Stalverhuizing sneller dan gedacht: dilemma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stalverhuizing sneller dan gedacht: dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 12:41

Hi bokkers!

Ik zit met een dilemma en wil even jullie meningen horen :o

We krijgen 9 oktober de sleutel van ons nieuwe huis in Landgraaf, en zijn daarom ook op zoek gegaan naar welke stallen/paddock paradises/weides er daar in de buurt aangeboden worden.

Nu zijn we gisteren bij een paddock/weide gaan kijken die perfect lijkt, en het klikt ook heel goed met de vrouw die de wei pacht!

Lang verhaal kort: Zij had hier eerst haar eigen paarden staan, maar er bleven er uiteindelijk maar 2 over, waarvan een steeds door het draad ging en de ander af bleef vallen ondanks 24/7 ruwvoer ter beschikking. Het paard dat steeds door het draad ging is uiteindelijk verkocht, en de ander is naar een stal gegaan waar hij snachts binnen kan staan. Omdat ze de weide toch verder willen gebruiken en weer een nieuwe rijpony erbij wilden, hebben ze een zoekertje op de duitse marktplaats gezet, en zo ben ik bij ze uitgekomen. Het klikte heel goed, en we hadden afgesproken om rond 1 november die kant op te komen, zodat zij ook nog tijd hadden om een geschikte pony te vinden.

Ze hebben nu een leuke IJslander ruin gevonden die het weidemaatje zou worden van mijn merrie, maar deze moet ivm vakantie van de huidige eigenaren van de IJslander liefst volgende zaterdag al opgehaald worden bij zijn huidige stal. Nu kregen wij dus de vraag of wij ook al volgende week zaterdag konden komen.

Op zich is dit te plannen, maar het is wel veel sneller dan verwacht natuurlijk. Onze huidige staleigenaresse is op dit moment op vakantie tot woensdag, dus ik zou het haar woensdag pas kunnen vertellen, en dan zou ik 3 dagen erna al vertrekken.

Ook heb ik liever maar één "verhuisstress" tegelijk, óf die van ons, óf die van de pony :') . Ik had graag ons huis op orde gehad zodat ik daarna rustig de tijd heb om de verhuizing van mijn pony te "begeleiden" :j

Hoe denken jullie hierover? Stel ik me aan of kan het best?

Elisa2

Re: Stalverhuizing sneller dan gedacht: dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 12:56

Tja ik snap haar wel..risico als je het niet doet is dat je je plekje kwijt bent.

Nadeel is dat je wellicht nog een maand door moet betalen bij je huidige stal vanwege het opzegtermijn.

Ik weet niet hoe ver weg het is van je oude huis en of het dan langer rijden is, maar dat komt er dan wellicht ook nog bij.

Het is een beetje aan jezelf denken..voor en nadelen tegen elkaar afwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:02

Elisa2 schreef:
Tja ik snap haar wel..risico als je het niet doet is dat je je plekje kwijt bent.

Nadeel is dat je wellicht nog een maand door moet betalen bij je huidige stal vanwege het opzegtermijn.

Ik weet niet hoe ver weg het is van je oude huis en of het dan langer rijden is, maar dat komt er dan wellicht ook nog bij.

Het is een beetje aan jezelf denken..voor en nadelen tegen elkaar afwegen.

Ik moet sowieso 2 maanden doorbetalen, of ik nou 1 november ga of zaterdag al.

Even heel duidelijk onder elkaar:

Afstand huidig huis naar huidige stal: 15 minuten

Afstand huidig huis naar nieuwe stal: 20 minuten

Afstand nieuw huis naar huidige stal: 30 minuten

Afstand nieuw huis naar nieuwe stal: 10 minuten

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:07

Twintig minuten is nog wel te doen, toch? En het is maar voor zes weken. Wel even de vraag of je huidige stal in de problemen komt als jouw paard weg is (binnenzetrooster, paard dat alleen komt te staan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:09

nicolanca schreef:
Twintig minuten is nog wel te doen, toch? En het is maar voor zes weken. Wel even de vraag of je huidige stal in de problemen komt als jouw paard weg is (binnenzetrooster, paard dat alleen komt te staan?)

Ik sta wel op het binnenzetrooster voor oktober, maar dit doe ik dan natuurljik nog gewoon alsof Nala er wel nog zou staan! Er komt geen paard of pony alleen te staan als mijn pony weg is, dus dat is ook geen probleem. Mijn hulp blijft dus gewoon, mijn geld ook :+ , alleen mijn pony niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:15

Ik zou zelf gewoon je paard verhuizen als je een goed gevoel bij hebt en het qua opzegtermijn / extra kosten toch niet uit maakt.

