Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:38

Wat fijn Lynn! Wij hebben 6 jaar terug ook zo rigoreus verbouwd, dit jaar de 'aanleuningwoning' waar we tijdelijk wonen en komend jaar ons echte huis. Hopelijk zijn we dan even klaar! Het is echt heel fijn alles nieuw en een tijdje amper onderhoud. Zeker als dingen oud en of beroerd waren aangelegd. En je hebt alles lekker naar je zin.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:51

Dat moet heerlijk zijn inderdaad, lekker alles opknappen het maken zoals je zelf wil :) Wij hopen ook snel te starten met de verbouwing.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:57

Heel fijn LN, alles naar je eigen zin!

Gisteren weer onwijs hard gewerkt, muur gestuct, kurktegels geplakt en stuk bos bij het stuk van de paarden getrokken.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:57

Jullie zijn echt zo hard aan het werk Jolijn! Nog steeds vakantie?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:59

Ik pb je even ;)

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:51

Ooit meegelezen en gereageerd, maar het ging zo hard en veel drukte :o Iig kom weer meelezen omdat we plannen hebben voor een nieuwe paardenaccomodatie. We zijn er nog niet helemaal uit hoe en wat.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:59

Nog een vraagje over dat stekken (was in dit topic toch?? :? :') ) .. ik ga zo die berkjes uitgraven, en misschien nog wel een, zag er ook uit als een boom, maar geen idee welke :') Maar kan ik die dan gewoon in een potje in m'n kas zetten? En dan in potgrond of in de grond waar hij oorspronkelijk in stond? Bemesten?

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:01

Berk gewoon buite. Zetten die kan niet tegen warme temperaturen

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:03

Oh haha, goed om te weten :') +:)+

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:14

Kun je die boompjes niet beter pas in November verplanten? Wij zijn ook naar bomen aan het kijken maar vaak krijg je alleen garantie op als je plant tussen november en maart. Er is nu eigenljk ook niks te koop.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:56

Zou dan wel beter zijn, maar we gaan de paarden nu verweiden, en dan ben ik bang dat ze opgegeten worden.. -O-

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:21

De paarden :oo

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:22

Britta31 schreef:
De paarden :oo



Haha

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:23

_O- :')

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:54

omdat ik door de voorbereiding van de nieuwbouw bij mij achter naast weiland ook een grote uitloopstal ben kwijtgeraakt moet ik voor de komende winter me een beetje behelpen. Met 1 paard, 2 DE ponies en 2 AB ponies is het lastig met maar 1 3x3 en 3x4 stal.
Nu wil de shet nooit binnen staan (ooit mooi stalletje gebouwd maar daar stond ze alleen maar in als er hooi lag).

Eerst dacht ik, ik maak er een afdak bij maar uiteindelijk gekozen voor het maken van een zijdeur in de grote stal
Deze had ik al 2hands gekocht omdat ik uiteindelijk een nieuwe schuur wil gaan bouwen met een grote uitloopstal waar ze dan allemaal in kunnen staan.

Ik ben erg blij met het resultaat. Nu nog paddock door midden en dan kan 1 grote met 1 kleine per deel komen te staan.
Afbeelding
Je blijft wel altijd lekker bezig zo met die paarden.

En helaas "moet" de D pony verkocht gaan worden. Ze is er klaar voor maar gaat me elke x weer aan mijn hart. Eerst nog maar even van haar genieten op de Hippiade as zaterdag.

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:14

Mooi gemaakt zo, verkopen is altijd moeilijk, maar vooral met pony`s soms "nodig" kinderen groeien helaas niet mee.
Vanavond rijles sinds lange tijd, ik ben benieuwd! Dochterlief ook , weer oefenen voor de bixie. Wij moeten als eerste, baal ik van, kan ik niet kijken hoe het moet maar alles zelf doen en ik heb geeeeen idee

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:15

Mooi en vooral praktische stal zo :)!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:29

Britta31 schreef:
De paarden :oo


Zo... dit kwartje viel echt laat pas _O- Hahaha

Inmiddels een deel van de mini-berkjes uit de 'bak' gehaald :D

Afbeelding

Ik dacht dat ik er al echt héél véél had, maar toen kwam ik de hoek om.... :')

Afbeelding

Gelijk ook allemaal in een potje gezet.. nog in afwachting van wat ik er dan bij moet doen, gewoon zand, of mooie potgrond.. en hoeveel water?! In de zon/schaduw... oooh zo moeilijk en zo niet mijn ding :')

Afbeelding

En hier staan er ook een hoop van in de wei; Robinia, als het goed is.. vind de grote boom erg mooi (zie erachter), maar aan die kleintjes zitten stekels... is dat dan wel dezelfde? Zijn die het ook waard om op te fokken? :P Of zijn die minder fijn om bij paarden te hebben? :?

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:32

Dat zijn veel berken :')

Ik heb het in mijn bol gehaald een stukje paddock in te leveren om een stukje "bos" te maken. Wat eetbare planten er in enzo. Maar een klein stukje van 4x8 ofzo maar moet genoeg zijn voor een hazelaar, vlierbes en wat andere inheemse plantjes en kruiden.

Iemand trouwens ervaring met de wespen bij een wilg? Heb enkele honderden wespen onder mijn wilg zitten nu en de verdelger zei dat het geen nest is en vanzelf wel weg gaat maar ben vergeten te vragen wanneer }:0
Laatst bijgewerkt door Azmay op 21-08-19 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:35

Ook leuk!! :D Lijkt mij toch ook wel heel leuk om de boel hier meer aan te kleden op die manier, en niet alleen rechttoe-rechtaan weitjes te maken.. maar eerst überhaupt maar eens alles netjes krijgen :')

Haha :') Nee sorry, geen ervaring mee.. maar zou ook echt iets zijn wat ik zou vergeten te vragen _O-

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:22

Robinia (oftewel Accacia) is giftig voor paarden. Hebben inderdaad flinke stekels.
Ik heb ze ook net buiten de paddock staan en achter aan de rand van het perceel. Maar zou ze liever niet hebben. Tot nu toe zie ik de paarden er niet echt iets mee doen gelukkig.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:34

Ik volg dit topic al langer en kan me nu ook melden als paard-aan-huis-eigenaar. We wonen sinds half juli in Noord Limburg op een perceel van bijna 8.800m2. Ik heb een Freiberger merrie en 2 oude Shetlander ruinen. Die 2 heb ik overgenomen van de vorige eigenaar van het huis. We hebben een Paddock Paradise opzet, althans dat moet het gaan worden. Wei is nu nog een grote vlakte, maar wordt opgedeeld in rijbak en twee weides met een track er om heen. Aan het einde van het perceel doe ik de poort open en sta ik direct in het bos! Maar nu de foto's!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Heb ook een filmpje, maar die moet ik dan eerst weer ergens uploaden. Dat geeft wel een wat beter beeld van de indeling.
Laatst bijgewerkt door EmEm op 21-08-19 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:35

Wat leuk, welkom! Waar in noord Limburg zijn jullie te vinden?

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:36

Robijntjah schreef:
Wat leuk, welkom! Waar in noord Limburg zijn jullie te vinden?


Baarlo/Kessel
Laatst bijgewerkt door EmEm op 21-08-19 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:38

Dat is ‘vlakbij’!