Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:03

Ir1ne schreef:
BoRo schreef:
Ik ben opzoek naar een bedrijf die binnenboxen op maat kan leveren en plaatsen, schuilstal voorzien van wanden. Het zou mooi zijn als ze ook de waterleiding en elektriciteit kunnen doortrekken. En de watervoorziening volledig vorstbestendig kunnen maken. Heeft iemand positieve ervaring met een bedrijf die dit kan? Daarnaast zoek ik een bedrijf die 2 hectare kan voorzien van palen en lint. Iemand suggesties?


Maatwerk stallen kan bijna overal.. zo ook omheining. waar zit je?


Je hebt helemaal gelijk, maatwerk qua stallen is er wel. Ik zoek eigenlijk een bedrijf die mij volledig "ontzorgt" We krijgen straks een schuur met in het midden een muur, deel garage, deel stal. Die muur moet verplaatst worden. Elektriciteit moet aangelegd worden, verlichting, stopcontacten, water, wanden schuilstal, boxen, omheining wei. Eigenlijk zoek ik een bedrijf die alles kant en klaar oplevert. Ik zit in de kop van Drenthe, dus als je een bedrijf weet die alles kan doen heeeel graag! Alvast bedankt!!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:39

rover_ schreef:
Wat voor drinkbakken hebben jullie voor buiten? Binnen heb ik rondpomp systeem. Nu buiten plastic bakken die ik moet vullen. Ze staan overdag altijd buiten en drinken daar. Wil eigenlijk af van het vullen en wil kijken of het lukt om de waterleiding door te trekken. Misschien is zo’n verwarmde drinkbak (alleen de bak) of een gewone maar als het dan hard vriest dan is het water in de leiding prima maar denk dat dat staafje dan wel vast vriest. Iemand tips?


Ik heb cementkuipen. Ik wilde geen automatisch systeem ivm vriezen, heb wel al leiding ingegraven en naar de loods maar het is nog niet aangesloten. Voor nu werk ik met een ibc vat wat ik met grondwater vul en dan kan ik 1 a 2 weken vooruit

Net weer een tegenslagje, eergisteren kwam ik al mijn weinig gebruikte theedoos vol schimmel tegen in een keuken kastje, doosje, zakjes alles zat vol, meteen weggegooid maar geen oorzaak kunnen vinden Aangezien het vlakbij de kraan is dacht ik dat het misschien eens nat geworden was en zo opgeborgen is geworden, dat keukenkastje heb ik 1 keer per maand open dus geen ventilatie.
Ik heb ook een grote muurkast in de bijkeuken en pakte net de ehbo koffer eruit en zag schimmel, ben eens gaan graven in die kast en echt alles zat vo blauwe en groene schimmel, rieten mandjes met inhoud, muren planken, alles zit vol schimmel.

Enige verklaring is het stucen ( = veel water), nat weer buiten en geen verwarming.
Nu 75% weggeggooid, te vies om überhaupt af te vegen, kast uitgewassen met chloor en nu de kast open en een electrische kachel erin. bah bah bah

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:56

Wij houden hier het woongedeelte vrij door een sluis (klompenhok) waar modderlaarzen, paardenjassen e.d. af gedaan worden, hond gedroogd etc. Hond moet bij nat weer eerst opdrogen in de bench, daarna pas los in huis. En buiten zoveel mogelijk bestraat hebben en ontmodderd helpt ook. Maar het is een never ending story met paarden aan huis en honden, het is erg veel werk alles netjes te houden zeker in de herfst en winter. Soms wel lastig om uit te leggen naar collega's enzo, die hebben geen idee wat deze levensstijl echt inhoudt!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:13

Afbeelding

In het kader van hoe houdt je je huis een beetje schoon misschien een tip voor de verbouwers. Ik heb de beneden verdieping van mijn huis 4 jaar geleden volledig verbouwd en ik wilde absoluut tegels ivm binnenlopen van al het hooi en zand. Maar ik wilde ook heel graag hout. Dit is het geworden: houtlook tegels. Ziet er uit als hout maar kan er gewoon een bak water over heen gooien.

*kruipt weer onder meelees steen*

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:24

Jakkes wat een tegenvaller Lynn.

Mooi Laurae, hier pvc laminaat. Dat is ook makkelijk schoon te maken gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:35

Katisa schreef:
Wij houden hier het woongedeelte vrij door een sluis (klompenhok) waar modderlaarzen, paardenjassen e.d. af gedaan worden, hond gedroogd etc. Hond moet bij nat weer eerst opdrogen in de bench, daarna pas los in huis. En buiten zoveel mogelijk bestraat hebben en ontmodderd helpt ook. Maar het is een never ending story met paarden aan huis en honden, het is erg veel werk alles netjes te houden zeker in de herfst en winter. Soms wel lastig om uit te leggen naar collega's enzo, die hebben geen idee wat deze levensstijl echt inhoudt!

