[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:59

Dat klopt. Ik heb hier nu 2 of 3 laders en 4 accu’s van Makita.
Helaas is de bladblazer en ander tuingereedschap van Husqvarna.
Ik twijfel nu over een nieuwe accu kopen a €300 od een Makita bladblazer/ zuiger kopen. Maar dan heb ik dat 2x….

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:48

Hier grote fan van Makita. Niet zwaar. Accu's zijn na half uurtje leeg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:53

Handig dat de accu van de boormachine er ook op kunnen. Daar hebben we er een paar van liggen :D
Ik ga ‘m onthouden.
Vandaag een plan gemaakt voor de laatste aanpassingen. Er komt nog een strook van 60 meter lang en 7(?) meter breed bij. En een pad over de heuvel. Dat bleef een beetje in mijn hoofd hangen. Dus fijn vanmiddag kunnen sparren en nu een wat meer concreter plan. Morgen beginnen met wat voorbereidingen. Hopelijk van het weekend een deel en volgende week zand halen voor de slechte stukken. Ik werd er weer blij van. Er is eindelijk weer ruimte voor na onze eigen verbouwing en verhuizing.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 13:48

Je hebt van Makita wel verschillende accu’s, ik heb alles op de 18V accu’s en de bladblazer heeft 2x 18V nodig.
De grondboor en bosmaaier ook. Alleen de steelstofzuiger werkt op 1 accu.

@Daihyo, het is deze Makita DUB363PT2V 2X18 V Bladblazer/-zuiger 5 0 Ah accu

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 03:27

Ik heb een kop met watten, dus wakker. Mis mn meisje echt heel erg. Ze was zo aanwezig en aanhankelijk.

Maar goed, ben even naar 2 winkels geweest, moest ook een nieuwe kraan koppeling hebben, dus naar bladblazers gekeken.

De een verkoopt prof apparaten en adviseert een ding op benzine. Die vind ik te zwaar. Mee gewerkt op een stal en is echt pittig.
De andere winkel/bouwmarkt zegt dat een apparaat op accu het nooit aan kan bij ons. Die begint over elektrisch, maar dan moet ik een elektra punt maken of hoeveel verlengsnoeren?

Ik twijfel wel om dan toch alleen een blazer te nemen en kijken of ik het op een hoopje krijg om op te ruimen. Denk ook dat een zuiger ook veel zand mee gaat zuigen?? Is echt een zandpad en stuk rond eethuis met ruimte om te liggen.

*gaat het weer proberen om te slapen*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:20

Ik heb 1 zowel op stroom, op accu en 1 op benzine
Die op stroom is een onding, zou ik nooit adviseren, gedoe met kabels
Accu is fijn, maar zorg dat je voldoende accu`s hebt en er is per merk veel verschil in blaaskracht. Voor het stro en zand rondom de stallen eb ik een Makita. type moet ik nakijken. Ik gebruik die dagelijks ipv te vegen. Ik red het net met 1 accu maar heb standaard 1 op de lader dus ik zou kunnen wisselen en ze laden erg snel.

Voor de bladeren op de track en rijbak heb ik 1 op benzine, die gaat echt goed, is zwaar maar kan op de rug als een rugzak Wel gehoorbescherming opdoen anders wordt je doof. Daarvan heb ik een B merk, die A merken waren mij echt te duur en die werkt ontzettend goed.

Ligt er dus echt aan voor wat je het wil gebruiken, wat hooi en stro en paar blaadjes werkt prima met 1 op accu. Wil je een mega pak aan bladeren wegblazen red je het er niet mee

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:25

Wat hakt dat er in he, Superpony, als een van de dieren er niet meer is. Ik snap dat je slecht slaapt.

Met bladblazers kan ik je niet helpen. Ik hark in het mastjaar eikels en verder kan ik de boel de boel laten gelukkig. Schoonhouden van blad etc is niet echt nodig hier.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:39

Ik gebruik zelden nog een bezem, gaat zoveel sneller en secuurder met een blazer. De bestrating is veel sneller schoon. Eigenlijk gekomen nadat ik mijn schouders overbelast had en vegen moeilijk ging.
Enige nadeel is dat ik in de ochtend niet kan schoonmaken want ik denk dat ik burenruzie krijg al sik al om 6 uur ga blazen

