Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Ik geef ze steeds een strookje gras bij, maar dat lukt bijna niet meer. Weet even niet wat het dan wordt...![]()
Grondpen water geven mag ik ook wel gaan doen!
Hoe zorgen jullie er verder voor dat je stroom behoudt? We hebben 3 vaste weilanden en de paddock(s) met bak allemaal in één stroomkring. Dus er mag niet te veel gras tegen de onderste draad groeien als we stroom willen houden. Hoe fanatiek we ook proberen te bosmaaien, we komen nooit 'rond'. Ik ben blij met de bosmaaier, maar vind het wel een ontzettend trage manier van maaien en ook niet de meest fijne houding. Zou dat op een andere manier sneller kunnen?
_Lorette_ schreef:Het is overigens ook wel dubbel, want paardenobjecten zijn natuurlijk veel minder gewild dan die instapklare hoekwoning in een kindvriendelijke wijk. Ze staan langer te koop en gaan misschien onder de vp weg.
Ik krijg door de droogte de prikpaaltjes al niet meer de grond in... En voorlopig blijft het droog.
lotthje schreef:Onze stroomklok deed het niet meer, nu dagelijks de grondpen wateren, hahahaha
Oehlala schreef:_Lorette_ schreef:Ik geef ze steeds een strookje gras bij, maar dat lukt bijna niet meer. Weet even niet wat het dan wordt...![]()
Grondpen water geven mag ik ook wel gaan doen!
Hoe zorgen jullie er verder voor dat je stroom behoudt? We hebben 3 vaste weilanden en de paddock(s) met bak allemaal in één stroomkring. Dus er mag niet te veel gras tegen de onderste draad groeien als we stroom willen houden. Hoe fanatiek we ook proberen te bosmaaien, we komen nooit 'rond'. Ik ben blij met de bosmaaier, maar vind het wel een ontzettend trage manier van maaien en ook niet de meest fijne houding. Zou dat op een andere manier sneller kunnen?
Een zwaarder apparaat, wij maaien nooit meer onder de draden door en er staat flink gras tegenaan, werkt als een tierelier. Wat je meer uitgeeft aan het apparaat bespaar je met tijd en benzine/stroom in je bosmaaier. (moet je wel een beetje tegen hoger gras aan de rand van je weiland kunnen natuurlijk).
Nickeltje schreef:Denken jullie al aan hooien?
Er wordt hier getwijfeld om zaterdag al te maaien. Het gras staat hoog. Is niet echt vol ofzo, maar wel hoog. Het blijft komende tijd droog en rond de 20 graden maar ook niet mega zonnig of mega warm...
Alternatief is in juni maaien, maar het veld is wel nodig voor een bruiloft feest eind juni...
MarjanB schreef:Ach er gaan veel boeren stoppen en veel gaan toch wel wat gras verbouwen. Dus echt tekort aan hooi.. ik laat me niet gek maken.
Heb net hooi gehaald en fourage man zei dat alles nu enorm hoog in het suiker zat en dat hij afraad om nu te hooien voor paarden. Ook in Duitsland wachten ze nog een week of 3 voor ze gaan maaien.
Heb in elk geval voorlopig weer even genoeg, heb zo’n 55 pakjes liggen nu.
Oh en edit, is bewezen dat droogte in het voorjaar minder schade geeft dan langdurige droogte in de zomer qua gras opbrengst.
boemel schreef:Morgen na 2,5 week wachten eindelijk de bezichtiging van de pony waar we de meeste verwachtingen van hadden.
Hopelijk worden we niet teleurgesteld![]()
Onze hooiboer maait vanaf de 2e week juni voor paardenhooi.