Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:35

Haha dat kan ik me voorstellen :D

ik sta ook iedere keer om half 12 bij ze om dekens te wisselen, het is echt nog wel flink koud 's nachts.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:39

Buiklicht :')
Hier gaat zo de deken op als de kids slapen. Daarna ga ik met een borrel op de bank :+

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:41

Hahahaha wij zitten al lekker lang bij de vuur put in de avond. Denk dat dit ons jaarlijks omslag punt wordt dat we buiten beginnen te leven. Heerlijk <3

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:57

Maartje_M schreef:
Oh oliebol goed dat je het zegt, zo nog even naar buiten voor de deken


Ik heb ze hier s'nachts nog met een winterdeken op staan. Dat is toch echt wel 1 vd voordelen aan paarden aan huis he? Je hoeft niet naar stal heen en weer te rijden om een deken te wisselen :D

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:58

Belker schreef:
Kojack, mijn standaard opmerking bij wat je zoekt is freiberger :+


Die zijn ook niet te betalen denk ik :=

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:03

Het was fris, maar nu al wel een lekker zonnetje. Dekentjes gaan zo af als ik ga mesten .

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:31

Ja het is al lekker weer <3

Ik was heel tevreden over de Pivo vrijdag! Vind het een beetje spannend om iets onder het zadel te delen, maar hij heeft ons echt netjes gevolgd:

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:37

Mooi aktie plaatje :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:39

Ze kon ook nog iets harder :D

Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:46

Heel mooi! Aansprekend paard ook.

DuoPenotti

Berichten: 29530
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:07

Leuke combinatie zijn jullie!!

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:09

Prachtige combi <3

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:13

ja ik ben ook echt heel tevreden over de pivo, heb jij hem helemaal in t midden gezet Laurie? daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, ik zit hem altijd op een paal van de bakrand. wel opletten met savonds rijden dan kan hij niet zo goed tegen de zon in.
Ik heb geen support die me filmt en heb eigenlijk ook geen les meer. Ik vind het wel echt een uitkomst om mezelf dan iig af en toe te filmen. Enige punt is dat de feedback best laat komt, je kunt het pas de volgende keer weer toepassen. Maar ook waardevol om eens beeldmateriaal te hebben van mij en mn paard, dat had ik na 10 jaar serieus nog niet OHZ.

Maar Laurie jij hoeft je iig nergens zorgen om te maken wat een prachtig beeld zo <3 mooi ook dat neusje er zo uit

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:24

Ondanks de hogere snelheid blijft de oprichting (bouw??) daardoor lijkt het nooit zo hard te gaan.
Overigens is dat een heel vreemd gevoel als je van een dergelijk paard overstapt op een western gereden paard :)

Het is nu heerlijk buiten, de jas werd al te warm.

Karin_deB

Berichten: 8251
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:56

@Lynn,lastig! Wel herkenbaar hier.
Mijn merrie was (is) net zo maar met de jaren leerde ik haar gedrag herkennen. Ze werd voorspelbaar onvoorspelbaar haha.
Maar 100% relaxt is het nooit geweest.

En nu heb ik de ruin, die onder het zadel eigenlijk heel relaxt is en als hij schrikt nog braaf is, en dat vind ik enger dan mijn merrie _O-

Denk dat het bij mij vooral is dat ik mijn merrie al 14 jaar heb en daar zoveel mee heb doorgemaakt en van geleerd heb. Ik riep ook altijd dat ik nooit een ander paard dan haar wilde.
Misschien ook nu wat banger doordat ik ouder ben en kinderen heb etc.

De merrie is volgende maand een jaar met pensioen, ik merk dat ze stijf wordt en het rijden wel mist. Ze staat altijd mee te kijken en luisteren als ik les heb met de ruin :D

Zit er stiekem wel eens aan de denken om haar benen toch weer scannen om te kijken of ik toch 1 a 2x per week een bosrit kan maken.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:59

Ohja, schrikkerige paarden... Lastig hoor, dat moet je echt liggen denk ik.

Hier dus een traumapaard en helemaal 'normaal' gaat die niet worden. Zo simpel is het.
Kan zo oplopen dat een vreemde niets ziet en ik zie haar spanning stijgen en stijgen.

Een geweldig dier maar in de verkeerde bui (of handen) kan het wel echt gevaarlijk worden.

Mijn andere merrie heeft 2 standen: als je er niet aan rijd gaat ze op standje oke, alles best en als je haar mooi van achter naar voor rijd gaat ze aan _O-

Dais_

Berichten: 4029
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:17

Hier ook zo'n vreemde merrie. Ze zit momenteel weer in haar stress modus want er lopen weer nieuwe koeien op de dijk. We zitten nu aan dag 4 dat ze nauwelijks eet of drinkt en alleen maar rent en met haar kop slaat. Gisteren was ze gelukkig voor het eerst weer wat geruster, heeft ze ook weer eens liggend geslapen en wat gegeten. Maar 's avonds gaan de koeien wandelen over de dijk en dan gaat ze weer in haar trance, helemaal van de wereld.
Ik heb haar nu bijna 6 jaar, ze is nu 11 jaar en ik heb ze zo gekocht en ik denk dat dit er nooit meer uit gaat. Die heeft ook het nodige meegemaakt voordat ze naar NL kwam, kan niet anders.

