[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:25

Afbeelding

Deze is gewoon van flexa. Monumenten groen.
hmm ik zie dat het niet de foto is die ik dacht. Dit is al een oudere en dsu vóór de laatste verfbeurt. Maar het geeft wel een idee. Voor deze plek ben ik er super blij mee omdat de stal zo wegvalt in de tuin.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 15-06-21 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Berichten: 11966
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:26

Welke kleur is dat? En zit dat ook aan de binnenkant? Ik ben benieuwd wat evt mest/urine doet met verf namelijk.

edit: niet goed gelezen, staat er gewoon bij! Sorry. Mooi plaatje trouwens <3

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:55

Wij hebben op de blokhut en onze kozijnen van het huis Grachtengroen (sikkens). Heeel donker groen.
Ik probeer een foto te maken maar het is bijna niet te zien in de zon :')

Als code staat er Q0.05.10
Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:04

Wij hebben rijtuigen groen van ik geloof de Hornbach.

Belker

Berichten: 15323
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:58

Hier huis in grachtengroen

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 19:08

Prairy schreef:
Wow mooie score! Ik ben wel benieuwd hoe groot dat stuk land is waar je dat vanaf gehaald hebt?


Anderhalve hectare ongeveer

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:41

ik het tuinhuis en varkensstal in groene beits, weet even niet exact welke kleur groen het is
alleen van buiten trouwens.Afbeelding ik heb even geen andere foto ( stal van varkens staat hier ook nog niet bij)

Op werk ook de muren groen tot halverwege, omdat de fronten ook groen zijn

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:26


Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:40

Ah, das een goeie! Ik heb inmidels wel andere besteld, maar die ga ik onthouden :D

Ir111

Berichten: 11966
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:42

Dank voor jullie reacties! Heeft geholpen bij de knoop doorhakken. We gaan voor RAL 6009 (dennengroen).
Afbeelding

edit: nu de kleur voor de onderste helft van de binnenkant van de schuur nog bepalen... :roll:

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:35

Traditioneel is onderste helft stal donker groen/zwart (zie je de mest niet zo op) en bovenste helft wit voor meer licht binnen.

Ir111

Berichten: 11966
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:36

Ja, bovenkant wordt wit inderdaad. Onderkant antraciet denk ik, zwart vind ik te 'hard' en groen niet mooi om dat de deuren groen zijn en deze dan deels wegvallen in de muur.

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:39

Kan wel een rustig beeld geven, maar qua heb ik die deur wel dicht/open is voor een andere kleur zeker wat te zeggen.

Ir111

Berichten: 11966
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:42

Ja, daar heb je ook weer een punt, dat het rustiger is/kan zijn... Jemig zeg, de kleuren voor mijn huis heb ik zo uit het rek getrokken, de stal vind ik veel ingewikkelder! :')

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:21

Haha ja iets met prioriteiten ;)
Al die groene stallen doen mij ook twijfelen of ik de stallen straks toch zwart laat of voor donkergroen kies. Er staat een groene loods naast, dus qua combinatie is denk ik zwart wel beter.
Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:03

Vandaag contact op genomen met Gallagher. Ik had daar mijn nieuwe schrikdraad gekocht. De duurdere variant. Gevlochten met minder weerstand en langere levensduur. Nou lekker dan. Hij gaat al kapot tijdens het plaatsen. Ze zijn nu aan het onderzoeken of het om een fabricage fout gaat. Zo niet dan ben ik wel heel teleur gesteld in de kwaliteit.

Contact gehad met de gemeente. Een schuilstal mag niet. In de laatste wijziging van het bestemmingsplan hebben ze beschreven dat er in een wei geen enkele vorm van schuil gelegenheid neergezet mag worden om geen rotzooi te krijgen. Ik gaf aan, je had ook kunnen zeggen: alleen deze stal. Ik heb gevraagd of er ook wijzigingen gemaakt worden. Dat werd soms gedaan met een zware last er tegen over in voordeel van de natuur. Bv een takkenwal, een knotwilgen haag of een poel. Ik zei, oh dat is geen probleem hoor, dat doe ik graag toen zei hij of een hectare bos . Toen ben ik nog begonnen of de nieuwe rondweg langs mijn wei mij nog opties gaat bieden. Vanavond is een online bespreking met de bewoners, ik moest de vraag daar zeker gaan stellen en hij vroeg zich af hoe zijn collega's zouden reageren.

