Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Ghostattack schreef:Ik vraag me vooral af hoe je structureel
aan 800-1200 euro per maand komt voor 1 paard? Heb je dan zon mega dure stalling?
Als alleen je stalkosten al bijna 600 zijn kom je een heel eind
c_alsemgeest schreef:Ghostattack schreef:Ik vraag me vooral af hoe je structureel
aan 800-1200 euro per maand komt voor 1 paard? Heb je dan zon mega dure stalling?
Als alleen je stalkosten al bijna 600 zijn kom je een heel eind
leeneliefje schreef:Wij hebben laatst zitten rekenen en zijn gemiddeld per maand 1000 euro kwijt aan paard lief.... vrij dure all-in pensionstal, veel lessen, en een paard met intensief management zeggen we dan maar![]()
Gelukkig hebben wij de luxe een goed salaris te hebben dus kunnen we dit ook gewoon betalen, ook als de dierenarts moet komen. Niks zo erg als mensen die zorg uitstellen voor hun paard terwijl ze het wel nodig hebben om financiële redenen...
Ik ben dan ook heel blij dat we 'maar' één paard hebben en daar komt voorlopig echt niks bij!
Miss_Mii21 schreef:leeneliefje schreef:Wij hebben laatst zitten rekenen en zijn gemiddeld per maand 1000 euro kwijt aan paard lief.... vrij dure all-in pensionstal, veel lessen, en een paard met intensief management zeggen we dan maar![]()
Gelukkig hebben wij de luxe een goed salaris te hebben dus kunnen we dit ook gewoon betalen, ook als de dierenarts moet komen. Niks zo erg als mensen die zorg uitstellen voor hun paard terwijl ze het wel nodig hebben om financiële redenen...
Ik ben dan ook heel blij dat we 'maar' één paard hebben en daar komt voorlopig echt niks bij!
Herkenbaar inderdaad. Ik heb hier ook nog 2 katten die met regelmaat wel wat kosten hebben. Mijn moeder staat garant in het geval van echt hoge kosten. Als er zorg nodig is, komt dat links- of rechts om.
Ik vroeg eerder weleens aan mensen om mij heen, die dan 4-5 paarden hadden, hoe zij dat betaalden. Die zeiden dat ze evt kliniek in geval van nood op afbetaling deden. Doe zoiets liever niet.
Maar wij rijden geen wedstrijden enzo, en in ergste geval gewoon wat minder lessen of bij forse medische kosten voorlopig even geen les.. geen dure vakanties.. zo redden wij het wel.
Verbaas mij altijd over mensen die zo vaak zo veel op stal zijn, dan denk ik nou ik moet gewoon 36 uur werken om m'n paard te kunnen betalen, zijn er best wat die 3 dagen werken. En dan heb ik echt geen slechte baan en een hbo opleiding. Dus verdien echt niet slecht. Maar met 3 dagen zou ik nipt m'n hypotheek kunnen betalen, absoluut geen paard.
Miss_Mii21 schreef:leeneliefje schreef:Wij hebben laatst zitten rekenen en zijn gemiddeld per maand 1000 euro kwijt aan paard lief.... vrij dure all-in pensionstal, veel lessen, en een paard met intensief management zeggen we dan maar![]()
Herkenbaar inderdaad. Ik heb hier ook nog 2 katten die met regelmaat wel wat kosten hebben. Mijn moeder staat garant in het geval van echt hoge kosten. Als er zorg nodig is, komt dat links- of rechts om.
Ik vroeg eerder weleens aan mensen om mij heen, die dan 4-5 paarden hadden, hoe zij dat betaalden. Die zeiden dat ze evt kliniek in geval van nood op afbetaling deden. Doe zoiets liever niet.
Maar wij rijden geen wedstrijden enzo, en in ergste geval gewoon wat minder lessen of bij forse medische kosten voorlopig even geen les.. geen dure vakanties.. zo redden wij het wel.
Verbaas mij altijd over mensen die zo vaak zo veel op stal zijn, dan denk ik nou ik moet gewoon 36 uur werken om m'n paard te kunnen betalen, zijn er best wat die 3 dagen werken. En dan heb ik echt geen slechte baan en een hbo opleiding. Dus verdien echt niet slecht. Maar met 3 dagen zou ik nipt m'n hypotheek kunnen betalen, absoluut geen paard.
Citaat:Dat dus, dat is een beetje de driehoek geld, tijd en energie. Als je (door bijvoorbeeld een drukke baan) geen tijd hebt om veel zelf te doen sta je sneller op een duurdere all-in pensionstal. In de driehoek waar tijd wat minder is, is wellicht geld weer wat meer. De hele kunst van het leven is om die driehoek in balans te houden!
Miss_Mii21 schreef:Niet zo moeilijk
Zadelmaker 2x/jaar 30 euro per maand -- must have anders geeft het dier pijn aan
Tandarts 2x p jr 20 euro per maand -- must have ivm anders haken en kapotte wangen/pijnklachten/afvallen
Osteopaat 2x per jaar 35 euro per maand -- must have ivm artrose , mijn dierenarts is tevens osteo, heeft ons eerder heel goed op weg geholpen met allerlei problematiek.
Ooit begonnen met 2e hands zadel, gaf m'n paard ook flink pijn op aan. Aantal keer laten controleren. Bleef getob met pijnklachten en een zadelmaker die wel/niet iets ideaals had, veel keuze heb je in deze regio niet. Nu volledig op maat zadel.
Daarnaast paard met artrose, dus het is van essentieel belang dat je die niet pijn laat lijden, dan zijn de osteo kosten weer fors hoger. Dus zadel moet goed zijn.
germie schreef:Ik reken echt geen 250 euro per maand voor de dierenarts. Heb eerder een 200 euro per jaar in m'n achterhoofd, waarvan 65 voor inenten is.
_San87_ schreef:Ik heb nog nooit structureel maandlasten van 800-1200 per maand gehad aan m'n paard.