Mijn andere merrie daarentegen is zo braaf en stabiel, een hele verademing. Ze is alleen nogal onhandig. Haar wonden van het vallen met de sneeuw in februari waren net genezen en nu is ze gisteren weer gevallen. Ze vliegt met 60km per uur over de stenen, idioot...

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:30

Brokkenpiloot dus... hopelijk heelt dit ok weer snel.

Ik weet niet wat voor paard ik heb; meestal is ze heerlijk ontspannen op het luie af en niet snel ergens voor bang en soms krijgt ze het op haar heupen en moet ze even gek doen, meestal als ze door heeft dat we weer op weg naar huis zijn. Dan 'moet' ze ineens galopperen met kopschudjes en voorbenen in de knoop. Bokken zal ze zelden. Dat is dan 100 meter en dan is het weer over. Langs de weg weer gewoon braaf.
Net dus ook weer een lekker ritje hei gedaan.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:28

Laurie schreef:
Ja het is al lekker weer <3

Ik was heel tevreden over de Pivo vrijdag! Vind het een beetje spannend om iets onder het zadel te delen, maar hij heeft ons echt netjes gevolgd:

[ Afbeelding ]


Gaaf!

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:45

Laurie wat een gaaf paard en een mooie combinatie zijn jullie! Heel aansprekend dier.

Vandaag bloesemfotos gemaakt hier om de hoek <3 Straks het resultaat bekijken. Jonkie was super braaf!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:40

Ik mag zo weer naar de verenigings les en mag weer met de trailer Hahaha. Zin in!

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:57

Even ego spammen. Jonkie van 2 en oudje van 31
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:20

leuke foto`s. Oudje ziet er nog goed uit

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:57

Oh man man wat heb ik toch een leuk paard. Eerste kwartier had ze haar mening weer bij :') en daarna gingen we als een trein. Schouder binnen, wijken. Instructeur vroeg of ik echt pas 3 maanden bezig was met haar :+ de springpaarden in de bak ernaast blijft nog wel een dingetje.

Dais_

Berichten: 4029
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:42

Laurie schreef:
Ja het is al lekker weer <3

Ik was heel tevreden over de Pivo vrijdag! Vind het een beetje spannend om iets onder het zadel te delen, maar hij heeft ons echt netjes gevolgd:

[ Afbeelding ]


Wat een gaaf paard en wat een mooie combinatie zijn jullie. Geen idee waarom je het spannend vind om iets te delen, ik zou hier enorm trots op zijn!! _/-\o_

Jinte, mooie foto's bij de bloesem <3 Wat een zachte uitstraling hebben ze allebei <3

Kojack, ik wist helemaal niet dat het momenteel zo'n ramp is om een betaalbaar leuk gezond paard te vinden. Vorig jaar ging ik ook zoeken naar een onbeleerde (tot 3 jaar), maar de prijzen vond ik echt serieus hoog. Ik kon uiteindelijk een 7 jarige merrie overkopen van een vriend uit Spanje voor een vriendenprijsje, echt schandalig weinig geld vroeg hij daarvoor := Nu heb ik dus helemaal geen realistisch beeld meer van de prijzen :o.

Robijn, klinkt goed!! Heb je beeldmateriaal toevallig? :):)

Afbeelding
Dit weekend zijn wij hier lekker bezig geweest buiten. Gisteren heb ik de track af kunnen maken en de paarden kregen dus eindelijk wat meer ruimte. Wat doen die mutsen? Die blijven braaf vooraan bij hun paddockje. 1x kregen ze het in hun bol en vloog Indy bijna op een paal en Quinta in de draad. Gelukkig kan Indy verdomd goed draaien op haar achterbenen en Quinta werd gered doordat de palen allemaal nog niet zo vast zaten en de draden elastisch zijn. Die had niks van de keer *D.


Afbeelding
Nadat ik deze foto gemaakt heb, ben ik er bij gaan liggen. Was heel gezellig :'). Quinta ging echt helemaal plat liggen en lag te dromen. Ik vond het echt bijzonder om dat zo van dichtbij mee te mogen maken <3 Van die dingen die je alleen maar meemaakt als ze aan huis staan <3


Afbeelding
Vanmiddag heb ik ook nog een bloemenmengsel gezaaid (en op de achtergrond zie je de konijnenren in wording :'). We zijn echt met 100 projecten tegelijk bezig :')