Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:57

Haha ja sorry buren :o Nee op zich gaat dat heel goed gelukkig, ze wennen steeds wel snel aan onze lama's.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:58

Wat een schatje zeg! <3

JudithO

Berichten: 7058
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:22

Geniaal die lama's! Hoeveel heb je er?
Voor een bepaald doel of gewoon voor de leuk?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:51

Ze zijn van m'n ouders, die hebben ze vooral voor de leuk. Ze wilden heeeel veel jaren geleden iets aparts in de wei en dat werden lama's :D We hebben er op het hoogtepunt meer dan 25 gehad, inmiddels is de vaste groep iets kleiner geworden en zijn er nog tien die wel weer ieder jaar veulentjes krijgen. En er is ook nog een groepje alpaca's, dus het is en blijft een drukke bedoening hier haha.

Weet niet zo goed of ik er al eens iets van heb laten zien, maar een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:24

Bijzondere dieren blijven het om te zien.
@lauie: 'doen' je ouders er verder nog iets mee?? Wol, keuringen oid ??

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:05

_Lorette_ schreef:
Kojack, ooit komt het goed :(:)

Zo zag het er bij ons uit, toen we hier kwamen wonen:

[ [url=m/Br9g2B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JLiuwa.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh verschrikkelijk haha

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:43

Laurie zo leuk die alpaca's en lama's <3
Verder vooral in stilte meegelezen. Deze week genoten van wat heerlijke ritjes. Nog even van genieten nu ik 't nog kan :')
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:57

Gefeliciteerd Chasey! Gelukkig kunnen je kids de pony’s in conditie houden :D ;)

Jolijn, heet ie Bob? Past wel haha!

Hier vandaag weer heel druk geweest met de fietsen schuur die nu eindelijk zo ingericht is en de garage. Vonden we wel eens tijd om die op te ruimen en goed in te richten na 3 jaar :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:13

Bedankt voor de felicitaties allemaal! :D
Ik moet nog wel even aan het idee wennen. :=
David is intussen 11 en Marloes wordt dit jaar 8, dus het hele kleine is al weer eventjes geleden!
Maar dat komt vast wel goed ;)

Malenka, Jullie vijver is dus ook van een mooi formaat!
En qua rijbak gaan we het gewoon proberen wat we er allemaal in kunnen doen :D Als ik jullie afmetingen zo lees dan komt ook dat wel goed.
Wel balen dat de ontwikkelingen van jullie huis stil staan.
Manlief heeft een eigen bouwbedrijf, de leveringen van materiaal zijn op het moment heel chaotisch en soms om te huilen. En dan moet je de klanten weer laten zitten... Heel frustrerend is dat.

Akshay, wat vervelend dat je bent opgelicht.
Heb het ook al meerdere malen meegemaakt helaas, waarvan we het een aantal keer gewoon hebben laten gaan... Ookal ging het om honderden euro's.
Al die moeite en energie die je er in moet steken om het recht te breien...

DF, post NL heeft het stuiter druk.
Had een tijdje terug een JBL boombox bluetooth speaker besteld.
Die was na 2 maanden kapot, dus moest retour voor reparatie.
Heeft weken geduurd voor ie terug was bij coolblue via post nl... :(
Is uiteindelijk wel aangekomen en gerepareerd. En coolblue stuurde hem binnen 1 dag terug na reparatie via een ander postbedrijf _O-

DP, succes met je sollicitatie!

Laurie, wat leuk die alpacca's/Lama's

Maartje, Het is inderdaad wel fijn dat David en Marloes ook kunnen rijden!
En als alles klaar is lekker grondwerken in de binnenbak. :)

Belker

Berichten: 15311
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:19

DP, succes met je sollicitatie, we gaan voor je duimen.

Laurie, idd wat leuk lama’s en alpaca’s. Is het heel anders in de zorg en omgAng?

Ik heb een heel druk dagje gehad maar niks bijzonders gedaan. Manlief is vliegen dus ik heb alle zorg voor de beesten. Bij mijn buren is een veulentje geboren dus ik ben even wezen buurten. Een Newforst X quarter, heel mooi vosbont merrietje.

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:22

Komt het bonte van de moeder of de vader ? Als het van de Quarter komt zou het een Paint kunnen zijn :D (de ouder, niet het veulen).

