het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:09

Welke regio in Limburg zit je Lynn Nikita? Lijkt me ook niet echt een fijne plek heel eerlijk gezegd. Zo jammer dat die ponyclubs allemaal minder worden, ik heb er vroeger heel veel plezier aan beleefd.

Jade: jeetje wat was dat nou? Zou het van een plant ofzo zijn? Hopelijk gaat het nu weer beter.

Boemel: fijn dat het weer goed gaat met Tess.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:21

@jade: dit ziet er heel erg uit als wat Missy eens gehad heeft toen ze waarschijnlijk met haren van de processierups in aanraking was geweest. Tenminste daar hield de DA het op. Antihistamine hielp toen goed.

@lyn: wat waardeloos die manege. Dat dat nog kan bestaan ;(
Maar voor het galopperen hebben 'vreemde ogen' wel geholpen :).

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:23

Wat werkt een groot deel van jullie veel uren per week! Respect hoor dat je dan naast je werk ook nog de dagelijkse klussen doet en energie over houdt voor rijden/beweging.

Het stuk van constant achter de feiten aanlopen herken ik wel. Ben je net klaar met iets, begin je aan het volgende en dan daarna staat er ook nog wel iets te wachten terwijl je eerste ding ook weer nodig is enzovoorts enzovoorts.
Ik kan mij er soms enorm over opvreten, andere momenten probeer ik het echt meer los te laten.

Wij zijn wat dat betreft ook geen avondmensen, als de kinderen op bed liggen ploffen we eigenlijk moe op de bank neer haha. Maar daardoor verlies je dus wel aardig wat uren waarin je eigenlijk wat had kunnen doen..

@Jade, ai dat was een aardige zwelling zeg! Wel opgeknapt na de dexa?
@LN, balen van de negatieve ervaring met de manege... Zo zonde eigenlijk. Ik ben vroeger op een manege gestart waar je werd begeleid door de oudere kinderen en zo alles leerde en uiteindelijk was ik de oudere en hielpen wij weer de jongere en zo verder. Zoveel geleerd en zoveel plezier gehad!
@boemel ,fijn dat Tess weer opgekrabbeld is!

Ik ben net wezen hardlopen in de miezer en toen ik binnenstapte brak de plensbui los :D
Nu alleen nog de paarden in de wei zetten en mesten :=

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:25

Lynn wat een ervaring zeg... Fijn dat je dochter het wel naar haar zin had! Altijd leuk als ze weer meer motivatie krijgen!

Jade hoe is het nu met je paard? Inmiddels weer mooi dun?

Fijn dat Tess zo goed gaat boemel!!

Tet haar wondje is inmiddels weer een normale wond geworden en geen gat. Doen nu alleen nog even wat honingzalf smeren 2x daags.
Ik ga zo lekker in de regen rijden <3 Zolang het niet te hard regent vind ik het heerlijk! Heb dan wel een goede waterdichte jas en een paard wat braaf doet wat ik van hem vraag!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:03

Ik ben alleen nog buiten geweest om te voeren en de regenjassen aan te doen, eerst maar stofzuigen en boodschappen opruimen.

@karin: dat neerploffen in de avond herken ik wel, meestal ben ik overdag ook zo 'druk' dat ik 's avonds geen puf meer heb.

@flubberboot: fijn dat er bij de wond van Tet vooruitgang is.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:50

Fijn Flubberboot.

Hier ook regen dus ik ben gaan fitnessen. Rijden of longeren maar vanavond of anders morgen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:25

Fijn dat het wondje bij Tet verbeterd. Welke honingzalf gebruik je? Ik had m van Lucovitaal, maar ik vond m veel te vloeibaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:40

Ik heb L-Mesitran Soft, die is best gel-achtig dik.

Net gevoerd en meteen maar even uitgemest. Was niet helemaal droog, maar echt heel nat werd je er ook niet van. Ik was vergeten om de bilriem bij Boon haar deken vast te maken, dus nu hing de deken half over de rug |o

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:02

Hoi, ik kom even binnen vallen als stille meelezer. Weet of heeft er iemand hier een plekje voor mijn ruin binnen een straal van 30 minuten van schiphol af? Mag ook via PB

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:36

Djorf, helaas kan ik je niet helpen

Wat betreft de manege, regio Midden Limburg. Bij de meeste in de omgeving komen de paarden zelden buiten, kleine stallen en/ of propvolle lessen. daarom wilde ik juist kleinschalig maar wel met andere leeftijdsgenootjes.
De les zelf was wel fijn, niet achter elkaar aan hobbelen maar echt rijden maar 2 kreupele paarden vond ik erg jammer om te zien.
Voor ze dr pony kreeg heeft ze een aantal lessen gereden om de hoek, maar daar is ze 2 keer smerig eraf gebokt en daar is de angst begonnen. Ook reed ze daar alleen en kreeg ze les van een 16 jarige die geen papieren had. Helaas neemt ze van mij niks aan anders deed ik het zelf maar dan mis ik ook nog steeds het stukje leeftijdsgenootjes

Ik heb de vetralmil honingszalf, is ook wat dikker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:01

Ik heb vroeger met veel plezier in Reuver en Venlo bij de ponyclub gereden, maar dan zit je al meteen weer een heel stuk noordelijker. Terwijl ik vroeger altijd dacht dat omgeving Roermond veel meer zat dan bij ons in de regio Venlo.

