Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Olikea schreef:Negeert rode letters...
Ik heb een houten fruitkist om hooi in te voeren, en nu gaan we een frame maken met slowfeed net.
Nu zie ik 2 opties.. een net strak in een frame, dat mee zakt, of een los net aan een frame, zodat het frame op de bodem kan liggen. Dit laatste spreekt me wel het meeste aan.
Voordelen? Nadelen? Ervaringen?
Ik neem aan dat de meesten hier niet overdekt voeren en hoe doen jullie dat dan bij stevige regen over meerdere dagen terwijl het toch al flink warm is??Citaat:.....er een weekje mee dat je niet naar het hooi om hoefde te kijken verder.....
felicity schreef:Mijn paarden zijn onlangs verhuisd naar andere boxen.
En daar hangen mijn grote vierkante slowfeerders niet meer fijn.
Voor mijn jonkie wil ik nu een hooizak aanschaffen. Maar de keuze is reuze en prijzen heel uiteenlopend.
Moet wel echt genoeg hooi / voordroog in kunnen voor een hele nacht.
Welke zijn fijn?
Voor mijn andere 2 paarden wil ik de kentucky. Iemand daar ervaringen mee?
Kincses schreef:Heeft iemand nog dé tip voor een hooinet waar genoeg in kan voor een hele nacht? Gaat om een E pony die mazen niet snapt als ze kleiner zijn dan 4,5 cm![]()
In de nieuwe stal staan ze namelijk binnen vanaf een uur of 17 tot de volgende dag 9 uur. Zou fijn zijn als ze grootste deel van de tijd eten heeft. Mag zelf het net vullen, dat scheelt!
Ik zag die duo hooinetten (beige/zwart) van 10 kg. Doen jullie paarden hier lang genoeg mee als je hem volpropt?
Otti1977 schreef:Frame met net is nakkeijker en sneller te vullen. Ik heb een groot net aan mijn frame. Frame ligt opde bodem. Ideaal [ Afbeelding ]
viola schreef:Otti1977 schreef:Frame met net is nakkeijker en sneller te vullen. Ik heb een groot net aan mijn frame. Frame ligt opde bodem. Ideaal [ Afbeelding ]
Is jou bak een gewone maat palletbox? hij lijkt kleiner op de foto?