Hier was het altijd gezeik met de benzinemaaiers dus dan zou ik nog steeds gaan voor de accu's omdat ik een grafhekel aan die benzine maaiers heb gekregen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Ja dat is gewoon een kwestie van streng zijn voor jezelf, zorgen dat er altijd een setje accu's op de lader staat en accu's leeg = weer op de lader zetten
Ik vind het echt vele malen fijner dan die benzinemaaier die zwaar, luidruchtig is en dat er dan steeds wat kapot ging en dan kwam er weer een pufje rook uit bij een lelijke pol, weer ergens een lekkend slangetje en al dat geneuzel. En dat je dan weer speciaal benzine voor dat ding moet halen en moet prutsen met bijvullen....
Want tegenover "accu's niet opgeladen" staan dingen als:
- benzine op
- trechtertje kwijt
- benzine moeten halen
- benzine eigenlijk te oud
- morsen en meuren naar benzine
En dan wil 'ie weer niet starten en dat soort geneuzel....
Ik vind accu's in je eigen lader zetten een stuk minder omslachtig dan met tankjes benzine slepen en eerst weer op pad moeten om benzine te halen (oeps benzine vergeten) een stuk vervelender dan oeps accu's niet opgeladen...want dan ga je gewoon even een half uurtje wat anders doen terwijl die accu's staan te ladenMensen die hun terrein bosmaaieren zitten over het algemeen niet om klusjes verlegen en dan doe ik liever even een ander klusje dan dat ik op pad moet met zo'n jerrycannetje
Maar wat dat betreft heeft ieder natuurlijk zijn eigen specifieke situatie en voorkeuren
pol013 schreef:Wij hebben een makita op accu. Zoeen met verwisselbare kop zodat er ook een kettingzaag (op steel) aan kan. Wij hebben ook 1,5ha.
Top ding!
Ten eerste pak ik deze veel makkelijker dan een benzine ding. Dat starten, tanken en de stank hielden me altijd tegen om te beginnen.
Deze pak ik veel makkelijker even.
We hebben meerdere accu's (want, meer van makita) en kunnen dus wisselen. En dat ik op de hoogste stand ook redelijk snel nodig. Op een lagere stand (prima om gewoon spul te maaien, zoals onkruid of onder de draad door) houdt hij het veel langer vol. Zo lang dat ik het 2e setje accu's echt niet leeg krijg voor ik pijnlijke handen en schouders heb van het maaien. Ik werk meestal met een mes. (omdat draadjes verwisselen inderdaad óók al niet mijn hobby is)
Maar omdat er geen startdrempel is om te beginnen hou ik dit soort klusjes nu veel makkelijker 'bij' en doe ik het fijner in een paar keer verdeeld over een paar uurtjes per keer hier en daar.
Op papier kan het misschien niet op tegen een benzine bosmaaier. Maar ik de praktijk ben ik echt veel en veel blijer met dit ding. Eigenlijk met alles wat we op accu hebben.
Tov met een kabel of op benzine gewoon zo veel praktischer.
Oh ik lees de laatste paar reacties nu ook.![]()
Precies dezelfde ervaringen inderdaad!!!!
Wat betreft accu's laden. Ik ben er verassend goed in om dat steeds te doen. Misschien omdat de lader zo'n blij (irritant) muziekje afspeelt als ik de accu er in zet![]()
én we aan de muur houders hebben waar ze in klikken als ze geladen zijn.