Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:29

Greendragon, is je konijn wel eens bekeken op het gebit? Ik ben jaren geleden mijn konijntje verloren aan gebitsproblemen, waardoor hij te weinig at en uiteindelijk gas in de darmen kreeg. Was bij hem al zo ver heen, een week voor de gas aanval waren zijn kiesjes nog bijgewerkt.

Hier gaat mest na ontwormen gewoon op de hoop. Dat ligt hier een half jaar tot een jaar en dan is het spul allang verdwenen.

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:16

Ja, ze is in juni al aan gebit behandeld. Was niet heel slecht, maar toch even paar kleine haakjes bijgewerkt. Van het voorjaar bij de enting was ze, net als elk jaar 1.8 kg. Toen nog 1.6 kg.
Daarna 4 weken ab gehad vanwege een sluimerende luchtweginfectie/snot. En elke keer als we bij de DA kwamen woog ze minder.
nu is ze net geen 1,3 kg ... dus nu mogen beide nijntjes elke dag een maand lang EC medicatie... en mooi dat ze nog niet aankomt....

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:18

Wat voor voer geef je haar? Welk merk? En eten ze altijd samen uit hetzelfde bakje of voer je de magere nog apart bij?

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:29

EC kan wel heel lang duren. Krijgen ze Panacur? Ik heb er ooit eentje een half jaar lang op panacur gehad en dan nog allerlei speciaal voer omdat hij blaasonstekingen had. Gelukkig was dat een vreetzakje, medicatie ging er zo in met bananenhapje, hij at ook ontdooide cranberry's en dus dat speciale voer wat normaal blijkbaar slecht gegeten wordt. Is er een foto gemaakt van de longen? Ik heb nijn van hierboven 1.5 jaar later alsnog in moeten laten slapen. Heel zijn longen zaten vol op de foto.
Sterkte iig!

Schrok hier vanmiddag ook in eerste instantie van hoe mijn oudje erbij stond. Hij stond zo heel duf te slapen in de zon. Lip hing, al zijn haren omhoog omdat het ineens weer iets van 15 graden is. Maar toen ik de draad naar de wei open deed gingen de oortjes erop en scheurde hij in volle galop de wei op. Daar in de schaduw gingen zijn haren weer plat en gaf meteen heel ander beeld.

Vandaag bij de bomenkweker geweest en meteen iets aan het gebrek aan schaduw in de paddock gedaan. Flinke moerbei en walnoot uitgezocht die op de zuidkant van de paddock komen. Verwacht dat ze er meteen komende zomer al redelijk wat schaduw van hebben, zitten flinke kruinen op. Nu nog even kijken of we dat planten en vervoeren zelf kunnen.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 07:03

Ik heb info ingediend voor een vergunning. Vooroverleg noemen ze dat... nou ik kreeg me toch een eisenlijst retour met info die ze nodig hebben. Kan k zelf niet maken, dus zal t nodige kosten bij een bouwbedrijf en dan ist niet eens zeker dat we een vergunning krijgen -O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:01

Ir1ne schreef:
Ik heb info ingediend voor een vergunning. Vooroverleg noemen ze dat... nou ik kreeg me toch een eisenlijst retour met info die ze nodig hebben. Kan k zelf niet maken, dus zal t nodige kosten bij een bouwbedrijf en dan ist niet eens zeker dat we een vergunning krijgen -O-


Houd er ook rekening mee dat je de rekening van het vooroverleg krijgt.
Wij hebben een tijd terug ook een overleg gehad wat er eventueel mogelijk was mbt het bouwen van een schuur.
Kregen tot onze verbazing een rekening van 200 euro! Alleen voor het overleg! Er was nog niets officieel ingediend...
En uiteraard was het ook nog niet eens mogelijk.

Hier gaat het al een hele tijd niet lekker.
Dus ik zit nog steeds in de meelees stand.

Ik doe ondertussen wel weer wat met de paardjes. Dat is positief.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:12

Chasey schreef:
Ir1ne schreef:
Ik heb info ingediend voor een vergunning. Vooroverleg noemen ze dat... nou ik kreeg me toch een eisenlijst retour met info die ze nodig hebben. Kan k zelf niet maken, dus zal t nodige kosten bij een bouwbedrijf en dan ist niet eens zeker dat we een vergunning krijgen -O-


Houd er ook rekening mee dat je de rekening van het vooroverleg krijgt.
Wij hebben een tijd terug ook een overleg gehad wat er eventueel mogelijk was mbt het bouwen van een schuur.
Kregen tot onze verbazing een rekening van 200 euro! Alleen voor het overleg! Er was nog niets officieel ingediend...
En uiteraard was het ook nog niet eens mogelijk.

Hier gaat het al een hele tijd niet lekker.
Dus ik zit nog steeds in de meelees stand.

Ik doe ondertussen wel weer wat met de paardjes. Dat is positief.


Vooroverleg kost 55 euro, hadden ze me al medegedeeld.....

:(:)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:15

Dat valt nog mee!
Vraag me gelijk af waarom het bij ons dan zo belachelijk duur was... -O-

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:24

Wat een prutweer weer he....