Maar als ik bij ons nu in de regio kijk zijn er ook niet meer echt veel maneges waar ze nog een beetje leuk les geven. En wat je zegt het samen met leeftijdsgenootjes is ook heel belangrijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:47

Ja is te ver, rond de 40// 45 min rijden

In Echt, Posterholt, Herkenbosch is een manege. Susteren en Melick zijn gestopt.
Echt heeft zij 1 les gehad maar veel en veel te druk en ook daar werd ik niet heel blij van de stallen en verzorging. Posterholt nam toe niemand meer aan en Herkenbosch is ook al een stukje verder en en ik ook niet helemaal tevreden over.
Ook wil ik wel graag een binnenbak voor de winter die luxe heb ik thuis niet en als ik dan toch al elders laat lessen dan wel overdekt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:56

Afbeelding

Mijn analyse is ook binnen
Voor de bevangen pony dus goed, maar zowel mijn ruin als de pony zijn behoorlijk rond. Ze staan al op rantsoen.
Eerste keer dat ik laat testen, lijkt mij niet helemaal verkeerd toch? Is vrij vochtig maar met een hoester wilde ik dit juist

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:02

Daar zou ik heel blij van worden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:07

Ik heb ook echt verschillende types, 1 te dikke Spanjaard ( noem hem liever extra barok, klinkt liever) 1 die snel bevangen is, 1 oude fokmerrie die normaal is en 1 bejaarde die extra nodig heeft

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:09

Lynn_Nikita schreef:
[ [url=m/RxXx6q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn analyse is ook binnen
Voor de bevangen pony dus goed, maar zowel mijn ruin als de pony zijn behoorlijk rond. Ze staan al op rantsoen.
Eerste keer dat ik laat testen, lijkt mij niet helemaal verkeerd toch? Is vrij vochtig maar met een hoester wilde ik dit juist

Mooi hooi, ziet er goed uit.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:21

@LN bij ons in het dorp zit wel een leuke ponyclub maar dat zal wel weer te zuidelijk zijn.

Ik ging rond lunchtijd weg en had een jasje aan wat niet waterdicht was. Ik dacht nog is dat wel slim.
Ik heb het geweten, ging even de apotheek binnen en daarna was een wolkbreuk begonnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:43

Mijn ex had dan altijd een vaste uitdrukking, maar die gaat in jouw geval niet op :D

Hier ook de hele dag al regen, maar qua plassen valt het nog mee. Maar vannacht buiten gaat hem niet worden.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:28

Mooie hooianalyse! Lekker veel eiwitten ook :j

Interessant om te lezen hoeveel iedereen werkt en kwijt is aan de paarden.

Hier 36 uur per week werk en een studie en een klushuis. De zorg voor de 2 paarden kost me ongeveer een uurtje per dag. Als ik geen deadlines op het werk heb of examens van mijn opleiding dan kan ik mijn paarden ook eens wat aandacht geven, want nu blijft dat vooral bij een aai over hun bol en een praatje terwijl ik sta uit te mesten :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:32

Ln wat slecht! Hoop dat je een fijne plek vind :D want kids die alleen nog maar willen galopperen moet je aanmoedigen _O-

Flubberboot, fijn!!
Boemel ook fijn dat Tess weer opkrabbelt!
Hooi is wel vrij rijk voor te dikke paarden, ik zou het lager in energie pakken en suiker is ook wel hoog voor hb pony om genoeg van te kunnen voeren.

Hier ervaring met mesitran

Net thuis van werk en hele dag in een vergadering gezeten , wil naar buiten maar wat een … weer. Wel filmpje van nieuwe eigenaar van Amy, ze had een filmpje van haar zoon (welke beperking heeft) met dat ie Amy aan het aaien was. Super schattig en Amy vind t helemaal fijn. Dus iedereen blij :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:09

Toch fijn als je een filmpje krijgt wat een fijn gevoel geeft.

Denken jullie bij de titel CEO en Founder ook direkt aan een manege-eigenaar.... _O-

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:44

boemel schreef:
Fijn dat het wondje bij Tet verbeterd. Welke honingzalf gebruik je? Ik had m van Lucovitaal, maar ik vond m veel te vloeibaar.

Ik heb gewoon die van Vetramil, wordt wel vloeibaar bij hoge temperaturen dus koel bewaren. Werkt prima!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:47

Hier super fijne ervaring met mesitran zowel bij mens als dier

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:23

Ben gisteren na een uur nog een x gaan kijken en toen was het nog dikker, en ook nog een dik oog erbij. Tong was ook wat opgezwollen, had echt medelijden met t beest, lippen waren zo dik dat ze helemaal hard aanvoelden, alsof je de zool van een gymp beet had. Dacht ik ga maar gewoon naar bed, en dan zien we t wel, was al gewaarschuwd dat het even duurde voor het werkte. Afijn, sochtends vroeg in badjas peerd bekijken en gelukkig al stuk dunner, na t werk nu helemaal normaal. Dank voor t vragen!

Hier metrisan en vetramil gehad, de mesitran was plakkeriger en korreliger, vond de vetramil fijner.
Laatst bijgewerkt door Jade op 21-09-23 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:31

Hier vetramil, blijft de fijnste voor ons.
Fijn Jade dat het weer normaal is.