Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Symke schreef:Dingen als voerschaaltjes hebben we niet, ik leg weleens groente ofzo in hoeken en op de heuvel
We hebben zo n bal gehad met gat waar brokjes uit rollen en die in een bak. Maar dat willen ze dan allemaal en maken ruzie erom. Denk dat zelfde zal zijn met zo n voer puzzel bak
Verder net als Ir111 idd de paddock paradise "aankleden" en dat zie ik ook als verrijking
Hoe werkt de timer met apart zetten? Gaat toch open en dan gaan ze er allemaal in?
monsera schreef:Wat ik daar mee bedoel is om de leefomgeving weer wat spannender en anders te maken.
We hebben ook een heuvel en meerdere paden, maar meer ruimte is er niet dus daar kan ik niets meer mee aanpassen.
Bomen en struiken zijn we ook druk aan het planten.
Afgelopen december weer 175 bij geplant. Elk jaar wat meer.
Had eigenlijk het idee om ergens een bult zand neer te kiepen en die daar dan zo te laten. Gaan ze ook graag op staan en liggen zegt men.
Vorige week op een opendag geweest in Dwingeloo en deze bakjes gezien. Heb er 6 besteld en hoop dat ik er iets mee ga doen![]()
![]()
Ze gaan wel op 6 verschillende plekken straks dat gaat denk ik wel beter weken dan die schaaltjes op 1 of 2 plekken. Die gebruik ik nu voor water hoor de vogels![]()
En heb zo'n voetbal besteld .
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wil dit eigenlijk ook gaan toepassen.
Had eerst autobanden, maar vond ik toch niet zo mooi.
[ Afbeelding ]
Symke schreef:Dingen als voerschaaltjes hebben we niet, ik leg weleens groente ofzo in hoeken en op de heuvel
We hebben zo n bal gehad met gat waar brokjes uit rollen en die in een bak. Maar dat willen ze dan allemaal en maken ruzie erom. Denk dat zelfde zal zijn met zo n voer puzzel bak
Verder net als Ir111 idd de paddock paradise "aankleden" en dat zie ik ook als verrijking
Hoe werkt de timer met apart zetten? Gaat toch open en dan gaan ze er allemaal in?
Symke schreef:Het is bij jou al zooo mooi en met extra beplanting nog mooier![]()
Bult zand zijn ze hier ook altijd dol op idd.
Leuke bakjes, wat wil je erin doen?
Uitkijken dat ze je niet zien vullen en je volgen![]()
Slalom met boom stukken ziet er mooi uit
monsera schreef:De foto's zijn niet bij mij gemaakt, maar in Dwingeloo.
Prachtige plek daar op 1.5 hectare.
Daar kun je natuurlijk ook veel meer mee.
Ben van plan om er wat in te gaan doen als ik hooi netten op ga hangen.
Anders heeft het geen zin en gaan ze me volgen.
Zit te denken aan kruidenmengsels. Mss een maand abbonement bij Pure horse voor de wintermaanden.
https://purehorse.nl/product/browsingbox/
In de winter kun je niet echt meer wat plukken en dat er in leggen.
Die feed x timer hadden ze ook in Dwingeloo.
Daar hadden ze er 3 en deden ze een hooinet er achter.
Zou wel mooi zijn als je voor 1 voer moment een stuk af zou kunnen zetten en dan een keer minder hooi zou hoeven ophangen.
Maar heb niet echt een geschikte plek daar voor waar ze allemaal kunnen eten. Zou wel 4 of 5 netten kunnen ophangen, maar als er dan 1 bij het eerste net gaat staan hebben de andere niets zeg maar.
Daar zijn mijn paden te smal voor.
Maar sinds die opendag zit ik wel weer te broeden. Wat kan ik nog meer doen.