Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BarbaraNova schreef:ik zou er gelijk groene klei op doen, werkt hier iig heel goed
ellepel schreef:geen spray er op doen, je sluit dan alles af denk ik?
en waarom elke dag sprayen?
ik denk dat je er teveel op doet waardoor het afsluit.
hier laat ik de wondopening altijd zoveel mogelijk open zodat vocht er uit kan.
schaafwonden en kleine wondjes doe ik echt helemaal niks aan.
zou ik bij mezelf ook niet doen, even schoonmaken en klaar.
Bielsje schreef:Bij wondjes waar geen veearts bij hoeft te komen, doe ik niets. Heb ik wel eens geprobeerd maar dan duurde het zoveel langer allemaal en je smeert het dicht dus er kan niets uit.
Ik heb een EHBO cursus gevolgd voor paarden en daar zeiden ze dat je niet moest gaan afspuiten dus als het heel vies is dan maak ik het voorzichtig een beetje schoon en dat is het. Ik hou het goed in de gaten maar dit lijkt, in ieder geval voor ons, het best te werken.
RianneH schreef:Hoe zit het met de afweer van je paard? Wat is de leeftijd? Hoe staat ie gestald?
Je zou bijna denken dat ie zelf dit niet goed kan afweren en het daarom om kan slaan in een infectie.
RianneH schreef:Hoe zit het met de afweer van je paard? Wat is de leeftijd? Hoe staat ie gestald?
Je zou bijna denken dat ie zelf dit niet goed kan afweren en het daarom om kan slaan in een infectie.
Jessix schreef:RianneH schreef:Hoe zit het met de afweer van je paard? Wat is de leeftijd? Hoe staat ie gestald?
Dit inderdaad. Wat zegt de dierenarts hierover? Enig idee hoe het komt dat hij dit niet zelf op kan lossen?
Ook zou ik de wondverzorging met de dierenarts afstemmen. Bij mij werkt wassen met betadine shampoo wel en daarna honingszalf (Mesitran) of sprayen met Vetericyn wel voldoende, maar mijn paarden zijn niet ontsteking gevoelig. Ik denk in het geval van jouw paard dat je dierenarts je misschien kan adviseren en voorzien van de juiste middelen.
Miss_Mii21 schreef:Betadine , betadine, betadine. Geen blauwspray. Maar laatste keer dus niet kunnen voorkomen met betadine...
Op_zoek schreef:Miss_Mii21 schreef:Betadine , betadine, betadine. Geen blauwspray. Maar laatste keer dus niet kunnen voorkomen met betadine...
Bedoel je hier dat de dierenarts adviseert om veel betadine te gebruiken? Ik heb laatst webinar wondverzorging van dierenarts Iris van Gulik gevolgd en die adviseerde juist om geen betadine te gebruiken. Heb ik een dierenarts bij ons op stal ook al eens horen zeggen.