Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:53

Ik zou nog foto`s maken van het perceel ipv de bomen


Ik ga vavn achteren naar voren

Bak
Afbeelding

Het pad
Afbeelding


schuilstal met extra paddockje
Afbeelding

stal en afdak
Afbeelding





gende week met iemand uit d ebuiurt het bos verkennen, zij is hie rook pa skomen wonnen en kwam laatst met een bonte door de straat gestapt, was de weg kwijt, Nu sprak ik haar toevallig op fb en besloten om een ritje samen te maken, kan ik haar de weg wijzen en heb ik geen excuus om niet te rijden

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:46

Wow wat is het mooi Lynn, echt genieten!
Leuk dat jullie samen het bos in gaan, ideaal als je vaker af kunt spreken om de gang erin te houden :-)

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:47

Wauw, wat heb je daar een prachtige plek Lynn!!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:47

Echt heel mooi geworden Lynn.!!

Hier vreten ze ook de eikels voor ik ze überhaupt kan weghalen.
Staan helaas 2 eiken op de paddock en een aantal hele grote in de berm van de gemeente.
Deel van de paddock had ik van het zomer al lint omheen getrokken ivm processierups, daar liggen echt duizenden eikels.

Fotograaf is dinsdag geweest voor ons huis.
Ze heeft echt supergave filmpjes gemaakt met een drone van het huis en perceel.
Ben heel benieuwd wat ze er van maken.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:48

Wat mooi Lynn, echt een paradijsje.

De man van de bomen zei dat je beter de bomen gewoon netjes kan snoeien ipv vragen. Als je het vraagt moeten ze officieel reactie gaan geven, overleggen etc. Buurman heeft in het voorjaar de eiken bij zijn perceel ook flink onder handen genomen. Als je de bomen geen schade toe brengt kunnen ze er weinig van zeggen.
Brandnetels bij het pad/ stukje zand tussen de stal en paddock doe ik ook weleens wat met de hand, vooral omdat ze het daarna eten. Maar grote stukken gaan toch echt met de bosmaaier of met de benzinehandmaaier op de laatste stand.

Ons terrein was ontzettend saai. Ik denk dat wij wel 1200m2 bestrating en schuur weggehaald hebben. Wij planten veel aan en maken het zoveel groener. Maar ik voelde me wel schuldig toen mijn bloemenmengsel gemaaid werd omdat 90% onkruid was waaronder ook veel nachtschade. Daarna meteen naar de biokweker voor wat vlinderplantjes. Gelukkig wel 5 mooie grote bomen achter, waarvan de eiken mogen blijven als we oplossing voor de rupsen vinden. Als het is de eiken weg of de paarden van mei-juli amper op de wei dan weet ik het wel.

Meeste eikels hangen hier nog aan de boom. Gelukkig is de paddock/ rijbak de enige eikvrije plek. Daar liggen wel de eerste lindeboom blaadjes maar die laten ze ook liggen. Mijn grote is nogal kieskeurig en de kleine is pas 1.5 en kijkt het af bij hem. Verder is het gras zo goed als op. Zet iedere avond 2 uurtjes een wei open, als ik dat de hele dag doe hou ik niks over. Ik wil eigenlijk dit weekend alles doorzaaien en dan zou het helemaal klaar zijn voor dit jaar. Ben nog beetje aan het puzzelen hoe ik toch iets voor ze kan houden. Volgend jaar wordt dat beter, hebben ze een wei extra die nu wordt ingezaaid en de rest doorgezaaid.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:52

Dat ziet er goed uit Lynn, gaaf!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:21

Citaat:
En je moet oppassen voor besmetting door vossen geloof ik??
Maar goed, thuis was je ze gewoon.


Het enige wild dat hier rond loopt ben ik zelf :')

Prachtige plek Lynn :j

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:32

Wauw mooie plek hoor!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:32

Wauw Lynn, prachtige plek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:43

Hier begint ook van alles van de bomen te vallen maar ze doen er weinig mee. Af en toe eten ze een eikeltje of een eikenblad.

Mooie plek Lynn.

Ik kwam van de week in een manegeles terecht met buitenrijden _O-
Mo heeft zich gelukkig gedragen haha.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:32

Zoooooo Lyn! Dat ziet er echt super uit. Gaaf!

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:54

Dat ziet er heeeel goed uit Lynn.
Het zand op de paddock en track is dat geel zand of gewoon zwart?
Ook een heel mooi stukje betegeld daar bij de stal!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:05

ClauH, nog geen idee of daar wild loopt en welk wild :) Ik denk vele malen minder dan we hier inmiddels gewend zijn. Maar bij onze paarden komt niks. Hekwerk en de gemeente heeft langs de paden overal prikkeldraad en gaas tegen de zwijnen......

