Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 14:05

Foreverkliek schreef:
Hahahaha wij denken hetzelfde. Mijn paarden heten ook Twix en Bounty.

hahaha geweldig!!! Zijn die van jou ook zo passend van kleur? En heb je er meer? :D

Een van de overleden pony's was Mars, die was donkerbruin, dus ze paste allemaal heel goed bij hun namen haha.

Ik sprak laatst iemand die had de pony's Kiwi en Fristi. Géweldig :')

Goed om te horen dat de omgeving Halle mooi is haha! Ik ben heel benieuwd, ik ben eigenlijk niet eens heel bekend daar natuurlijk :Y)

TInkerTreas: wat lekker zo zelfs in frankrijk! Heeeeerlijk! Dat zou ik ook wel willen :j

Foreverkliek

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:58

Twix is idd bruin maar merrie en formaat rijpaard. Daar wijken we dus af. Bounty is zwart bont maar toont in de winter donkerbruin en hij kwam in februari. Toen had hij dus de kleuren van een pure bounty :D
Dit is een Shetlander van 6 jaar oud die ik overigens via dit topic heb gevonden. Sinds een maand of 2 heb ik hem voor de kar beleerd. Althans, hij loopt voor de kar en ik zit op de bok net te doen of ik weet waar ik mee bezig ben. Gaat goed tot nu toe +:)+

Was Kiwi ook groen?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:11

Welkom Eilatan en Tinkertreas!

Ik heb vanmorgen eerst hooi gelost (kleine baaltjes weer *\o/* ) en daarna een buitenrit gemaakt. Hij moest eerst wel ff aangeslingerd worden :D

Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:44

Grappige namen Twix en Bounty :D

Hier ook hooi gekocht
Afbeelding
Ik moet nog uitvinden hoeveel ze eten en wat en waar ik het beste mn hooi kan kopen. Dit zijn wel heel kleine baaltjes, maar wel heel mooi hooi.
De meeste boeren hier verkopen alleen grote ronde balen. En ik weet nog niet zo goed waar ik dat het beste kwijt kan. En hoe ik dat moet verplaatsen. We willen nog wel iets aanschaffen van een kleine traktor ofzo. Maar we zijn er nog niet uit wat het handigst is.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 07:59

Wat een grappige pony namen allemaal.

Welkom voor de nieuwkomers.

Leuk Frankrijk TinkerTreas!
Wij hebben ook voorzichtige plannen.
In die zin dat ik braaf iedere dag Duolingo Franse lessen volg en we de komende jaren Noord Frankrijk willen gaan verkennen en ervoor zorgen dat ons eigen huis helemaal af is. Dat laatste moest überhaupt :D

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 12:59

Wij hebben vorige week foliebalen gemaakt maar de laatste jaren steeds gaten erin van vogels, zo zonde. Nu wilde ik de balen afdekken met een kuilkleed maar vraag me af hoe ik dit vast moet zetten. Iemand ervaring?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 13:01

Ik heb er nu zeil overheen liggen en die met touw onderaan de pallets vastgezet en wat pallets er op gelegd.

Zo naar de dierenarts met de heren voor jaarlijkse tanden ronde en enten.
Verder is het nog steeds genieten met m’n aardappel.

Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 14:06

onderaan balenkleed tegels erop leggen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 14:13

Het lijkt wel een race aardappel Marjan :D

Ik heb gisteren een fijne les gereden. Helaas viel een lesgenootje 2x van haar paard en ging het dier daarna behoorlijk lang aan de kletter in een joekel van een bak, dus de les was wat korter dan anders.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:11

Haha leuke foto’s Marjan.

Fijn dat je toch lekker gereden hebt Boemel, Ice deed haar naam weer eer aan qua cool heid? Naar voor de lesgenoot.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 07:10

Oh Ice vindt zulke dingen best spannend hoor. Steeds haar hoofd maar richting het voorbij galopperende paard gehouden en dat was oké.

Ja zeker naar. Ze kan ontzettend goed rijden. Springt op hoog niveau, maar haar paard deed serieus gekke dingen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:15

Wat is nu echt een hele goede dazenspray?

Ik vind het echt een verschrikking momenteel

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:46

De kerbex red werkt hier wel goed maar dat is soms ook betrekkelijk helaas… het stinkt wel zo erg dat ik dan liever ook uit de buurt blijf _O-

Lando krijgt morgen z’n pyjama weer aan

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:01

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:15

boemel schreef:
Wat is nu echt een hele goede dazenspray?

Ik vind het echt een verschrikking momenteel

Nou idd. Gister voor het eerst in 2 jaar ofzo weer eens op het paard gezeten en besloot een blokje om te gaan. Acuut de saaie route (helemaal verhard zonder goede bermen ;( ) gekozen toen ik belaagd werd door een hele zwerm van die eikels.

