Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:24

Wat worden er bijzondere adviezen gegeven.
Prima dat er een briefje wordt opgehangen, helemaal als je mekaar steeds misloopt, maar wat is er mis met de waarheid?
Hier kan volgens mij prima eerlijk gecommuniceerd worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:27

BeFunny schreef:
Nou ik denk dus dat het iemand is die het heel goed bedoeld en er zelf het kwaad niet van in ziet.

.

Kort en krachtig blijf van andermans terrein en dieren af.
Wil je een kitten verzorgen, haal er dan één uit het asiel.
Dat de dader er "zelf het kwaad niet van in ziet" betekent een gebrek aan opvoeding, en maakt zulk wangedrag niet in orde.

meggiemeg

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:20

Als iemand al een dergelijke plaat voor de kop heeft om zomaar privé terrein te betreden waar zelfs ook borden hangen zou ik het recht voor zijn raap zeggen. Dan zal denk ik een te vriendelijk briefje het niet doen. Desnoods aandikken dat het kitten het voer niet verdraagt en dat er nu onnodig kosten worden gemaakt voor de dierenarts daardoor en bij toch doorgaan van het voer geven de kosten verhalen ( ook al is het niet waar maar mensen worden vaak dan wel wakker als het om geld gaat).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:48

Wat mij opvalt is dat het blijkbaar zo’n pestbende is met lege blikjes dat de illegale kattenvoerder zich genoodzaakt voelt om de boel op te ruimen..
Dan zou ik me pas echt schamen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:52

Wat een bijzondere redenatie weer :')

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:02

Steentje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Briefje ophangen met dat de kat goed verzorgd wordt?

Oh, diegene ziet aan de vele (lege) voerblikjes en aan zijn gloednieuwe voer- en waterbakje die we in de stal hebben staan héél duidelijk dat hij goed verzorgd wordt. Dat kan echt niet missen.

Diegene heeft enkele dagen geleden zelfs de blikjes die leeg waren opgeruimd (en meegenomen). :=

Staat er letterlijk hoor….
Miss is er wel meer rommel en is iemand daarom gaan kijken…

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:15

Oh, diegene ziet aan de vele (lege) voerblikjes en aan zijn gloednieuwe voer- en waterbakje die we in de stal hebben staan héél duidelijk dat hij goed verzorgd wordt. Dat kan echt niet missen.

Diegene heeft enkele dagen geleden zelfs de blikjes die leeg waren opgeruimd (en meegenomen). :=[/quote]
Staat er letterlijk hoor….
Miss is er wel meer rommel en is iemand daarom gaan kijken…[/quote]

Al ligt er rommel dan nog heb je het recht niet. Niet jou eigendom dus niets te zoeken.

Ik zou ook geen voorzichtige briefjes ophangen. Verboden terrein punt. Melding bij de politie gemaakt zoiets.

Beter duidelijk zijn. Ik loop toch ook niet zomaar bij iemand achterom om daar even een wijntje te drinken.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:17

Als je een briefje ophangt voor diegene, dan zou ik er niet op zetten 'bedankt dat je mijn kat voert' of 'wat lief dat...', wat sommige berichten hier zeggen. Dan laat je eerder weten dat je het op prijs stelt en schiet je het doel voorbij.

Gewoon recht toe recht aan, kat wordt goed verzorgd, geen eten geven en niet op privéterrein komen, punt. En hang een camera op.

Kijken er huizen uit op jouw weiland? Zou het iemand daarvan kunnen zijn? Als het steeds is als jij er niet bent, moet diegene dat toch kunnen zien. Of er moet iemand in de bosjes liggen met een verrekijker en blikjes kattenvoer :P

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:22

Billy schreef:
Wat mij opvalt is dat het blijkbaar zo’n pestbende is met lege blikjes dat de illegale kattenvoerder zich genoodzaakt voelt om de boel op te ruimen..

Dus iemand mag bij jou achterom komen als je een rommeltje hebt liggen. Gezellig wijntje erbij als je niet thuis bent. En dan mag jij je achteraf ook nog schamen dat je niet alles aan de kant hebt.
Want dat zeg je…

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:04

Jolien87 schreef:
Prima dat er een briefje wordt opgehangen, helemaal als je mekaar steeds misloopt, maar wat is er mis met de waarheid?

Het is toch de waarheid als je in dat briefje zet dat het niet gewaardeerd wordt dat iemand op de wei komt.
Wat is er mis met eerst Iig op een vriendelijke manier proberen duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is?

Verder vind ik die opmerking hierboven over opruimen lachwekkend. De persoon ruimt dus de kattenvoer troep op die hij/zij zelf heeft neergelegd voor de kat.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:07

BeFunny schreef:
Jolien87 schreef:

Het is toch de waarheid als je in dat briefje zet dat het niet gewaardeerd wordt dat iemand op de wei komt.
Wat is er mis met eerst Iig op een vriendelijke manier proberen duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is?

Verder vind ik die opmerking hierboven over opruimen lachwekkend. De persoon ruimt dus de kattenvoer troep op die hij/zij zelf heeft neergelegd voor de kat.

Nee, diegene ruimt de lege blikjes van de ts op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:08

Blikjes hebben na openen toch enorm scherpe randen? Die ruim je toch direct op neem ik aan zodat kat lief zijn tong niet aan gort snijdt als hij langs het randje likt. Of zijn kop te ver er in duwd bij grotere blikken en dadelijk klem komt te zitten....

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:11

dierenfan schreef:
Blikjes hebben na openen toch enorm scherpe randen? Die ruim je toch direct op neem ik aan zodat kat lief zijn tong niet aan gort snijdt als hij langs het randje likt. Of zijn kop te ver er in duwd bij grotere blikken en dadelijk klem komt te zitten....