De paarden eten meteen weer aanzienlijk meer dan wanneer het droog is :+

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:38

Wij zitten ook in zo'n soort traject. De kans van slagen is redelijk, de kosten ook. Wij hebben inmiddels wel een professional ingeschakeld om ons in dit traject te helpen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:48

greendragon schreef:
En mijn shet krijgt al weken maar 2 kilo hooi per dag, met beetje vitaminebrok. Hij valt er echt niet van af en met wintervacht lijkt hij nog dikker dan hij altijd was... pff kan een shet wel afvallen eigenlijk? Ik begin te denken dat het gewoon onmogelijk is en dat ik hem er alleen maar mee pest...

Kan zeker: [ITP] Van obese-pony naar sexy dekhengst: Kevin! :D Maar heb er wel 12 jaar over gedaan om te vinden wat 'm hielp: zich druk maken om z'n vriendinnetje :') En nu moet ik hem voor het eerst bijvoeren, dus ik ben ook nogal zoekende qua voeding voor zo'n kleintje haha. Hij heeft nog nooit brok bijgevoerd gekregen, en nu dus wel :P Anders houd ik 'm niet op gewicht denk ik :oo

En wat een gedoe met je konijntje zeg.. :(:) Hopelijk trekt ze nog bij voor de winter!!

Ik hou overigens de mest ook niet apart..

Leuk Fleur: boompjes gekocht! :D Wintervacht vind ik sowieso altijd zo vertekenen :P Maar mooi dat ze gelijk wakker werd toen je het draad naar de wei open zette :P

Fijn dat je wel weer met de paardjes bezig bent Chasey :+:

Bij mij is de paddock nu ook wat modderig inderdaad, is wel heel nat weer ineens!! Maar trekt gelukkig ook weer snel weg.. Hopelijk wordt de winter niet TE nat.. dan is het wel te doen zo zonder drainage :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:13

Hier zitten wat mensen uit mijn omgeving geloof ik:

Gisteren onze omheining van een deel van het track kapot (naar binnen toe) aan getroffen, kan eens gebeuren. Paar uur later echter een dolk gevonden in hetzelfde deel....

Paarden zijn oke, melding is gedaan.

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:47

Jemig, wat heftig Robijn en beangstigend. Hopelijk vinden ze snel de dader.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:23

Waaaat, dat meen je niet.
Jezus dan schrik je je toch helemaal kapot :oo

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:08

Zo eng....

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:08

is die omheining kapot gesneden of paarden erdoorheen gerend van schrik? Is die nieuw of lag die er misschien al en viel die nu pas op?

Hoe dan ook, wel schrikken ja en ik hoop dat je erachter komt wat er gebeurd is

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:46

Van de omheining is de draad niet stuk maar wel uit de isolatoren getrokken, palen krom. Naar binnen toe, dus paarden erdoorheen is geen optie. Wat ik me (toen we het mes nog niet hadden gevonden) bedacht had is dat er 1 tussen de draden door een sprietje of iets wou hebben en een tik kreeg en van schrik teruggetrokken heeft.

Of de dolk er al langer lag: het lag niet ingegraven of half omhoog ofzo, lag echt op een pad met misschien 2 stukjes modder er op. Goed in beeld. Roestvrijstaal dus daaraan ook niets te achterhalen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:01

:oo Robijn dat is eng!!!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:10

Jemig Robijn, dat zijn geen leuke dingen.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:12

Hier ook wel eens gehad dat paarden de omheining naar binnen trokken, Samson had in de winter eens zijn staart gezwiept zodat ie vast zat in de isolator aan de paal, is daar toen van geschrokken (logisch, hij kreeg schokken van de draad) en is toen als een idioot rond gaan rennen. Helaas lag er sneeuw en vroor het, en kwam de staart niet los omdat het door de sneeuw sleepte en vastgevroren was... heel drama dus.

Misschien toch een paard wat vast gezeten heeft? Maar dat verklaard die dolk idd niet...

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:21

Ik heb het hier 1x helemaal in het begin gehad dat de draad naar binnen was getrokken doordat mijn merrie het een goed idee vond te dicht bij de omheining te rollen waardoor haar been over de draad heen kwam en ze het dus mee naar binnen trok bij het weer opstaan/wegkomen. Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik je foto van de omheining zag. Maar die dolk erbij geeft het wel gelijk een nare lading.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:12

Het zou kunnen inderdaad, toch zijn we liever voor niets alert dan dat we er achteloos mee om gaat.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:14

Brrr robijntjah wat naar :(

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:44

Hier trouwens eens een pistool gevonden in de wei (paar jaar geleden) huis waar wij toen woonden was daarvoor door een drugshandelaar bewoond.
Pistool lag ook ineens op het gras (in een koffertje) bij ons echt door de paarden omhoog gekomen.

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:27

Ik vind ook echt ontzettend veel in de grond. Heel veel metaal, dakpannen en buis, plastic van rioolbuizen.
Toen we de sloot aan het baggeren waren autobanden, speelgoed, buizen, puin.