Van stal paard naar 24/7 buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:46

Ik zou je paard zeker weten verplaatsen, maar geef hem wel de tijd om te wennen!
Ik zie bij mijn paarden dat ze gelukkiger worden van veel naar buiten en dit gun ik ze ook echt. helaas hier in de buurt niet een soort gelijke oplossing beschikbaar, wat ik eigenlijk vreselijk vind.

Maar houd wel rekening met je paard, is je paard de hoogste in de rangorde of juist 1 van de lagere? Dit kan namelijk beide voor- en nadelen hebben (eten, rust etc)

Kijk vooral naar wat je gevoel zegt en waar je paard gelukkig van word

Nonna1984

Re: Van stal paard naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:57

Mijn paard heb ik gekocht in de zomer vorig jaar. Hij stond daar snachts op stal en overdag dus buiten. Hij heeft zeker flink moeten wennen door de verhuizing en z'n plekje vinden in de kudde. Hij is pas 5 en heeft nu echt speelmaatjes <3 hij oogt ook veel meer ontspannen dan in de kleinere kudde waarin hij eerst buiten stond. Ik denk dat je je paard héél gelukkig maakt!

martinev

Re: Van stal paard naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:27

Ik zou geen seconde twijfelen. Jaren geleden heb ik het ook gedaan met onze paarden, zij staan nu 24/7 buiten aan huis. Het is nu de perfecte periode om het te doen, kan hij lekker wennen en het duurt nog een tijd voor het weer herfst wordt. Ik heb totaal andere paarden gekregen, zoveel relaxter en blijer, echt top. Onze paarden lopen ook nog eens hoog in de sport, en dat is geen enkel probleem, sterker nog, ik denk dat de manier waarop ze leven bijdraagt aan hun goede prestaties!

Parkstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:50

Zoals ik het hoor, klinkt dit toch de kans op een gelukkig maatje.