Paddock paradise met weidegang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Paddock paradise met weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 19:19

Weet iemand of er in Nederland stallingen zijn in de vorm van een paddock paradise met weidegang? Of zijn die altijd met alleen met een track?

mingming

Re: Paddock paradise met weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 19:21

Ja die zijn er! Almeersch hippisch centrum bood (toen ik er stond) een combinatie van de twee aan. ‘s winters alleen de track en in de zomer roteerden ze constant de weides.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 19:24

mingming schreef:
Ja die zijn er! Almeersch hippisch centrum bood (toen ik er stond) een combinatie van de twee aan. ‘s winters alleen de track en in de zomer roteerden ze constant de weides.

Ik zie op de website niets staan hierover, helaas.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 19:30

Lieser schreef:
mingming schreef:

Ik zie op de website niets staan hierover, helaas.

Je kan hier de weilanden zien van de paddock paradise, die doen ze ‘s zomers om en om open: https://almeerschhippischcentrum.nl/ind ... -paradise/

En ik ken veel particulieren het ook hebben, maar zoek je naar een pension stalling voor je paard?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 19:33

Van Jaarsveld (regio Utrecht) heeft twee grote tracks en bieden weidegang. Vindt ik altijd een mooie stal ook :D

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:24

Op de grens groningen-Friesland zit ook 1.
Weidegang overdag in de zomermaanden, in het voorjaar opbouwend om te wennen en altijd s avonds eraf.
Winterperiode kunnen ze op de track en verharding (in de zomer uiteraard ook)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 23:41

Ik bood ook combinatie met overdag op 3n afbouwend weidegang en track.
Door de wolven in onze omgeving ben ik echter overgegaan naar de nachten op stal. Overdag nog wel track en aantal uurtjes weidegang.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 06:04

mingming schreef:
En ik ken veel particulieren het ook hebben, maar zoek je naar een pension stalling voor je paard?

Ik ben me inderdaad voorzichtig aan het verdiepen in andere stallen, omdat niet zeker is of mijn paard nog gereden kan worden. En dan is de stal waar ze nu staat niet geschikt.
Ze heeft artrose, dus ze moet wel in beweging blijven. Daarom dacht ik aan iets met een track. Maar ze is ook dol op gras, dus helemaal zonder weidegang vind ik sneu. En dan ook nog iets met een kudde, ze is heel sociaal naar andere paarden.

We hebben geen haast, want in de zomer kan ze op haar huidige stal veel naar buiten. En we gaan natuurlijk nog kijken welke aanvullende behandelingen mogelijk zijn. Maar ik wil vast wat meer weten, voor als het niet lukt :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 06:56

Afbeelding

Ja zeker! Wij hebben dit in regio Nijmegen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 09:43

XladyX schreef:
Van Jaarsveld (regio Utrecht) heeft twee grote tracks en bieden weidegang. Vindt ik altijd een mooie stal ook :D

Ziet er mooi uit inderdaad. En nog aan te rijden (als je niet iedere dag langs gaat).