Hooi kopen in "kleine" hoeveelheden in oost vlaanderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boran_blok

Hooi kopen in "kleine" hoeveelheden in oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 14:43

Hallo,

Ik weet dat dit voornamelijk een Nederlands forum is, maar ik kan geen degelijke Belgische forums terug vinden.

Ik ben op zoek naar adressen waar ik relatief kleine partijen hooi kan kopen aan degelijke prijzen.

Ik spreek dan over pakweg 2000 kg per keer (pakweg 5 grote balen), naar wat ik zie zijn kleine hooibalen minstens 2x zo duur per kg.

Ik had al https://advancegreenshop.be gevonden. Maar die hebben op dit moment zo te zien een stockbreuk.

Dus wil toch wel meer dan één leverancier hebben. Ik kan moeilijk zeggen tegen mijn paarden dat ze even moeten vasten als de leverancier vertraging heeft.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 14:48

Zijn er geen boeren in de buurt die hooi verkopen?
Ik heb het voordeel bij een boer te staan. Maar voorheen op vorige wei bracht de boer gewoon hooi. En ik had 3 boeren die leveren, 1 had altijd voldoende hooi op voorraad dus bik de 2 andere moest ik eigenlijk nooit terecht.
Daarna liet ik iemand anders leveren die hooi uit Frankrijk laat overkomen. Die zijn wat duurder, maar wel mooi hooi en goede kwaliteit.

boran_blok

Re: Hooi kopen in "kleine" hoeveelheden in oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 14:52

Ja, die gaan er mogelijk wel zijn, maar ga ze moeten vinden. Ben niet echt zelf een boer en nogal online aangelegd, de vraag is dus hoe je daar aan begint. De meeste boeren hebben wss ook geen webshop laat staan website.

Gewoon even de deur platlopen, hallo, heb je hooi? Op zich geen slecht idee, maar wat drempelvrees.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 14:55

boran_blok schreef:
Ja, die gaan er mogelijk wel zijn, maar ga ze moeten vinden. Ben niet echt zelf een boer en nogal online aangelegd, de vraag is dus hoe je daar aan begint. De meeste boeren hebben wss ook geen webshop laat staan website.

Gewoon even de deur platlopen, hallo, heb je hooi? Op zich geen slecht idee, maar wat drempelvrees.

Velen adverteren ook wel via 2dehands hoor.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 14:57

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 15:03

Ik woonde in oost-vl en zocht mijn hooi via 2e hands, eventueel plaatselijke Facebook groepen en via via.

boran_blok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 15:12

En hoe pakte je dat aan voor transport?
Zo een baal van 400kg pak je niet zomaar even op, en een traktor hebben we niet zelf.
Of ging je dan eerder voor kleinere balen die hanteerbaarder waren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:23

Delmofarm in pittem heeft heel mooi hooi. Ook kleinere balen van 30 kilo (ik denk 9.5 per baal laatste keer dat ik er was). Die leveren ook, maar hangt natuurlijk wat af hoe ver je woont.

boran_blok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 16:29

Bedankt voor de tip. Dat is nog 40 minuten rijden van de weide, dus doenbaar, maar mss wat ver. Ik zal anders dit weekend eens mijn wandelschoenen aantrekken en gewoon eens rondvragen bij wat plaatselijke boeren.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:35

Als een boer dichtbij woont en die brengt met de tractor, kan je altijd vragen voor het op de juiste plek te zetten,
indien doorgang voor tractor mogelijk is. Maar dan wel vooraf vragen of dat een mogelijkheid is.

Is dat er niet, dan zelf maar eentje aanschaffen of toch echt alleen voor kleine baaltjes gaan. :)

boran_blok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 16:41

Ik ben ons budget aan het opstellen en we zitten op dit moment alleen al aan 22k voor de aanschaf van de weide (notariskosten, stallingen, wateraansluiting, omheining) een traktor kan er niet meteen bij.
En waar stel je dat dan ook alweer.
We zitten beperkt tot 40M² schuilhokken waarvan ik nu 4x3m voorzie voor hooiopslag. (vandaar de nogal beperkte hoeveelheid die we per keer kunnen kopen)

(edit: bemerk dat ik de kost van de weide zelf niet meereken, die gaat op lening en is dan iets van 300/maand)

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:48

Moest Lierde in de buurt zijn ken ik een boer met goed hooi die aan huis levert en die veel pensionstallen en particulieren van hooi voorziet.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:49

Ik heb je een pb gestuurd, vind je rechtsboven terug op je scherm. :)