Dit is heel herkenbaar! Mijn vrouwelijke collega's zijn allemaal van het type "gel-lak nagels" en mooie jurkjes en panty's = :D :D :D .

Als ze mijn handen zien, met kloven, korte nagels en mijn ruwe handpalmen zijn ze stomverbaasd. Als er dan ook nog eens een beetje hooi aan mijn sjaal hangt begrijpen ze er helemaal niets meer van.
Hebben echt werkelijk geen idee inderdaad!

De meesten zijn trouwens ook erg "slap" kunnen nog geen emmer water tillen, daarnaast vaak ziek, zwak en misselijk. Altijd hebben ze het koud en alles doet ze zeer. Ik word dan ook liefkozend de "boerin" van kantoor genoemd. En ik ben er trots op! :j :j :j

amiette
Berichten: 115
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:03

Weer veel bladzijdes erbij :wow:

Ratten en muizen hebben wij helaas in overvloed. Het hele jaar door hebben wij opslag van vlas rollen in de schuur, genoeg eten en schuilplekken voor die beesten. Voor de muizen hebben wij 4 katten. Deze voer ik ook gewoon bij. Dan blijven ze namelijk gewoon thuis komen. Dus hun vangen muisje, die krijg ik (heel fijn) en hun een zakje vlees en onbeperkt brok.
Voor de ratten veel vallen waar we regelmatig wel vangen en met behulp van de honden komen we daar dan weer vanaf... :Y)

Ik geef water uit van die cementbakken. Ik wil graag in de gaten houden hoeveel er gedronken wordt. Als het straks gaat vriezen gaat er een vijverpompje in. Blijft het water in beweging en vriest het niet vast. Voor de rest niks aan vorst bestrijding. Is de afstand tot tappunt echt veels te ver voor. Ik doe een schone kruiwagen vol water en kieper die in de bakken.

Voor het schoon houden heb ik het geluk nog bij mijn ouders te wonen. Ik zorg dat ik mijn vieze spullen in klompekot achter laat en bij het paarden gedeelte mag ik het schoon houden, maarin huis doet mijn moeder het O:)

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:05

Laurae. Hier dezelfde tegels. Helaas worden ze ook vuil en zanderig -O-
Hier mogen de honden niet naar de bovenverdieping. Toch 1 plaats waar alles beetje proper blijft op een hooitje en vlasje na in de badkamer.
Qua toegang naar paddock, mesthoop, piste en stallen heb ik dolomie latten leggen. Hier ben ik gelukkig mee. Kan dus 's morgens in propere werktenue de paarden buiten zetten zonder een vikingrun gevoel te krijgen :D
Ik denk dat het al veel scheelt om zoveel mogelijk bereikbaar te maken. Vooral de mesthoop dichtbij stal is handig.
Ondanks dat ik hier niet te veel mag klagen is het wel zwaar met een voltijdse baan. Het rijden komt uiteindelijk altijd op de tweede plaats en dat is soms wel frustrerend.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:11

[***] schreef:
Katisa schreef:
Wij houden hier het woongedeelte vrij door een sluis (klompenhok) waar modderlaarzen, paardenjassen e.d. af gedaan worden, hond gedroogd etc. Hond moet bij nat weer eerst opdrogen in de bench, daarna pas los in huis. En buiten zoveel mogelijk bestraat hebben en ontmodderd helpt ook. Maar het is een never ending story met paarden aan huis en honden, het is erg veel werk alles netjes te houden zeker in de herfst en winter. Soms wel lastig om uit te leggen naar collega's enzo, die hebben geen idee wat deze levensstijl echt inhoudt!

Dit is heel herkenbaar! Mijn vrouwelijke collega's zijn allemaal van het type "gel-lak nagels" en mooie jurkjes en panty's = :D :D :D .

Als ze mijn handen zien, met kloven, korte nagels en mijn ruwe handpalmen zijn ze stomverbaasd. Als er dan ook nog eens een beetje hooi aan mijn sjaal hangt begrijpen ze er helemaal niets meer van.
Hebben echt werkelijk geen idee inderdaad!

