Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BeFunny schreef:Nou ik denk dus dat het iemand is die het heel goed bedoeld en er zelf het kwaad niet van in ziet.
.
Steentje schreef:MarlindeRooz schreef:Briefje ophangen met dat de kat goed verzorgd wordt?
Oh, diegene ziet aan de vele (lege) voerblikjes en aan zijn gloednieuwe voer- en waterbakje die we in de stal hebben staan héél duidelijk dat hij goed verzorgd wordt. Dat kan echt niet missen.
Diegene heeft enkele dagen geleden zelfs de blikjes die leeg waren opgeruimd (en meegenomen).
Billy schreef:Wat mij opvalt is dat het blijkbaar zo’n pestbende is met lege blikjes dat de illegale kattenvoerder zich genoodzaakt voelt om de boel op te ruimen..
Dan zou ik me pas echt schamen
Jolien87 schreef:Wat worden er bijzondere adviezen gegeven.
Prima dat er een briefje wordt opgehangen, helemaal als je mekaar steeds misloopt, maar wat is er mis met de waarheid?
Hier kan volgens mij prima eerlijk gecommuniceerd worden.
BeFunny schreef:Jolien87 schreef:Wat worden er bijzondere adviezen gegeven.
Prima dat er een briefje wordt opgehangen, helemaal als je mekaar steeds misloopt, maar wat is er mis met de waarheid?
Hier kan volgens mij prima eerlijk gecommuniceerd worden.
Het is toch de waarheid als je in dat briefje zet dat het niet gewaardeerd wordt dat iemand op de wei komt.
Wat is er mis met eerst Iig op een vriendelijke manier proberen duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is?
Verder vind ik die opmerking hierboven over opruimen lachwekkend. De persoon ruimt dus de kattenvoer troep op die hij/zij zelf heeft neergelegd voor de kat.
dierenfan schreef:Blikjes hebben na openen toch enorm scherpe randen? Die ruim je toch direct op neem ik aan zodat kat lief zijn tong niet aan gort snijdt als hij langs het randje likt. Of zijn kop te ver er in duwd bij grotere blikken en dadelijk klem komt te zitten....
Paardjes83 schreef:Billy schreef:Wat mij opvalt is dat het blijkbaar zo’n pestbende is met lege blikjes dat de illegale kattenvoerder zich genoodzaakt voelt om de boel op te ruimen..
Dan zou ik me pas echt schamen
Dus iemand mag bij jou achterom komen als je een rommeltje hebt liggen. Gezellig wijntje erbij als je niet thuis bent. En dan mag jij je achteraf ook nog schamen dat je niet alles aan de kant hebt.
Want dat zeg je…
BeFunny schreef:Dreamboy schreef:
Het gaat om lege voerblikjes of kuipjes.
Waar dus voer voor de kat in heeft gezeten.
Ja? En jij denkt dat dat geen ratten aan trekt of zo?
Steentje schreef:Sinds een week komt er iemand - we weten niet wie - ongewenst op onze weide.
Het zit zo; we hebben sinds enkele maanden een kitten op de weide en in het stalletje rondlopen die daar geboren is. Het is een bijzonder lief en aanhankelijk manneke, echt een heerlijk zoet kereltje en een echte avonturier inmiddels.
Nu is dat kennelijk iemand anders ook opgevallen, want sinds een week merken we dat hij bijgevoerd wordt met Sheba kuipjes die we vinden in zijn voerbakje.. Niet dagelijks, maar wel meermaals per week. En altijd op momenten dat wij er niet zijn en de toegang tot de weide dan beneden aan de weg is afgesloten met een oude ketting met palen. Met een blauw bordje 'verboden toegang voor onbevoegden'..
Ik vind het heel onprettig dat iemand zichzelf toegang tot onze weide verschaft, waar ook onze twee pony's lopen en die absoluut niet bijgevoerd mogen worden door vreemden wegens aanleg voor overgewicht en (voor onze kleinste pony) zeer gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. Ik ben daar echt heel waakzaam op en probeer dat zo goed mogelijk te managen.
Het gaat me niet eens per se over dat de kat extra eten krijgt (wij voeren hem twee keer per dag), maar ik val over het feit dat iemand onze weide betreedt, we niet weten wie hij of zij is, of diegene ook onze paarden iets geeft, de weide wellicht ook in gaat, en dat het altijd gebeurt als wij er niet zijn..
Het geeft ons een heel naar gevoel.
Wat zouden jullie doen in ons geval?
meggiemeg schreef:Denk dat we aardig afdwalen zo met de discussie over lege blikjes, TS snapt het vast nu wel.