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:27

Chasey ik kan me voorstellen dat het even schakelen is als je kids al wat ouder zijn, maar lijkt me wel super leuk het nog een keer allemaal te mogen meemaken!
En ik blijf jaloers op je binnenbak! Lijkt me heerlijk, al is het maar om te longeren of grondwerken inderdaad

DP had ik gemist, maar succes met je sollicitatie!

Belker

Berichten: 15311
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:29

DF, sorry, dan is het een paint. Bont mag niet bij het newforsst en komt van vaders.

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:39

Nog snel een half uurtje door het bos gegaan. paardlief is nogal een zeikerd qua boomstammetjes ( en ja die kom je vrij veel tegen in het bos)
Hij durfde dit paadje echt niet in dus maar tig keer op en af gegaan, eerst aan de hand, erna erop totdat hij aan lange teugel erlangs ging.
Pad is niet zo breed als mijn gps het laat zien, was gewoon een smal bospad, maar wel duidelijk dat hier lastige hoekje in het bos voor hem was :D
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:43

Haha, en na het 'enge' pad maar in galop er vandoor gegaan? ;) Of kwam je juist vanaf de roze lijn?

Maartje, een eigen binnenbak is ook altijd een droom geweest. Dat ie dan niet zo groot is als een 'echte' binnenbak, maakt me niet zoveel uit. Het wordt vast een fijne plek om lekker aan het werk te gaan!
En vooral ook voor de wintermaanden. Lekker uit de wind en met goed licht in de bak. (Hier over de vlakte waait het soms behoorlijk!)

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:15

Als ik een andere plek voor mijn hooi had, ging ik de loods bij de stallen ook ombouwen. Maar helaas, voeropslag gaat toch boven comfort in de winter :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:17

kwam er net vanaf. heeft zeker 10 minuten geduurd maar ik geef niet op, achteruit, snuiven, stilstaan, op 2 achterbenen. Maar vooral leuk dat het ook op mijn gps te zien is dat daar een normaal paadje was war ik zo doorheen was

Karin_deB

Berichten: 8252
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:24

@Chasey, gefeliciteerd met de zwangerschap! Hoe voel je je?
Wordt gaaf de binnenbak!

@Laurie, wat een toffe beestjes <3
Krijg je die nog een beetje handtam?

@Lynn, whahah ziet er leuk uit op je kaartje!!

@Angela, balen dat je opgelicht bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:25

Goed gewerkt ln!

Hier vanmiddag ritje gemaakt met Aurelia die haar mening bij had.
Vanmiddag nieuwe hooi opslag op de track klaar gemaakt en vast poortjes voor de loader richting waar de bak komt.

Afbeelding

Verder net poetsplaatstraining met Bob gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

En onze nieuwe kat, Jake aka Sjaak
Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:03

Hahaha, die routekaart :+

Leuk beestje Robijntjuh!

En gefeliciteerd nog Chasey, had er helemaal overheen gelezen.

Hier wilden de kinderen net meehelpen met de paarden binnenhalen. Zijn die wilde Arabieren toch wel braaf :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:55

Chasey schreef:
Bedankt voor de felicitaties allemaal! :D
Ik moet nog wel even aan het idee wennen. :=
David is intussen 11 en Marloes wordt dit jaar 8, dus het hele kleine is al weer eventjes geleden!
Maar dat komt vast wel goed ;)

Malenka, Jullie vijver is dus ook van een mooi formaat!
En qua rijbak gaan we het gewoon proberen wat we er allemaal in kunnen doen :D Als ik jullie afmetingen zo lees dan komt ook dat wel goed.
Wel balen dat de ontwikkelingen van jullie huis stil staan.
Manlief heeft een eigen bouwbedrijf, de leveringen van materiaal zijn op het moment heel chaotisch en soms om te huilen. En dan moet je de klanten weer laten zitten... Heel frustrerend is dat.

Akshay, wat vervelend dat je bent opgelicht.
Heb het ook al meerdere malen meegemaakt helaas, waarvan we het een aantal keer gewoon hebben laten gaan... Ookal ging het om honderden euro's.
Al die moeite en energie die je er in moet steken om het recht te breien...

