Van weiland naar werk. Hoe houd ik mezelf presentabel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:57

xLoki schreef:
superpony schreef:
Nou Ma Flodder is toch wel iets anders...

En dat zeg ik ook niet. Maar het gaat wel om geur en in hoeverre een geur dus hinderlijk is of wel of niet kan als je werkt in de zorg.

TS wil schoon en fris op haar werk verschijnen en ik zeg alleen dat heel veel mensen "ruiken" in de zorg. Naar paard is dan niet de ergste geur van alle genoemde geuren.

Wanneer je hulpbehoevende mensen in hun eigen woonomgeving verzorgt, ongeacht hoe die omgeving eruit ziet of ruikt, wil je zelf als hulpverlener netjes voor de dag komen. Mensen worden niet voor hun lol geholpen in de dagelijkse verzorging, en als jij dan ook nog een paardenwalm meesleept hun huis in is dat een extra last voor degene die de zorg ontvangt. Ik vind het super goed dat TS kritisch is naar zichzelf en kijkt naar oplossingen om het contactmoment voor haar cliënten zo prettig mogelijk te maken.

Mijn moeder woont in zo een omgeving en we ruiken daar van alles bij de verzorgenden.

En zoals ik aangaf. Ik heb zeer vaak in het ziekenhuis gelegen, waarvan laatst nog in Maart en heel veel luchtjes kunnen vervelend zijn voor een patiënt.

Het gaat nu om paarden die voor een ander vies kunnen zijn. Maar dat mensen luchtjes wegspuiten met parfum kan ook echt op je af komen.

Bielsje

Re: Van weiland naar werk. Hoe houd ik mezelf presentabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:21

Ik snap niet zo goed wat het ermee te maken heeft dat er andere mensen zijn die ergens naar ruiken, dan hoef je dat voor jezelf toch niet te willen? :')

Mij is het nooit gelukt om schoon of fris bij de paarden te blijven, dus ik deed altijd eerst de paarden in mn "pyjama" als ik uit bed kwam en ging dan douchen maar dat was het voordeel van paarden thuis...

In mijn ervaring zegt vrijwel niemand er iets over maar als je het vraagt dan ruiken ze het echt wel. Als ik nu op kantoor of in de zorg zou werken én ik moest paarden doen na het douchen, dan had ik een hazmat pak aangeschaft want ik kan onmogelijk schoon blijven bij dieren :')

friesiszwart

Re: Van weiland naar werk. Hoe houd ik mezelf presentabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:08

eerst naar stal, dan terug naar huis douchen en klaarmaken voor het werk. Met een baby was het soms pittig, want zij moest mee.