De meesten zijn trouwens ook erg "slap" kunnen nog geen emmer water tillen, daarnaast vaak ziek, zwak en misselijk. Altijd hebben ze het koud en alles doet ze zeer. Ik word dan ook liefkozend de "boerin" van kantoor genoemd. En ik ben er trots op! :j :j :j


Maar dit kan ook prima samen hoor! Ik loop op kantoor rond in pantys, jurken, rokken en colbertjes, met gellak op mijn nagels. Thuis gaan alleen wel de spijkerbroek en de muckboots aan en ga ik lekker door de bagger heen. :))

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:58

Ha, ha, Flew, uiteraard kan het prima samen. Panty's is voor mij niets, die gaan kapot omdat mijn handen te ruw zijn. Ik loop er op kantoor soms ook netjes bij. Nagellak blijft bij mij niet langer dan een dag zitten.

Mijn collega's hebben allemaal van die lange dikke nepnagels, ik heb van mezelf hele harde nagels en kan ze prachtig lang laten groeien, maar het werkt verschrikkelijk tussen de paarden vind ik. Daarbij zijn mijn collega's echte watjes. Komen niet meer buiten dan noodzakelijk (dus van auto naar binnen en omgekeerd :D )

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:17

Ik werk in de agrarische sector op de binnendienst, dus als ik er netjes bij ga lopen, loop ik juist voor schut :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:26

rover_ schreef:
Jakkes wat een tegenvaller Lynn.

Mooi Laurae, hier pvc laminaat. Dat is ook makkelijk schoon te maken gelukkig.


Di e heb ik nu ook, in de vorige woning keramisch hout, mar voor nu even te duur. maar wat ik er ook heb liggen, rommel hou ik toch


Ik heb net de bladblazer getest, meer blaaskracht dat de stihl die ik te leen had, handvat voelt iets minder stevig aan, maar met dat prijsverschil neem ik dat voor lief. ook iets zwaarder heb ik het idee

Toen ik op kantoor werkte plukte de collegaas het hooi uit mijn haar. Kwam ook af en toe per ongeluk op d klompen aan en werkte ik op de sokken. :o
Ik werk nu op een stal dus ontzettend handig qua kleding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 08-12-19 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:28

Hahaha gelukkig zijn mijn collega's niet zo erg, maar begrijpen ze niet zo goed hoe druk ik ben geweest thuis. Dat ik een uur eerder op sta, al een workout erop heb zitten voor zij ook maar uit bed rollen. En inderdaad, wij komen zo vaak buiten terwijl de meeste "normale" mensen zeker in de winter niet vrijwillig met regen, hagel en storm hele dagen buiten bezig zijn..... en als ik ook nog wil rijden ben ik zo een hele dag zoet, ook met bagger weer....mmm waarom vonden we dit ook alweer leuk? :p

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:30

Foto van de rat is gemaakt in een enorme speciekuip, vandaar dat het wat vertekend waarschijnlijk.

Ik ben ook zo'n typje dat het altijd koud heeft daarom. Loop nu al met thermokleding onder mn gewone kleding. Bij mij het voordeel dat ik een uniform moet dragen op het werk (verpleegkundige), dus iedereen ziet er hetzelfde uit. Maar inderdaad, als ik om 6u30 moet beginnen met werken dan sta ik dus al om 4u op om daarvoor de beestjes al gedaan te hebben.

@BoRo, ik denk dat https://www.cavalo.nl/ doet wat jij zoekt, zitten alleen niet echt in de buurt.

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:01

Katisa schreef:
Wij houden hier het woongedeelte vrij door een sluis (klompenhok) waar modderlaarzen, paardenjassen e.d. af gedaan worden, hond gedroogd etc. Hond moet bij nat weer eerst opdrogen in de bench, daarna pas los in huis. En buiten zoveel mogelijk bestraat hebben en ontmodderd helpt ook. Maar het is een never ending story met paarden aan huis en honden, het is erg veel werk alles netjes te houden zeker in de herfst en winter. Soms wel lastig om uit te leggen naar collega's enzo, die hebben geen idee wat deze levensstijl echt inhoudt!


Dat verschil in levensstijl inderdaad. Veel van onze vrienden vinden het prachtig, maar er komen ook wel eens vrienden/familie etc die het echt niet snappen. Wij hebben uiteraard ook een gedeelte voor de vieze laarzen en kleren enzo. Hangen vaak ook dekens te drogen bijv deze tijd vh jaar. Zij snappen niet dat we die viezigheid in huis hebben (ik beschouw dat niet als woongedeelte mgoed). En verder ja, oud pand, stuc bladdert vd muren, in een deel vh huis is geen verwarming. Ze snappen niet hoe we zo kunnen leven. Maargoed, ik snap niet dat je in een nieuwbouwhuis met 20m2 tuin kunt leven.