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:23

Ik kan met gemak een uur blazen op 1 accu en dat is dan nog niet eens de grootste. Ego heeft verschillende accu's en dan verschilt het natuurlijk ook hoe zwaar het geheel wordt. Ze hebben ook een rugpack en dat scheelt ook een hoop. Wij hebben deze: https://egopowerplus.nl/producten/bladblazers/lb5800
Deze heeft overigens ook een draaiknop waarmee je de snelheid stabiel kunt houden, dan krijg je geen kramp in je hand om hem aan de praat te houden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:39

Ik snap het nut van bladblazers maar ze maken zo'n pokkelawaai (die van de buren wel tenminste :') ). Het zou voor het aanvegen van de stal wel sneller gaan maar het geeft zo'n stofbende dat ik dan toch liever veeg. Daarbij heb ik niet echt een heel fysiek beroep dus alle beweging die krijg buiten mijn werk om zie ik als gezondheidswinst. :D

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:59

Hoi, ik kom even binnen vallen als stille meelezer. Weet of heeft er iemand hier een plekje voor mijn ruin binnen een straal van 30 minuten van schiphol af? Mag ook via PB

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:24

Ir111 schreef:
Ik snap het nut van bladblazers maar ze maken zo'n pokkelawaai (die van de buren wel tenminste :') ). Het zou voor het aanvegen van de stal wel sneller gaan maar het geeft zo'n stofbende dat ik dan toch liever veeg. Daarbij heb ik niet echt een heel fysiek beroep dus alle beweging die krijg buiten mijn werk om zie ik als gezondheidswinst. :D

Nou, voor de esdoornbladeren en helikopters op de track lijkt een bladzuiger me een aanwinst. Daar is niet tegenaan te harken :n
En elk helikoptertje moet je met de hand oppakken, want die pakt de hark niet. Nee, doe mij maar een bladzuiger :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:35

Lynn_Nikita, ik wil vooral het pad blazen, dus vandaar dat ik een beetje met het zand zit. En dan 1 wei, maar die krijg ik wel gedaan met elke blazer denk ik.

Er staan daar esdoorns en ik zet dat pad meestal een paar weken af. Ik hark het normaal, maar krijg daar echt veel last van met een lange tijd dezelfde bewegingen.
Laat ik het liggen wordt het in het zand getrapt en ben ik toch een beetje bang dat het zand slechter zal worden. Minder vocht doorlatend bijv.

Op die wei lopen ze dan niet meer, maar er liggen ook ontzettend veel helikoptertjes altijd.

Ik vind het verder ook echt ondingen, maar was het vorig jaar wel een beetje zat met harken.

De andere kant ligt vol met eikels en nu dus nog 1 varkentje die dat wel grotendeels opeet, maar alle doppen en schillen laat liggen.

Ir111, ja, het is echt een gemis. Niet iedereen snapt dat met een varken, maar ze vroeg heel veel aandacht en was heel vocaal ook.
Je denkt dat je nog veel meer dieren hebt en daar klets ik ook mee..... Maar ik zei al tegen de veearts; ik ben blij dat het me nog zoveel doet. Heb zeker de afgelopen jaren de oudere paarden moeten laten gaan en ik ben nog niet verhard.

Ik doe trouwens een paar keer per jaar wel alle randjes en onder de draden door met een benzine bosmaaier en die maakt ook echt veel herrie. Maar doe dan meestal wel echt alles in 1 keer en dan weer weken niet. Kan daarna alleen echt niet meer bewegen, dat trilt nog uren door.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:48

Miriam91 schreef:
Ik kan met gemak een uur blazen op 1 accu en dat is dan nog niet eens de grootste. Ego heeft verschillende accu's en dan verschilt het natuurlijk ook hoe zwaar het geheel wordt. Ze hebben ook een rugpack en dat scheelt ook een hoop. Wij hebben deze: https://egopowerplus.nl/producten/bladblazers/lb5800
Deze heeft overigens ook een draaiknop waarmee je de snelheid stabiel kunt houden, dan krijg je geen kramp in je hand om hem aan de praat te houden.

Ow nee, een uur redt de Makita zeker niet, 10 min denk ik en dan is die wel leeg

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:59

Heb je foto's van je varkens superpony?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:03

Daihyo schreef:
Heb je foto's van je varkens superpony?

Jaaaaaa, ook filmpjes, maar is me nog nooit gelukt om die op Bokt te krijgen.

Afbeelding

Deze staat als enige al op Bokt zover ik zie. De voorste is overleden |(

Wel foto van even terug, want de merrie rechts van 29 is al 1,5 jr overleden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:10

Oooh, varkens met haar <3
Geweldig!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:23

Ja, de kleine die wisselt wat meer van vacht. Die gaat dan weer naar gedekt en helemaal zwart in najaar en winter.

