Welk graasmasker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idifix

Welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 10:29

Het is heel erg tegen men zin, want vind graasmaskers super zielig.. ondanks dat ik ze in het verleden met een vorige pony ook al gebruikt heb.

Het weidebeleid wordt bij ons niet erg aangepast naar het aantal paarden, dus zie ik op het moment geen andere keus dan toch een graasmasker te proberen met de meisjes.

Maar welk, wie, wat, hoe want er is tegenwoordig best wel keus. Ik zie vaak zo een soort mandje passeren maar ziet er zo hard uit?
Vroeger had ik zo een mandje met een gat in dat vind ik helemaal niets

Dus als iemand aanraders, tips heeft ..

Ook wanneer ik het best aanhou, aflaat 24u op 7 hoeft dat van mij echt niet aan, het is eerder tot het meeste gras weg is en dan kunnen ze weer verder.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:39

Hier een graasmasker van Shire met bont, tot nu toe de beste voor die van mij en prijs is ook nog leuk. Kan zelfs zonder problemen 24/7 om indien nodig.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:48

Kijk ook even in het algemene graasmasker topic!

Ik heb vorig jaar om te testen een simpele van Harry's Horse gekocht. Voor meer ademruimte en dat die band niet zo in de weg zit op haar neus, heb ik de onderste eraf gesloopt. Werkt perfect voor ons!

Een dure kan je altijd nog kopen, mijn pony moest wennen, maar kan echt alles ermee nu.

Afbeelding

Idifix

Re: Welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 10:51

Oh dat wist ik niet dat dat er was, dank je

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:31

Indd hier ook 2 met de harry’s horse muzzle air.
Heb veeeel soorten gehad maar deze als ik de goede maat heb(is al eens veranderd door de jaren heen en dan gaat hij door de neusgaten grazen) is echt het fijnste tot nu toe.
Liever heb ik ze ook zonder staan maar ook al staan ze in eigenbeheer en deed ik er alles aan om ze op gewicht te houden ze kunnen gewoon echt niet zonder helaas.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:10

Ik ben erg fan van de thinline !

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:18

Heb er hier een van kramer qua masker fijn maar onder kopstuk moet je een onderlegger / bont om heen vind ik ( smal)

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:26

Fan van de AS das pferd im blick. Grote gaten bij de neus. Mogelijkheid voor verschillende inlegplaten en bontjes, ding zelf is van leer

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:37

Wij hebben de thinline voor onze paarden. Erg comfortabel geeft ze alle vrijheid voor natuurlijk gedrag als bij elkaar kriebelen.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:43

Thinline vond ik het fijnste

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 17:32

Ik zweer bij de EasyGrazer van Paardeerlijk. Lekker licht.
Met schapenbontjes er om kon die van mij met haar dunne huidje hem gewoon 24/7 op hebben.

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 18:32

Iemand ook tips voor een graasmasker voor een mini shet?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 21:15

MissyNr1 schreef:
Thinline vond ik het fijnste

Ik vind daar een voorbeeld van met die doorzichtige korf hé?

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 22:02

Hier ook een thinline. Bevalt heel goed. Pony kan er alles mee. Zelfs uit een hooinet eten en kriebelen met vriendjes. Zit lekker ruim en veel ademruimte. Is inderdaad een dik plastic doorzichtig graasmasker wat je aan een halster kan vast maken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:02

Ik ben tegen het gebruik van een grasmasker, Is er geen mogelijkheid je paard korte op het land te zetten (tijdsduur) maar beter nog strookbegrazing?

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:04

friesiszwart schreef:
Ik ben tegen het gebruik van een grasmasker, Is er geen mogelijkheid je paard korte op het land te zetten (tijdsduur) maar beter nog strookbegrazing?

Oprechte interesse: Wat maakt dat je er tegen bent?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:07

Hier ook een thinline, veel vrijheid en licht, ze zitten er niet zo in opgesloten als die maskers als die van op de foto hierboven.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:10

friesiszwart schreef:

Als je op pension staat heb je niet altijd de keus. Bij de kudde weghalen na een paar uur is ook niet fair en vind ik triester dan een graasmasker. Strookbegrazing is ook geen adequate vervanging van een graasmasker, zekers niet als ze met meerdere paarden staan.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:00

friesiszwart schreef:

Dit wordt wel makkelijk gezegd vind ik. Soms word je beperkt door de omstandigheden. Mijn paard kan inderdaad kort op het land maar dan voor de rest alleen op een zandpaddock omdat de rest allemaal wel op het land kan. En ernaast op een stukje met kort gras kan niet want daar rent ze doorheen. Strookbegrazing is niet perse beter. Dan kunnen ze zich ook behoorlijk volvreten in korte tijd.