Robijntjah, braaf paard <3

Ik kwam bij de paarden en zag wat in de bomen bewegen, maar ging te snel. Daarna zag ik dat het 2 eekhoorntjes waren die rondje rondom de boom gingen achter elkaar aan en kibbelen......
Dat ga ik wel missen. Maar blij met het stukje bos rond ons huis. Hoorden daar in onze wei wel de vogeltjes, dus hopelijk maakt dat het weer goed.

Soms besef je even dat je op grote afstand verhuisd en het toch ook ingrijpend is. Vooral voor onze zoon. We zijn blij met ons huis, kijken er naar uit, maar er zit wel even een klein zwart randje omheen. Dat weet je van tevoren, maar als het dichterbij komt, voelt dat even zwaar.
We kennen de omgeving goed en hopelijk wennen we weer snel en gaat het straks soepel verlopen om elkaar vaak te zien enzo.

Ik was vanmorgen even op controle na 4 weken in ziekenhuis. Ze vond de operatie tegenvallen, maar het gaat goed, dus dat is mooi. Dus ik vertel wat ik allemaal doe op een dag en dat het goed gaat. Zegt ze;, ja, je moet nog 2 weken rustig aan doen en dan pak je dat maar weer op..........hmmm te laat

Heb nu wel 3 paarden bekapt, zondag 1, maandag 1 en vandaag 1. Dat voel ik dan wel. Morgen nog eentje of ML mag die doen. Is zijn oude doos en heilige paard en zo moeilijk is zij niet. Hij is het nog aan het leren...

Mooi weer, maar wel iets frisjes.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:58

keeyzie schreef:
Dat ziet er heeeel goed uit Lynn.
Het zand op de paddock en track is dat geel zand of gewoon zwart?
Ook een heel mooi stukje betegeld daar bij de stal!



Gewoon het zand wat er al lag. Is losgefreesd en is echt zandgrond zand

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:47

Je stekkie is heel mooi geworden Lynn, complimenten voor al je werk!

"Blij" om te lezen dat ik niet alleen van die stomme paarden heb.
Maandag komt de DA voor een controle echo van Jewels been,zal eens vragen hoe zij er tegen aan kijkt.
Helemaal voorkomen gaat me niet lukken, tenzij ik ze opsluit in stal :=

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:00

Eikels eten is wel het laatste waar ik me zorgen om maak op het moment.
Kijk wat ik gisteren zag toen ik Punette ging bekappen...

Afbeelding
Linksvoor

Afbeelding
Rechtsvoor

Hierna zijn ze nog verder bijgewerkt hoor, voor ik daar reacties over krijg ;)

Anyway, ze is nog steeds goed bevangen zoals te zien :(
Op de foto's is alleen het deel rond de straal niet bewerkt, wat daar donker is, is dus gewoon vies.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:10

Judith, rondom de straal moet je weghalen, dat is steunsel, en geeft drukkingen. En dit ziet er meer uit als schimmel, de witte lijn is maar licht verbreed. Er zit veel ruimte tussen de hoefwand en de witte lijn.

Mooi Lynn Nikita!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:14

Antheman, zoals ik al zei is het hierna nog verder bijgewerkt ;)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:26

JudithO schreef:
Antheman, zoals ik al zei is het hierna nog verder bijgewerkt ;)


Turbohoofsolution verkoopt spullen om te weken. Ik denk dat het je wel extra helpt naast het bekappen om die ruimte's schoon te krijgen.

Karin, ik snap ze ook echt niet hoor. Heerlijk gras en dan die eikels pakken.....En verder de hele dag hooi, dus wat ze dan schrijven dat paarden alleen eikels eten als ze geen eten hebben............ggrrrr

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:38

Ze vinden eikels gewoon heel erg lekker.
Hier kan de bak gewoon vol liggen met hooi, maar alsnog vreten ze eikels.
Ze graven er ook gewoon naar.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:39

Ja het traject met Punette is weer aangescherpt. Wordt nu goed schoon gehouden.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:42

Wat rot om te zien Judith :(:) Toont ze geen pijn?