Ik ben overigens ook best wel van de jurkjes en pumps in het dagelijks leven, maar switch net zo makkelijk naar laarzen.

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:15

Ik heb in het vorige topic een heel aantal (maar niet álle) pagina's meegelezen en vaak gevonden als ik tips zocht, maar nu ga ik proberen actief mee te lezen- hoewel jullie soms wel heel snel gaan hoor!

Wij krijgen in maart de sleutels van een plekje in de kop van Drenthe waar ons viertal fjorden bij ons komt wonen. De paardenvoorzieningen moeten nog aangelegd worden, daar zijn we volop mee bezig.
Eigenlijk zoek ik een beetje hetzelfde als BoRo geloof ik.

De Muckboots staan hier op het kerstverlanglijstje :D

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 19:21

Afbeelding
Hier vandaag de kerstboom opgetuigd. Viel wat groter uit dan gepland. Dat wordt weet winkelen.

Wat een prutser weer. Had ze op tijd al weer binnen. Bak ziet er niet meer uit en zal de komende week ook wel niet veranderen.


Wat leuk Lisan!

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:40

belle_boef schreef:
[ [url=m/5unalx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier vandaag de kerstboom opgetuigd. Viel wat groter uit dan gepland. Dat wordt weet winkelen.

Wat een prutser weer. Had ze op tijd al weer binnen. Bak ziet er niet meer uit en zal de komende week ook wel niet veranderen.


Wat leuk Lisan!



ik heb heerlijk in het bos gereden met mijn knol. Was lekker rustig en met de marathonwagen hebben we altijd bekijks :)

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:43

Ik sta regelmatig 's ochtends in mijn nette jurkje met panty en regenlaarzen de paarden te voeren :')

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:47

Ik heb niet eens een net jurkje :') :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:49

Jurkjes kan ik naar mijn werk ook al niet aan maar ben zelf ook niet echt het type van de nagellak en hakken (al vind ik dat af en toe wel heel leuk).

Hier ook het huis mooi versierd, blijft zo leuk <3

Verder het hele weekend lekker buiten bezig geweest en km’s gemaakt met beide dames. Ben met aurelia zelfs voor het eerst alleen een rondje geweest. Ze adopteerde wel een fietser onderweg :+

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:53

Gister hadden we een super drukke dag dus weinig paard, vandaag zijn ze allemaal aan de beurt geweest. Stukje met Cheetah gewandeld. Ga te weinig het erf af met hem, de dames stonden enorm te blèren :+
Osteopaat is voor Elevada geweest. Wel heel fijn dat ze ook mijn juf is en Elevada al kent, want die kan soms zo gezellig de hoek uit komen. Al moet ik zeggen dat ze zich keurig gedroeg.
Kan ik vanavond lekker op de bank, want ik moet mijn nagels nog lakken :')

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 19:55

Hier inmiddels wel jurkjes. En daarmee voer ik ook wel. Maar meestal is het zodra ik thuis kom toch wel andere kleren en schoenen aan.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:57

ik draag elke dag hakken en daar zou ik ook rustig mee de stal in rennen, maar het is niet zo praktisch :)

Adopteerde een fietser Robijn?

ik heb een menpaard, dus ik kan altijd zonder ander paard weg. Ideaal hoor :D

ik lak mn nagels echt nooit hahaha

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:04

Fangio, om 4 uur?! Ik doe de stallen gewoon als ik thuiskom, zodat ik ‘s ochtends kan blijven liggen tot 5 uur :')

Lisan ik heb net deze laarzen binnen gekregen, waterdicht en super lekker warm, echt een aanrader!
Afbeelding

Verder is ons erf ook rommelig. Man werkt in constructie en neemt regelmatig dingen mee die hier dan tijdelijk staan, of een extra aanhanger etc. Verder zijn wij natuurlijk nog volop bezig met verbouwen en hebben we 1001 half afgemaakte projecten :')
Uiteindelijk word het wel netter, ooit. Hoop ik.

In huis hebben wij 3 katten en een grote harige hond die in en uit rennen, en onze achterdeaur grenst meteen aan de woonkamer/keuken... en natuurlijk hebben we ook nog eens vloerbedekking liggen, die is al helemaal afgeragd :D zodra we het huis gaan verbouwen komt er een laminaat of tegelvloer in...

Ik maak van het rijden juist altijd prioriteit, al het andere kan daarna wel. Anders zou ik nooit aan rijden toe komen, en daar doe ik het uiteindelijk voor dus dat wil ik niet.