DF, post NL heeft het stuiter druk.
Had een tijdje terug een JBL boombox bluetooth speaker besteld.
Die was na 2 maanden kapot, dus moest retour voor reparatie.
Heeft weken geduurd voor ie terug was bij coolblue via post nl... :(
Is uiteindelijk wel aangekomen en gerepareerd. En coolblue stuurde hem binnen 1 dag terug na reparatie via een ander postbedrijf _O-

DP, succes met je sollicitatie!

Laurie, wat leuk die alpacca's/Lama's

Maartje, Het is inderdaad wel fijn dat David en Marloes ook kunnen rijden!
En als alles klaar is lekker grondwerken in de binnenbak. :)


Ah gefeliciteerd

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:09

Ik kruip ook weer even onder m’n steen vandaan :o
Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten! En chasey ook gefeliciteerd! **\O/**

Hier niet eentje gekocht maar eentje verkocht...
In februari al besloten mijn jonge valk te verkopen omdat hij te groen voor mij was, toch weer teruggetrokken uit de verkoop, want hij werd zo rustig en t ging allemaal goedkomen :=

Maar helaas veranderde de situatie echt niet. Ja hij is enorm veel rustiger geworden maar bleef me onzeker maken. Ligt echt 100% aan mij en niet aan hem.. Heb me even teruggetrokken van bokt en rustig aan opzoek gegaan naar zijn forever home bij iemand die niet alleen voor zijn kleurtje ging maar voor hem helemaal.
Dat is gelukt, ontzettend leuke meid die in de paar keer dat ze is komen kijken al meer met hem voor elkaar kreeg dan ik in een jaar. Helemaal blij met hem, zo leuk!!
En hij is gister dan ook verhuisd naar z’n nieuwe huisje.. Ik heb echt slapeloze nachten gehad maar het is helemaal goed zo.
Ik merk echt dat ik zoveel relaxter het land in loop.. gewoon zorgeloos.. terwijl toen hij er stond altijd op m’n hoede.. nooit ontspannen.. en waarom :? Gemeen is ie nog nooit geweest.

Ondertussen is mijn andere pony niet goed en soms onregelmatig.. dus afspraak gemaakt bij de kliniek om hem helemaal te onderzoeken aangezien het vanuit z’n bekken komt en chiropractor niet helpt, maar die kunnen pas 18 mei :=

Dinsdag hier veearts om toch even eerder te kijken en evt pijnstillers..

Dus, tot zover de drama in paardenland. :+
Lekker weer is het ook niet, lijkt wel herfst :=

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:46

@Achaiah: dat relaxere snap ik wel hoor. Mijn laatste hengstveulen was een schatje, maar kon ook erg onberekenbaar uit de hoek komen. En ik heb ook wel eens een nachtje in het ziekenhuis gelegen omdat is ie me vol in de rug geschopt had terwijl ik het hek uit wilde gaan.

Jammer dat je andere pony niet goed is. Met een infraroodscan kan men (simpel aan huis) er precies achter komen waar het probleem zit. Als je met pijnstillers gaat werken laat hij misschien niet meer zien waar het probleem zit.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:53

Ah ja daar heb je ook gelijk in.
Ik laat sowieso de 18e staan, op de kliniek kunnen ze gewoon echo’s maken etc, echt naar het bekken kijken.

Maar voelt niet goed om hem zo lang te laten lopen ook, dus wie weet komt er toch wat uit dinsdag.. of kunnen ze idd aan huis wat zien.. ik hoop het!
Het is een beetje lastig qua DA.. ik woon net over de grens in DL en NL dierenartsen komen hier nu niet heen vanwege de pcr test., dus moet een Duitse laten komen.. ik ken die niet en heb geen idee hoe ze te werk gaan, dus even afwachten haha.
Wij gaan wel gewoon met hem naar NL kliniek.

Belker

Berichten: 15311
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:34

Meetje Achalah, ik zou hem gewoon laten lopen. En ook zonder iets te veranderen naar de kliniek gaan.

Mijn oudje was de afgelopen maand ook wat minder. Hij heeft even een paar weken rust gehad en afgelopen weken weer 2 stapritjes gemaakt. Maar toen hij gisteren van de wei kwam maakte ik me toch zorgen. Voorlopig gaan ze maar een half uurtje op de wei. Vandaag een ritje gemaakt en hij voelde wel goed. Hij had er zin in.