@DP: ik deel die mening, ik zou nu ook het risiko niet meer willen nemen.
Wel een lekker ritje 'achterlangs' gedaan. Als ik de plaats van een dode boomstam goed inschat dan is binnenkort die uitgang van dat rondje ook verleden tijd
Zijn ze bij jullie ook alles aan het dichtmaken om motorcrossers te weren? Bij ons wel, hele paden zijn dicht waardoor mijn mogelijkheden steeds minder zijn. Gelukkig gaan we verhuizen.
Ach wat verdrietig, sterkte marjan weet hoe het voelt, wij hebben er ook afgelopen week eentje gevonden die geen aanwijsbare reden had waarom ie dood is gegaan. Wellicht vergiftigd ergens ofzo.. liep altijd buiten rond en kon ook het erf af. Was verder niks aan te zien of te merken en ineens ligt ie daar. Arm ding.
Hera was gisteren stout.. was grondwerk aan t doen en mevrouw wilde niet vlot weg draven dus ik doe een stap naar dr toe met m’n gewone zweep zo van kom en ze mept zo achteruit. Voelde de wind langs m’n hand op. Ze wist meteen dat dat niet handig was maar toch even op dr plek gezet, wat met beleid moet want ze is anders weer bang. Daarna opgestapt en heel kort maar fijn kunnen rijden. Merries ben benieuwd hoe ze vanavond is.
Hier slaan ze gelukkig nooit naar mij. Heb daar echt een hekel aan en voed ze daarin ook echt op als het nodig is. Heb nu een jaarling hengst staan die een poos geleden dacht dat ie mij wel uit de stal kon dreigen als hij zijn brokjes aan het eten was. Heb hem heel duidelijk gemaakt dat die voeten op de vloer blijven en er niet gedreigd wordt. Vind dat veel te link, in welke situatie dan ook. Hij heeft het toen 1x gedaan en heeft daar al van geleerd zonder dat dat op een onvriendelijke manier duidelijk gemaakt werd. Ik kan tegenwoordig echt alles, onder m doorkruipen, om zn nek hangen etc., ook al heeft ie eten in zn stal. Zelfs al zou ik zn eten af willen pakken laat ie t toe - wat ik natuurlijk niet doe want je wil ook geen gedrag uitlokken
Toen ik Roos net had was dat in alles haar eerste reactie. Kont naar je toe en dreigen. Ook als ze iets eng vond terwijl je met haar aan het lopen was. Gelukkig heb ik haar reactie om kunnen buigen naar met haar hoofd naar me toe komen (en samen kijken). Want inderdaad, dat is geen gedrag dat we kunnen gebruiken.
Dais_
Geplaatst: 27-09-23 16:06
Mijn paarden doen het eigenlijk alleen als ze me op mijn plek zetten omdat mijn reactie te groot was of slecht getimed. Ik ben gewoon niet zo goed in longeren .
Momenteel ben ik al een week niet fit en ik mis nu oprecht pensionstalling. Het is nu zo'n opgave elke dag om de paarden te verzorgen .
Laatst gaf ik Boon een tik op haar kont omdat ze niet snel genoeg naar mijn zin van het gras naar de paddock ging. Toen deed ze een bokje met de benen netjes onder zich Als ze een humoristische bui met longeren heeft komt er wel eens een beentje naar binnen, maar met een boze 'hé' van mij blijft dat bij één keer
kojack
Geplaatst: 27-09-23 20:53
MarjanB schreef:
Dank jullie! Ben dr echt verdrietig van, die gekke kat..
Heb er echt nog een tijd bij staan hopen dat ie ineens adem zou halen. Op wat bloed uit z’n bek na was ie nog helemaal heel