Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:50

Op zich heeft je plek niets met de leeftijd van het paard te maken. Een paard van 10 kan ook helemaal bovenaan staan als hij er maar lang genoeg op staat… alleen ben je dan niet aan de beurt totdat hij 20 is. Die van mij is inmiddels bijna 23 en staat er al 10 jaar op, maar hij is nog lang niet aan de beurt.
Daardoor snap ik niet dat een paard dat rond dezelfde tijd op de wachtlijst is gekomen al zo snel bovenaan staat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:57

Mickyl schreef:
Op zich heeft je plek niets met de leeftijd van het paard te maken. Een paard van 10 kan ook helemaal bovenaan staan als hij er maar lang genoeg op staat… alleen ben je dan niet aan de beurt totdat hij 20 is. Die van mij is inmiddels bijna 23 en staat er al 10 jaar op, maar hij is nog lang niet aan de beurt.
Daardoor snap ik niet dat een paard dat rond dezelfde tijd op de wachtlijst is gekomen al zo snel bovenaan staat?

I know. Maar ik bedoel te zeggen dat het paard van SaskiaB ouder is, en daardoor wellicht eerder aan de beurt kwam.

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 12:24

Mijn paard is in 2014 op de wachtlijst gegaan en staat nu anderhalf jaar op de Paardenkamp. Als je paard al 13 jaar op de wachtlijst staat zou ik toch eens contact opnemen met de Paardenkamp en je situatie uitleggen. Misschien helpt dit.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:22

_San87_ schreef:
I know. Maar ik bedoel te zeggen dat het paard van SaskiaB ouder is, en daardoor wellicht eerder aan de beurt kwam.

Ja snap ik, maar als hij 5 jaar geleden al aan de beurt was, dan moet hij na 5 jaar wel al bovenaan gestaan hebben… dus dat is hij heel hard gestegen. Maar misschien dat toen de lijst openging honderden mensen zich in hebben geschreven en dan scheelt het natuurlijk of je de laatste bent die zich inschrijft of de eerste… misschien dat het daarmee te maken heeft?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:29

blokfluit schreef:
Mijn paard is in 2014 op de wachtlijst gegaan en staat nu anderhalf jaar op de Paardenkamp. Als je paard al 13 jaar op de wachtlijst staat zou ik toch eens contact opnemen met de Paardenkamp en je situatie uitleggen. Misschien helpt dit.

Mijn paard staat nu 10 jaar op de wachtlijst. Dus wel al lang, maar nog geen 13 jaar ;-)
Hij begon op plaats rond de 600 volgens mij… sta nu pas op 230.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:33

Mickyl schreef:
_San87_ schreef:

Ja snap ik, maar als hij 5 jaar geleden al aan de beurt was, dan moet hij na 5 jaar wel al bovenaan gestaan hebben… dus dat is hij heel hard gestegen. Maar misschien dat toen de lijst openging honderden mensen zich in hebben geschreven en dan scheelt het natuurlijk of je de laatste bent die zich inschrijft of de eerste… misschien dat het daarmee te maken heeft?

Hij hoeft niet bovenaan te hebben gestaan, wie weet stond ie wel op plaats 60, maar zijn de voorgangers om wat voor reden dan ook nog niet naar De Paardenkamp gegaan (omdat ze nog niet oud genoeg waren, of omdat de eigenaren er nog niet klaar voor waren, oid). Ik kan me ook indenken dat het ene jaar meer uitval is dan het andere jaar.

Junior2019

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:37

De mijne is 20 en mocht komen hij staat 11 jaar op de lijst
Maar mijn vorige paard stond al op de lijst maar die is geen 20 geworden
Je nieuwe paard mag dan die plaats innemen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 18:35

De mijne staan ook 10 jaar op de wachtlijst, er is natuurlijk toen een enorme run op de inschrijvingen geweest dus degene die toen eerder hebben ingeschreven zullen nu aan de beurt zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:37

Je moet je paard dus eigenlijk bij de geboorte al inschrijven. :') Of iig zo snel mogelijk...maarja, als de wachtlijst maar eens in de tig jaar opengaan wordt dat heel lastig...

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:37

Mijn paard staat op lijst sinds 2015. Hij wordt nu 24. Ik ben gestegen naar plek 196 (vorig jaar 224). Ik ben benieuwd of we ooit nog aan de beurt komen. Hij is inmiddels al met pensioen :o

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:23

Jammer dat de paardenkamp niet inzichtelijk maakt wel wachtlijstnummer de paarden hebben die erheen gaan.
Gelukkig hebben we dit topic, geeft toch een beetje een beeld.

