Water uit sloot pompen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Water uit sloot pompen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 22:00

Ik heb nu een dompelpomp op een gereedsschaps accu maar er zit te weinig power op. Ik wil dus uit de sloot water pompen om het gras te sproeien. Is dan een generator handig en zo ja welke?

snorkel1986

Re: Water uit sloot pompen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:06

Geen idee maar bij extreem weer mag je niet sproeien met oppervlakte water is veel gemeenten misschien eerst na vragen bij jou gemeente

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:22

Idd, bij zo’n droog weer hoor je spaarzaam om te gaan met water, ook slootwater, en een gazon sproeien hoort dan echt niet…

Hier geld bv al oppompverbod, ook voor de boeren en die zijn net de enige die wel verantwoord zouden mogen pompen bij droog weer, zij produceren ons voedsel en dat heeft water nodig, je gazon is niet zo prioritair.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:25

Vaak.is een eigen ( bron / puntstuk) wel toegestaan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:41

De natuur heeft het al zo lastig nu met deze droogte.
Ik zou echt niet nog eens uit de sloot gaan pompen nu.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 07:59

Sinds wanneer ligt Pernis in de Veluwe?
Betekent dus dat veel mensen nog gewoon mogen sproeien. Zeker als het je eigen tuin betreft. Het is natuurlijk de vraag hoe noodzakelijk dat is, maar ik kan me wel voorstellen als je net nieuwe graszoden hebt gelegd dat je die even 2 weekjes van wat extra water wilt voorzien.

Mijn planten in potten en in de tuin hebben het ook moeilijk. Ik zet momenteel een emmer onder de douche als het water nog warm moet worden. Dat levert me toch zo'n 6 liter per dag op voor de planten en als ik bijvoorbeeld een mok waar thee in zat omspoel, dan gaat het water uit die mok weer op een plant. Dit werkt natuurlijk niet echt voor het gazon, maar voor iemand met een klein tuintje werkt het wel degelijk.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 08:12

geen idee welke pomp het beste is

waterkwaliteit gecontroleerd!! soms is het water vuil/verontreinigt en dat wil je niet op je land hebben, kan ook met deze droogte ook nog extra schadelijk zijn.

Informeer of je überhaupt wel water uit de sloot mag pompen, maar zeker met deze droogte.