De huidige staleigenaar is op de hoogte dat je zelf gaat verhuizen neem ik aan, dan is het niet echt een verrassing dat je je paard ook gaat verhuizen.
Kun je je huidige staleigenaar niet alvast een appje sturen over de snellere verhuisdatum?

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:20

Ik zou ook gaan verhuizen. Ik vond ook verder een betere plek dan dat ik verhuisde en ik heb geen spijt van de volgorde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:23

Ineke2 schreef:
Ik zou zelf gewoon je paard verhuizen als je een goed gevoel bij hebt en het qua opzegtermijn / extra kosten toch niet uit maakt.

De huidige staleigenaar is op de hoogte dat je zelf gaat verhuizen neem ik aan, dan is het niet echt een verrassing dat je je paard ook gaat verhuizen.
Kun je je huidige staleigenaar niet alvast een appje sturen over de snellere verhuisdatum?

Ik wil haar geen stress opleveren tijdens haar welverdiende vakantie :knuffel:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:58

Waarom levert dat stress op? Je schrijft hier al dat je in oktober gewoon zoals afgesproken de diensten blijft draaien. Dat vind ik bijzonder vriendelijk :)
Schrijf dat erbij in je app.
3 dagen voor vertrek je vertrek melden zou ik minder kunnen waarderen denk ik. Maar je moet het uiteraard helemaal zelf weten :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 14:11

Gewoon uitleggen wat je hier ook uitlegt.
Dat je daarom nu eerder verhuisd maar je diensten blijft doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 14:19

Als je denkt dat je haar te veel stoort met een appje zou je ook kunnen mailen. Het is dan aan je huidige stalhouder om tijdens haar vakantie haar mail wel of niet te lezen.

Ik zou ook verhuizen in jouw situatie.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 14:38

Het kan ook een voordeel zijn om de nieuwe plek al te testen terwijl je oude plek nog steeds betaald wordt door jou. Je weet nooit hoe het echt is, tot je er staat.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 14:58

Als ik dit zo lees zou ik zeggen; verhuizen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:12

Je schrijft dat de IJslander 'liefst' al snel verhuisd wordt. Maar is dat een harde eis, of iets wat je nog kunt overleggen? Ook het overleg met de nieuwe staleigenaar zou ik aangaan: je kunt eventueel eerder komen - maar door de verhuizing en je overige verplichtingen heb je nog niet de mogelijkheid om alles zelf te doen wat je anders wel zou doen. Heeft de nieuwe staleigenaar de mogelijkheid om daar meer tijd aan te besteden? (Zeker ook omdat de eigenaren van de IJslander dus blijkbaar ook op vakantie gaan?)

Ziet de staleigenaar het eigenlijk zitten om zo op stel en sprong dit op te vangen? Misschien ziet zij wel net zo op tegen de haast als jij, en in dat geval moeten de IJslander-mensen hun oude situatie misschien een maandje langer houden. Dat kun je alleen maar uitvinden door er open over te overleggen en ook aan te geven wat jij nodig hebt, en wat je wel kunt qua tijd en aandacht en wat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:04

Shadow0 schreef:
Je schrijft dat de IJslander 'liefst' al snel verhuisd wordt. Maar is dat een harde eis, of iets wat je nog kunt overleggen? Ook het overleg met de nieuwe staleigenaar zou ik aangaan: je kunt eventueel eerder komen - maar door de verhuizing en je overige verplichtingen heb je nog niet de mogelijkheid om alles zelf te doen wat je anders wel zou doen. Heeft de nieuwe staleigenaar de mogelijkheid om daar meer tijd aan te besteden? (Zeker ook omdat de eigenaren van de IJslander dus blijkbaar ook op vakantie gaan?)

Ziet de staleigenaar het eigenlijk zitten om zo op stel en sprong dit op te vangen? Misschien ziet zij wel net zo op tegen de haast als jij, en in dat geval moeten de IJslander-mensen hun oude situatie misschien een maandje langer houden. Dat kun je alleen maar uitvinden door er open over te overleggen en ook aan te geven wat jij nodig hebt, en wat je wel kunt qua tijd en aandacht en wat niet.

Zoals ik het begreep is het een vrij harde eis ja. Ik wil in ieder geval bespreken of ik dan in ieder geval niet hoef te betalen voor oktober bij de nieuwe plek, omdat ik zo flexibel was om al eerder te komen.

Alleen mijn pony en die van de pachter van het land zouden er komen te staan, dus er is verder geen eigenaar aan die kant die er iets op tegen zou kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:04

De stress is geweken, 1 november is toch okay :D ze hebben een weidemaatje voor de IJslander gevonden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:06

Fijn!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:25

Ah dat is fijn voor iedereen :)
Succes met de verhuizing zowel van je zelf als die van je paard.