Cemlys

Berichten: 14959
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:46

Wie had er laatst zo n heuvel met schuilhut gemaakt? Zou zoiets niet mogen? Maar balen zeg

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:15

Cemlys schreef:
Wie had er laatst zo n heuvel met schuilhut gemaakt? Zou zoiets niet mogen? Maar balen zeg

Ze hebben in het bestemmingplan opgenomen geen schuilgelegenheid in welke vorm dan ook. Ze zeggen dan gewoon, dan moet je er maar geen dieren neerzetten. Ik vraag me wel af of ze dat ook mogen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:53

kvulden schreef:
Vandaag contact op genomen met Gallagher. Ik had daar mijn nieuwe schrikdraad gekocht. De duurdere variant. Gevlochten met minder weerstand en langere levensduur. Nou lekker dan. Hij gaat al kapot tijdens het plaatsen. Ze zijn nu aan het onderzoeken of het om een fabricage fout gaat. Zo niet dan ben ik wel heel teleur gesteld in de kwaliteit.

Contact gehad met de gemeente. Een schuilstal mag niet. In de laatste wijziging van het bestemmingsplan hebben ze beschreven dat er in een wei geen enkele vorm van schuil gelegenheid neergezet mag worden om geen rotzooi te krijgen. Ik gaf aan, je had ook kunnen zeggen: alleen deze stal. Ik heb gevraagd of er ook wijzigingen gemaakt worden. Dat werd soms gedaan met een zware last er tegen over in voordeel van de natuur. Bv een takkenwal, een knotwilgen haag of een poel. Ik zei, oh dat is geen probleem hoor, dat doe ik graag toen zei hij of een hectare bos . Toen ben ik nog begonnen of de nieuwe rondweg langs mijn wei mij nog opties gaat bieden. Vanavond is een online bespreking met de bewoners, ik moest de vraag daar zeker gaan stellen en hij vroeg zich af hoe zijn collega's zouden reageren.


Wat super balen van de schuilstal. Iets op wielen mag altijd!
Wellicht bied dat nog wat.

Ik ben helemaal niet kapot van het merk Gallagher. Ik heb zelf nu alles gekocht via weidezaun.info goede services en super goede kwaliteit.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:11

Dat iets op wielen staat betekent niet dat het zomaar mag. Als het ook maar enigszins iets weg heeft van een “permanent karakter” heb je pech.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:14

wat lastig dat niks mag, en iets maken met beplanting?

Ik was bezig om een extra pad te maken met een extra breed pad van 8 mtr in het midden, maar ik heb ook een te hete dag uitgekozen. Meeste paaltjes staan maar moet de hoogte nog controleren, isolatoren erin en draad bijhalen maar kan zoiets beter in de ochtend doen als het lekker koel is , alleen heb ik de komende dikke week geen ochtend vrij, elke dag incl zaterdag werken en zondag is vaderdag

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:18

Iets op wielen mag niet altijd. Ik heb dat ook voorgesteld en dat maakt geen verschil. Als ik mijn trailer daar neerzet komen ze echt vragen of ik hem wil verwijderen.

Ik heb nu wel een stukje bos ter beschikking. Schaduw hebben ze en voor de zomermaanden ook wel mooi beschut, maar als in de winter het blad eraf is is dat natuurlijk een stuk minder. Ik heb al wel een takken wal, maar de regen komt van boven.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:36

en een afdakje maken en omringen met groen?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:58

Een tunnel van wilgen takken kan ook nog.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:09

Lynn_Nikita schreef:
en een afdakje maken en omringen met groen?


Blijft illegaal. Een takkentunnel heb ik ook aan zitten denken, maar is ook niet waterdicht natuurlijk, net als het bos. Ik denk dat een zeiltje ophangen ook niet is wat ze willen, maar vraag me af of ze daar iets tegen kunnen doen. Ik ga eens zoeken naar een natuurlijke tunnel.