Wel was het zo fijn weer eens te rijden en wat heb ik toch een fantastisch paard (want ook zij heeft 2 jaar als weide decoratie gediend). Ze was her en der wel wat van slag. Het hek van de brug was eerst groen en nu donkerblauw en iemand heeft het lef gehad z'n tuin drastisch te veranderen :')
Maar op wat ogen op stokjes momenten na was ze zo geweldig <3

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:16

Vraag me niet hoe, maar ik heb gisten 3 paarden afgeleverd op 3 adressen. Waarbij het met de 2 jonkies spannend was hoe het vervoer zou gaan, maar alles is gelukt. Niet zonder de nodige emoties (lekker, die hormonen), ook door een erg ziek zoontje thuis dat alleen bij mij wilde zijn. Ik vind het helemaal niks om de paarden niet thuis te hebben, maar het scheelt wel veel werk. Als ik weer fit genoeg ben na de bevalling haal ik ze weer op.
Normaal gesproken neemt mijn moeder de verzorging over als ik iets heb, maar dat was nu geen optie.

Heerlijk, Qimm!!

Marjan, je aardappel heeft er goed de vaart in :P
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 26-06-25 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:20

Ja kan me voorstellen dat dat allemaal een beetje veel op je bordje is. Geen makkelijke, maar wel een verstandige, beslissing.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:21

Knap voor elkaar gespeeld Lorette!

Hier hebben we dit jaar voor het eerst echt mega veel last van dazen ook, vorig jaar voor het eerst een paar maar nu zijn het er zo veel, niet te doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:44

Lorette wel fijn, ook al is het dubbel, dat je nu je handen en hoofd vrij hebt. Worden ze gelijk beleerd?

Haha Lando ging daar nog geeneens hard :') hij draaft soms zo hard dat ik alle kanten op vlieg en hem niet bij kan houden. Andere paarden in galop en ik draaf nog vrolijk mee hihi

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:15

Ja gister een explosie van dazen. Nu regent het hier maar vanaf morgen de pyama's weer aan.

Zou vaseline/uiercreme op de koker smeren ook helpen voor dazen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:35

Ik weet niet of we ze beleerd en wel terugkrijgen, maar er wordt in elk geval iets mee gedaan. Meer dan ik nu zou kunnen. Als ze willen, is Boos zo ruitermak. Daar was ik al wel ver mee. Riva had ik nog geen bit in gedaan, die mist nog wat basis. Dus als ze die kunnen opzadelen en longeren zijn we al een stap verder. Wat toiletteren betreft is Riva weer heel makkelijk en lief. Boos vindt het nog lastig, dat gefrunnik aan haar lijf en water/druppels op de achterbenen. Daar heb ik ook al veel mee moeten werken als veulen om haar veilig te maken voor de smid.

Als we ze konden mixen dan hadden we een perfect paard en een enigszins mislukte.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:04

Hier hadden we gisteren ook zoveel dazen. Ik ben bij de paarden gaan staan en heb 5 minuten lang dazen dood staan slaan en toen was de zwerm redelijk weg. Arme paarden!

Lorette,fijn dat ze elders zijn ondergebracht, scheelt toch een berg werk. Voor wanneer ben je ookalweer uitgerekend?

Marjan, ik vind je race aardappel geweldig :j

Qimm, wat fijn dat je na zo'n lange tijd kon opstappen en wegrijden _/-\o_ Knap paard!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 17:32

Bedankt voor de tips voor de dazenspray.
Phoe Karin wat een geld zeg!

Nou Lorette moet jij niet in de logistiek gaan werken? :D ik kan me heel goed voorstellen dat het leeg en niet leuk voelt, maar ik denk dat als je een paar dagen verder bent het je vooral heel veel rust gaat geven. En wellicht straks ook weer nieuwe inzichten.

Mijn vulling en kies waren kapot geknapt door een stukje walnotenworst, waar waarschijnlijk een stuk barst in zat. De tandarts schrok ervan en begon meteen over een kroon.
Daar schrok ik weer van. Na het maken van foto’s en het uitboren van het restant vulling, besloot de tandarts het te proberen te fixen.

Deed flink pijn ondanks 3 verdovingen. Ik moest weer aan het werk, maar werd beroerd en ging even liggen. Ben in slaap gevallen. Oeps echt handig voor mijn vakantie. Maar goed, het belangrijkste is af en ik heb vakantie **\O/**

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 18:38

Stoer Qimm, tof dat je paard zo zoet was na 2 jaar.

Dubbel Lorette, maar knap gedaan. Wanneer wordt de kleine verwacht?

Jakkes Boemel, maar gelukkig net voor je vakantie. Fijn dat je het belangrijkste af hebt.

Rot dazen. Hier zondag de eerste gespot. Voor mijn gevoel eerder dan anders.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 18:41

Nog meer dan 3 weken, maar ik durfde niet langer te wachten. Was zo bang dat ik weeën zou krijgen of ingeleid moest worden (grote baby) en het niet meer zou kunnen regelen. :Y)