De kune kune had ook heerlijke oren. En heel anders in geluiden dan de kleine. Heel vocaal, maar ook voor alle emoties of wensen, haha, andere geluiden.

En waar de kleine wat banger is snel, was de kune kune echt van tegen je aan schuren. De kleine wil dan wel weer overal gaan liggen dat je haar buikje kroelt. Daar kan ze niet genoeg van krijgen.

Ik vind het voor haar heel lastig. Ze lijkt het goed te doen alleen en is nu 7jr, maar officieel horen varkens niet alleen. Deels ben ik bang om haar te koppelen, maar zou het doen als het voor haar beter is en goed gaat.
Maar heel egoistisch ben ik het ook echt even zat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:25

Neem er de tijd voor. Wie weet komt er een keer een nieuw dier op je pad wat bij jullie past. Hoeft ook niet meteen hè. Tijd om te rouwen is ook gewoon nodig.

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:46

Mag ik tussendoor een vraag stellen? Ik heb mijn pp aan laten pakken ivm veel modder. De boel is afgegraven en er is een zandbed aangelegd met roosters gevuld met zand. Ik voer met slowfeeders, en nu eten de paarden het gevallen hooi dus uit het zand. Naast dat ik bang ben voor zandkoliek vind ik het ook zonde van het hooi en het zand. Hoe pakken jullie dit aan? Zetten jullie iets onder de slowfeeder?

Alvast bedankt!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:53

Ik heb de plaatsen voor hooi altijd met tegels verhard gehad. Kwam ook door modder en die mooie past precies een hoef in gaten met vorst in de winter, want dat is niet prettig samen met gekibbel over hooi dan. Nog afgezien van waar ze veel staan wil ik geen natte sop bende wegens voetjes en de mest krijg je er niet weg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:27

Ik voer de netten in bakken en hark alles dagelijks bij elkaar wat geknoeid is, of het hangt boven een verharding

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:34

Wat voor weidesleep hebben jullie? Ik wil eigenlijk compost uit gaan rijden, en we hebben eindelijk gazon banden onder de trekker *\o/* maar ik ben een beetje bang dat ik de wei kapot trek met de pallet die ik tot nu toe gebruik voor de track/bak :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 07:55

Betongaas, en dan verzwaard met een balk bovenop. Werk voor hier goed genoeg.

Wij hadden vanmorgen iemand in de tuin staan. Ik ben me kapot geschrokken. Ging naar de wc en liep naar de keuken om mijn handen te wassen, staat daar iemand met een hoodie en capuchon over zijn hoofd voor de achterdeur naar binnen te kijken. Ik heb heel hard naar mijn man geschreeuwd die nog lag te slapen en ben weggerend.
Toen hij beneden was, was er niks meer te zien. We hebben de politie gebeld en die zijn vanmorgen langs geweest.
Mij een raadsel hoe hij binnen is gekomen. De poort zit op slot en we hebben een schutting om de tuin. De sloten voor de deuren en tuinpoort en voor- en achterdeur worden over 1,5 week vervangen, die waren al besteld. En de buitenlampen hangen ook nog niet, gaan we vanmiddag meteen doen. We kijken ook naar een ring videodeurbel met extra camera voor de tuin, al is het alleen maar voor ons eigen gevoel van veiligheid. Iemand ervaring met zo’n ding?

Politie wist ons wel gerust te stellen. Op zondagochtend om half 7 is inbraak erg onwaarschijnlijk. Ze vermoeden iemand vanaf een feestje, teveel gedronken en verkeerde huis. En zich net zo kapotgeschrokken van mij als ik van hem. Ik hoop het. Vind het voor nu doodeng.
We zijn net verhuisd, wonen hier nu een maand. Het is een rustige buurt. Paar straten achter ons is wel wat een probleemstraat, maar niet echt gekke dingen. We hebben geen ruzie met mensen. Geen contact meer met de vorige bewoners, maar dat contact was ook niet slecht ofzo.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 08:13

Oh creepy :\ Hopelijk belt er nog een buurman aan om zijn excuses aan te bieden, zo’n verklaring zou wel geruststellend zijn nu :\

Hier een metalen sleep, ketting in frame, maar daar heb ik nog geen wei mee gesleept. Tot nu toe juist de bak en track tegen het gras.
De compost schep ik met de voorlader, verdeel dat in hoopjes en rij dan zelfde baan achteruit met de voorlader naar beneden als sleep zodat ik de mest verspreid.