En voor degenen die dan zeggen: dan moet je op zoek naar betere huisvesting. Dan ben ik heel benieuwd naar de betere opties in mijn omgeving. Want die zijn er niet en ik heb echt goed gezocht. Overal is wel wat

Dan heb ik liever dat ze wel de hele dag naar buiten kan met een graasmasker. Ze is er hartstikke handig mee en het lijkt haar verder niet zo te boeien.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:26

Hele tevreden Greenguard gebruiker. 1 van onze paarden heeft EMS en om hem een sociaal leven te kunnen geven staat hij 24/7 hiermee om. Hij kan er prima mee knuffelen en deelt kopstoten uit i.p.v. te bijten bij spel. Gebit is na zeker 5 jaar nog geen enkele slijtage aan. Let wel op dat je hem ruim genoeg koopt! Wij gebruiken hem met kaptoomhalster ipv het bijpassende halster, dit past beter naar onze mening.

Ik heb er ook mijn zeer sensibele pensioenado tegenwoordig mee op het land, zij heeft er geen moment stress van gehad en is er vanaf moment 1 direct mee gaan grazen. Zo kan ze toch dagelijks een uurtje op het land op onze pp (niet erop gaf haar teveel stress).

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 21:32

friesiszwart schreef:

Mijn paard draagt in beginsel geen graasmasker vanwege zijn gewicht (al is deze bijkomstigheid ook niet heel erg), maar zonder wordt hij van gras opgeblazen, krijgt erge diarree en is gassig. Maar hij wordt wel erg blij en gelukkig van gras/grazen. Met een masker kan hij dus wel mee de wei op met zijn kudde én krijgt geen last. Hij staat ook elke dag al klaar om hem om te krijgen.
Ze gaan max zo'n 6 uur per dag de wei op met strookbegrazing. Dus heeft hem ook 18 uur per dag af

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 21:54

friesiszwart schreef:

Zolang mijn paard moddervet word van gras en zelf aan komt lopen om haar masker om te doen denk ik dat dit een prima oplossing is.. ze eet er mee, ze drinkt er mee, heeft nog steeds de mogelijkheid om aan te geven dat ze met rust gelaten wil worden bij de kudde en ik doe hem regelmatig af als ze staat uit te buiken zodat ze ook even kan kriebelen met de rest of schuren.

Merrie draagt een masker van HH met grote gaten.(nu krijgt ze hem steeds om en af maar straks gewoon 24/7 om).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 22:08

Een paard dat juist weet dat hij kort op het gras staat kan in 2 uur net zoveel bunkeren als paarden die de hele dag er op staan.
Is ergens ooit uit een onderzoek gekomen.
Dus korter op het gras gaat niet helpen.

Hier kunnen ze kroelen, hooi eten.
En is de Fructaan laag zet ik ze ook wel eens een uurtje/paar uurtjes zonder.

En dan eten ze wel rustig heb ik gemerkt, want dan hebben ze al de hele dag gegraast.

Ik vind het juist een fijne oplossing om een paard wel hapje stapje met het hoofd omlaag te laten eten.
Naar mijn idee komt dat het dichtste bij de natuurlijke behoefte.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 10:56

amantjuh8 schreef:
Iemand ook tips voor een graasmasker voor een mini shet?

Ik heb voor de mijne die van Harry’s horse, maat S. Hij is 86 cm met een wat grof hoofd. Bestaat ook in xs.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:56

Ik was altijd erg tegen graasmaskers, op advies van de dierenarts bij mijn vorige paard toch maar gaan gebruiken. Ik heb de thinline toen gekocht en mijn paard vond die prima.
Als hij je aan zag komen met het halster met graasmakser kwam hij al naar je toe en stak zelf zijn neus erin, want dan wist hij dat hij naar de wei mocht.
Ook drinken, kroelen met andere paarden ging daar prima mee.