Hier nog niet gemerkt dat de paarden moedwillig eikels eten *\o/* maar misschien zie ik het gewoon niet :')
Had nog niet m'n konijnen laten zien geloof ik! Degene die m'n volgtopic volgen hebben ze al wel gezien, maar hier nooit geplaatst :P En dus ook niet wat we uiteindelijk met het konijnenhok hebben gedaan haha. Hebben er voor nu alleen nog maar ff wat dingetjes ingezet, wil nog wat verhogingen maken hier en daar. Uiteindelijk ook een heuvel met tunnel er onderdoor naar de ren ernaast, maar dat is toekomstmuziek :P Is nog genoeg te doen thuis en voor nu zitten ze prima ruim :P

Het hokje vanaf het standpunt van de nijntjes :') :+:

Afbeelding

En van buitenaf, nog zonder de laatst gekochte spulletjes allemaal..

Afbeelding

Balletje gekocht om mee te spelen, hier op de foto net nieuw, inmiddels al flink toegetakeld _O-

Afbeelding

Nieuw voerbakje <3 Ik vind zulke dingen ook gewoon te leuk haha

Afbeelding

Brego vindt ze ook leuk :+: En zij Brego ook :') <3

Afbeelding

En wil er eigenlijk nog wel wat meer bij _O- Deze zaten in de dierenwinkel waar ik m'n paardenvoer haal.. zo verleidelijk om gewoon mee te nemen, maar heb mezelf voorgenomen niet meer in dierenwinkels te kopen... :(:)

Afbeelding

Samen peen eten :9

Afbeelding

Samen chillen :+:

Afbeelding

En lekker groenvoer uit de tuin af en toe :D

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:26

Ze toont zeker wel pijn. Maar goed, we doen wat we kunnen en hopelijk gaat het nu gauw beter.

Ik had je konijnen gezien, erg leuk! En hopelijk blijft het goed gaan tussen de beide heren...

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:45

Beterschap met de hoefjes Judith

Ik had de konijnen ook gezien. Erg leuk en fijn om te zien dat mensen ze niet alleen houden en een ren geven ipv een 1 huppel hokje. Is er geen opvang in de buurt m vrouwtjes te halen en te koppelen, hebben beide heren ook meteen een vriendin. Bij deze opvang castreren ze ook de mannetjes, misschien kunnen ze dat daar ook tegen ander tarief da de DA doen.
Ik heb er ook 2 maar ze zijn niet echt tam aangezien ze altijd in de ren zitten en amper in de hand. Ik wilde de kippen en konijnen eigenlijk niet meeverhuizen maar de kinderen wilden dat perse en hebben zelfs hun spaarpotten geleegd om een ander hok te kopen. Nu kijken ze er , zoals verwacht natuurlijk niet naar om. Kippen vind ik nog nuttig dus die zou ik evt nog vervangen als die er niet meer zijn en ook los late lopen in de wei als de konijnen ooit overlijden maar konijnen omen er echt niet meer in bij ons. Bij ons is het alleen maar werk en onkosten.

Het is weer koudddd :brr: :brr: . Over een week begin ik met een nieuwe baan, weer tussen de paarden maart het zal wennen zijn na maanden alleen maar geklust te hebben in huis. De woonkamer is helaas nog niet klaar en ik zal de dingen nu tussendoor moeten gaan doen. Nog 1 week vol gas om in elk geval alle klusjes buiten af te krijgen, de regenpijpen ingraven en aansluiten, de waterslag verder ingraven, een kraan maken naar de stal toe, allemaal klusjes van 1 a 2 dagen die we af moeten voor het buiten echt te koud wordt. Nadeel is dat alles waar gegraven moet worden, al klinkers liggen dus ik moet eerst alles eruit halen, graven en weer beklinkere. Het ziet er nu uit alsof er een mol ruzie heeft gehad in de tuin.

Deze week een sleuf gegraven voor de stroom naar de lantaarnpaal in de tuin, kabel verlengt ( was kapotgetrokken door graafmachine, platgelegd met de kap op een emmer, schoongemaakt en toen rende gisteren de hond ertegen aan en nu is al het glas stuk en de kap scheef. -:(-
Al het werk voor niks, nu dek ik dat ik een lamp ophang onder de overkapping e het prieeltje, net zo makkelijk. Wat voor verlichting hebben julie bij de paarden. Ik twijfel over een tl lamp die ik met poetsen wil aanzetten en als ik er bezig ben. Niet voor de sfeer. Zal dat niet te fel zijn?

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:04

Ik heb ook TL lampen maar dan het warmere licht en niet dat harde.
Bevalt prima!

Het is zeker koud weer :brr:
De katten slapen in het hooi km de warmte op te zoeken haha.