Dat zou je denken maar wat dacht je van ratten? Die komen dan vanzelf ook wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:12

Het gaat om lege voerblikjes of kuipjes ;) .
Waar dus voer voor de kat in heeft gezeten.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 04-10-23 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:13

Heeft de kat niet onbeperkt brok tot zijn beschikking? Dat is bij kittens erg belangrijk en als er constant eten staat is er ook geen reden voor de persoon om te voeren

Ik praat het betreden van eigen terrein niet goed maar ga er vanuit dat de persoon het doet uit dieren liefde

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:16

Maar das dan toch het probleem van TS?
Iemand die zonder toestemming op je terrein komt heeft toch niets te schaften met hoe het erbij ligt?
En mocht diegene er zo'n probleem mee hebben uit angst voor de veiligheid dan had diegene moeten aanbellen ipv zo sneaky op het (privé!) terrein van TS te komen wanneer er zeker weten niemand is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:21

Ik snap dat je het niet wilt en ik zou ook een normaal briefje ophalen.

Verder vraag ik me wel af, wat wil je zelf met de kat. Neem je hem aan als de jouwe, ga je er voor zorgen, laten helpen en als het moet medisch als hij ziek is. Of is hij er toevallig, is het wel leuk maar verder niet? In dat laatste geval kan je geheime voeder misschien wel meer betekenen om de kitten te herplaatsen?

Blikjes idd wel gelijk opruimen, de kitten zelf maar ook andere beesten kunnen zich eraan snijden. En de ronde blikken zal t niet de eetdte keer zijn dat die aan een kop van een kat of egel blijft hangen met alle gevolgen van dien....

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:22

BeFunny schreef:

Ja? En jij denkt dat dat geen ratten aan trekt of zo?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:44

Dreamboy schreef:
BeFunny schreef:

Dat staat er toch niet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:53

Paardjes83 schreef:
Billy schreef:

Dus iemand mag bij jou achterom komen als je een rommeltje hebt liggen. Gezellig wijntje erbij als je niet thuis bent. En dan mag jij je achteraf ook nog schamen dat je niet alles aan de kant hebt.
Want dat zeg je…

Nope… maar als het een rommeltje is zou ik me zorgen kunnen maken over dierenwelzijn…dan kun je besluiten om toch over de ketting heen te stappen..

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:54

BeFunny schreef:
Dreamboy schreef:

Dat staat er toch niet.[/quote]

Nee dat staat er ook niet maar omdat je deze reactie plaatst na mijn reactie dacht ik dat je daar op doelde.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:57

Denk dat we aardig afdwalen zo met de discussie over lege blikjes, TS snapt het vast nu wel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:01

misschien zou je eens bij buren kunnen informeren of ze iets gezien hebben?
Sowieso hoort er een bordje 'verboden toegang' op je hek te hangen (en evt contactgegevens voor het geval er iets met je paarden is)

Ik vind het ook wel heel raar en vooral brutaal dat ze zomaar op je terrein komen en je dier voeren. heel bijzonder. Investeren in een camerasysteem zou ik zeker overwegen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:04

Steentje schreef:
Sinds een week komt er iemand - we weten niet wie - ongewenst op onze weide.

Het zit zo; we hebben sinds enkele maanden een kitten op de weide en in het stalletje rondlopen die daar geboren is. Het is een bijzonder lief en aanhankelijk manneke, echt een heerlijk zoet kereltje en een echte avonturier inmiddels. :+:

Nu is dat kennelijk iemand anders ook opgevallen, want sinds een week merken we dat hij bijgevoerd wordt met Sheba kuipjes die we vinden in zijn voerbakje.. Niet dagelijks, maar wel meermaals per week. En altijd op momenten dat wij er niet zijn en de toegang tot de weide dan beneden aan de weg is afgesloten met een oude ketting met palen. Met een blauw bordje 'verboden toegang voor onbevoegden'..

Ik vind het heel onprettig dat iemand zichzelf toegang tot onze weide verschaft, waar ook onze twee pony's lopen en die absoluut niet bijgevoerd mogen worden door vreemden wegens aanleg voor overgewicht en (voor onze kleinste pony) zeer gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. Ik ben daar echt heel waakzaam op en probeer dat zo goed mogelijk te managen.

Het gaat me niet eens per se over dat de kat extra eten krijgt (wij voeren hem twee keer per dag), maar ik val over het feit dat iemand onze weide betreedt, we niet weten wie hij of zij is, of diegene ook onze paarden iets geeft, de weide wellicht ook in gaat, en dat het altijd gebeurt als wij er niet zijn..

Het geeft ons een heel naar gevoel.

Wat zouden jullie doen in ons geval?

Bordje neerzette:
kat wordt gevoerd, blikjes zichtbaar

Camera bewaking, zichtbaar een camera ophangen

Wonen er mensen in de omgeving, dan zou je middels een bezoekje even kunnen vragen of ze iets gezien hebben, dan wel dat ze moeten stoppen met voeren en niet op uw eigendom mogen komen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:05

meggiemeg schreef:
Denk dat we aardig afdwalen zo met de discussie over lege blikjes, TS snapt het vast nu wel.

Nou inderdaad, dat er lege blikjes staan hoeft toch niet meteen te betekenen dat het een rommeltje is? Wij hebben ook jonge katjes op stal die extra voer krijgen. De blikjes/zakjes leggen we allemaal op een stapeltje ergens op een hoge plank zodat we het allemaal in 1x kunnen recyclen. Geen kat die daar bij komt en ook helemaal geen rommeltje hoor. Alsof iedereen hier een schone, blankende stal heeft :')