Mijne is nu 21 en sinds een jaar weer volle bak aan het werk. Dus nu nog zeker te vroeg, maar blijf hoop houden dat er binnen een paar jaar wel een plekje voor hem vrijkomt.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:05

salamaleque schreef:
Mijn paard staat op lijst sinds 2015. Hij wordt nu 24. Ik ben gestegen naar plek 196 (vorig jaar 224). Ik ben benieuwd of we ooit nog aan de beurt komen. Hij is inmiddels al met pensioen :o

Op de pagina hiervoor staat iemand van wie haar paard op plek 181 stond en toen aan de beurt was. Dus misschien dat jouw paard dan dit jaar of volgend jaar wel aan de beurt is…

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:05

Mickyl schreef:
Maar misschien dat toen de lijst openging honderden mensen zich in hebben geschreven en dan scheelt het natuurlijk of je de laatste bent die zich inschrijft of de eerste… misschien dat het daarmee te maken heeft?

Dit heeft er zeker mee te maken, er worden als de lijst open gaat honderden paarden ingeschreven, op volgorde van binnenkomst krijg je een plek.
Ik dacht ook dat het kansloos was met plek 181 of wat was het na zoveel jaren op de lijst, maar toen werden we toch gebeld.

p.s.: ja dat waren wij dus, met plek 181

p.s. II: eerlijk gezegd snap ik het innemen van de plek van een stalgenoot ook niet, ik weet niet beter of de plek is persoonsgebonden. Dus een ander eigen paard mag wel, maar niet die van iemand anders.
Laatst bijgewerkt door Karina op 28-12-24 23:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:07

_suus19_ schreef:
Jammer dat de paardenkamp niet inzichtelijk maakt wel wachtlijstnummer de paarden hebben die erheen gaan.
Gelukkig hebben we dit topic, geeft toch een beetje een beeld.

Mijne is nu 21 en sinds een jaar weer volle bak aan het werk. Dus nu nog zeker te vroeg, maar blijf hoop houden dat er binnen een paar jaar wel een plekje voor hem vrijkomt.

Ja dat is zeker jammer. Het blijft wat vaag allemaal. Op welke plek staat jouw paard?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:12

Karina schreef:
Mickyl schreef:
Maar misschien dat toen de lijst openging honderden mensen zich in hebben geschreven en dan scheelt het natuurlijk of je de laatste bent die zich inschrijft of de eerste… misschien dat het daarmee te maken heeft?

Dit heeft er zeker mee te maken, er worden als de lijst open gaat honderden paarden ingeschreven, op volgorde van binnenkomst krijg je een plek.
Ik dacht ook dat het kansloos was met plek 181 of wat was het na zoveel jaren op de lijst, maar toen werden we toch gebeld.

p.s.: ja dat waren wij dus, met plek 181

p.s. II: eerlijk gezegd snap ik het innemen van de plek van een stalgenoot ook niet, ik weet niet beter of de plek is persoonsgebonden. Dus een ander eigen paard mag wel, maar niet die van iemand anders.

Oh haha toevallig! Onze posts hadden elkaar gekruist ;-)
Nee dat van die stalgenoot snap ik ook echt niet. Toevallig heb ik dat ooit een keer gevraagd en ze waren toen heel duidelijk dat het persoonsgebonden is en dat alleen een paard dat op jouw naam staat de plek eventueel mag overnemen (indien je paard bijvoorbeeld voortijdig overlijdt).

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:31

blokfluit schreef:

Pb gedaan

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 11:57

Zijn er afgelopen tijd nog paarden verhuisd naar de paardenkamp?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:03

Ja, 2 weken terug werden er 7 nieuwe bewoners voorgesteld.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 22:51

Ik bedoelde van Bokkers, was niet helemaal duidelijk, had ook al wat mooie plaatjes van jou voorbij zien komen van de open dag.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:02

Charaz schreef:
Ik bedoelde van Bokkers, was niet helemaal duidelijk, had ook al wat mooie plaatjes van jou voorbij zien komen van de open dag.

Ja, de pony van mijn moeder. Hij heeft het er erg naar zijn zin. Mijn paard is er ruim 2 jaar geleden naartoe verhuisd en heeft ook helemaal haar draai gevonden.
Ze worden zo goed verzorgd en er wordt goed naar elk individu gekeken.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:46

Mijn pony is 19 jaar en stond vorig jaar op nr 183. Ze heeft de plek overgenomen van mijn andere pony, die is in december op 27jarige leeftijd overleden.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 16:05

Weet iemand hoelang de wachtlijst al gesloten is? Baal er zo enorm van :')
Ben inmiddels donateur maar had op zijn minst gehoopt dat ik de mijne op de wachtlijst heb kunnen zetten. Niet dus -O-
Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 07-07-25 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 16:06

Volgens mij al 10 jaar als ik het goed zeg.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 16:06

Charaz schreef:
Volgens mij al 10 jaar als ik het goed zeg.

Wattttt de wachtlijst is al 10 jaar dicht ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 16:20

Ik heb pas gehoord dat het niet zo heel lang meer duurt voordat hij open gaat. Ik ben alleen vergeten wanneer...