook nog een zadeltasje, bij barefoot hebben ze ook kleinere voor aan de voorkant.

Boemel lastig met de katten, maar ze komen vast goed terecht uiteindelijk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:34

We hebben bij ‘t westernzadel een simpele canvas. Volgens mij kwam hij van Kramer.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:43

Heerlijk Nickeltje, tussen de buien door. Hier heeft het gisteren zo veel geregend dat ik een toch een aardige plas in de bak heb. Gelukkig kan ik wel longeren dus Rio en Magic allebei lekker even aan het halster gelongeerd. Verder druk met onkruid wieden geweest in de tuin. Nu sta ik straks van de adrenaline haha.
Gelukkig heb ik nu 3,5 week vakantie.

Lastig vande katten Boemel. Ik ben zo'n kattenvrouwtje die dat waarschijnlijk niet zou kunnen weerstaan. Maar wij hebben dr inmiddels ook al 4 en dat is wel genoeg.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:56

Nickeltje schreef:
Zijn er hier mensen die met een zadel tas rijden?
Niet te groot. Maar ik zoek iets voor de langere ritten. Waar een flesje water in kan, stuk touw, hoevenkrabber. Dat volume zeg maar.

Ja ik heb er eentje van kramer, die ligt als een soort banaan achter tegen het zadel aan zeg maar. Hartstikke handig voor buitenritjes en kost niet zoveel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:05

En is achter dan handiger dan voor?
Ik heb hier echt nul ervaring mee en er het dus gewoon niet...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:06

kK, voor buiten prima. Ik ben gek op katten, maar 5 katten binnen wil ik niet. Ik merk dat nu ze nog maar met z’n drieën zijn, ze blijer zijn.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:18

Ga op zoek naar een zadeltas waar je alles dat je mee wilt nemen qua gewicht goed kunt verdelen. Ook als je waterfles leger raakt.