Ik zit met een dilemma en wil even jullie meningen horen

We krijgen 9 oktober de sleutel van ons nieuwe huis in Landgraaf, en zijn daarom ook op zoek gegaan naar welke stallen/paddock paradises/weides er daar in de buurt aangeboden worden.
Nu zijn we gisteren bij een paddock/weide gaan kijken die perfect lijkt, en het klikt ook heel goed met de vrouw die de wei pacht!
Lang verhaal kort: Zij had hier eerst haar eigen paarden staan, maar er bleven er uiteindelijk maar 2 over, waarvan een steeds door het draad ging en de ander af bleef vallen ondanks 24/7 ruwvoer ter beschikking. Het paard dat steeds door het draad ging is uiteindelijk verkocht, en de ander is naar een stal gegaan waar hij snachts binnen kan staan. Omdat ze de weide toch verder willen gebruiken en weer een nieuwe rijpony erbij wilden, hebben ze een zoekertje op de duitse marktplaats gezet, en zo ben ik bij ze uitgekomen. Het klikte heel goed, en we hadden afgesproken om rond 1 november die kant op te komen, zodat zij ook nog tijd hadden om een geschikte pony te vinden.
Ze hebben nu een leuke IJslander ruin gevonden die het weidemaatje zou worden van mijn merrie, maar deze moet ivm vakantie van de huidige eigenaren van de IJslander liefst volgende zaterdag al opgehaald worden bij zijn huidige stal. Nu kregen wij dus de vraag of wij ook al volgende week zaterdag konden komen.
Op zich is dit te plannen, maar het is wel veel sneller dan verwacht natuurlijk. Onze huidige staleigenaresse is op dit moment op vakantie tot woensdag, dus ik zou het haar woensdag pas kunnen vertellen, en dan zou ik 3 dagen erna al vertrekken.
Ook heb ik liever maar één "verhuisstress" tegelijk, óf die van ons, óf die van de pony

Hoe denken jullie hierover? Stel ik me aan of kan het best?