Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:31

Die waterput is goed opgeknapt!

Gefeliciteerd Utopia *\o/*

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:35

Gefeliciteerd Utopia, zijn die gebouwen stallen of wat is dat?
wat leuk zo die vissen

Ik update morgen wel met foto`s, ik ben al vanaf 6.00 aan klussen, slepen, slopen en nu pas klaar

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:39

Gefeliciteerd Utopia! Geniet ervan :j

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:18

Van harte Utopia *\o/* . Ik vond de tijd van klussen en inrichten en vooral de paarden naar huis halen in één woord: GEWELDIG
Veel plezier.

superpony, spannende tijd. Heb je foto's of een link (in pb) van jullie nieuwe huis?

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:44

Goedemorgen. Weer een klusdag

De balken die uit het dak van de bijkeuken kwamen bleken toch al vrij rot te zijn.
Dit dak is "pas" 40 jaar oud dus niet verwacht maar ja, ouder huis en gingen toch eruit om 1 nieuw geïsoleerd plat dak te maken

Afbeelding

Dakpannen en platen eraf bij de bijkeuken

Afbeelding

De keuken waar al de nieuwe dakplaten opliggen

Afbeelding


En meteen de muren en stuk opgehoogd

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:58

Oef, dak ook al rot. Het is wel een een klushuis

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:26

Lynn_Nikita schreef:
Gefeliciteerd Utopia, zijn die gebouwen stallen of wat is dat?


Bijgebouwen zijn 3 schuren, 2 waren kalverenstallen; hier gaan we de paardenstallen en poetsplaats/zadelkamer/etc. in bouwen. De andere schuur wordt binnen longeerbak(je!), garage en uiteindelijk was-, sport- en muziekkamer <3 Maar als eerst gaan we (uiteraard :P ) met de schuren aan de gang waar de paarden komen, die moet voor de winter klaar zijn.. is het plan. Maar nu hoorde ik dat augustus een natte maand gaat worden ;( Wij moeten ook met het dak aan de gang... -O-

[***] schreef:
Van harte Utopia *\o/* . Ik vond de tijd van klussen en inrichten en vooral de paarden naar huis halen in één woord: GEWELDIG
Veel plezier.


Dankjewel! Tot nu toe (die paar dagen :') ) vind ik het ook érg leuk!! We schieten rap op, omdat het huis niet al te groot is en de wei eigenlijk al wel prima was! Van de week even de wei voor de mini's klaarmaken en een paddock voor de Quarter afzetten, die mag niet op gras.. en dan is het eigenlijk al wel klaar.. :D

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 15:06

Utopia ook hier gefeliciteerd geweldig hoor!

Lynn dat is een fikse verbouwing ik hoop dat het dicht is voor de ergste buien. Wij hebben zojuist vanaf 13:00 uur de eerste regen gehad. Mijn weide is heel blij ;)

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:18

LN, jullie pakken het wel goed aan, wat zul je er straks een fijne plek aan hebben. Je weet dat alles dan goed zit!

Utopia; wow een eigen binnenbakje, altijd fijn om een droge plek te hebben om even een paard los te kunnen gooien. Fijn dat de paarden zo de wei in kunnen. Voorlopig is het nog prima weer toch!

Ik heb vandaag de hoefschoentjes voor de shet binnen gekregen. maatje 8 *D . Zo dat is toch ieniemie! Maar ze pasten prima en hij moet nog bekapt worden binnenkort, dus dat komt goed. En hij is er toch wijs mee!! Eerst ff wennen, maar hij liep daarna heel vlot met me mee. En op het harde, waren de eerste stapjes heel voorzichtig, want ja dat deed steeds pijn, maar toen hij door had dat het zo erg niet was, liep hij ook daar lekker vlot... *\o/*

En ik heb ze daarna aan gelaten en op de camera mee zitten kijken, wat hij deed. pff Kon hem gewoon niet bijhouden! Hij liep en liep en liep. de hele bak door, liggen, rollen, weer terug naar de stal, over het harde, en weer de hele bak door! Ik geloof dat hij er wel heel blij mee is! Als het zo goed gaat, kan ik hem ook weer een beetje laten stappen in de bak en heel misschien de weg weer op, als het zo goed blijft gaan.. Dat vind ie hartstikke leuk namelijk...

En ik ga straks even kijken naar een klein stepje, stond in de buurt te koop voor een fijn prijsje. Dan kan ik hem hopelijk leren er naast aan de hand te draven, zodat hij wat meer beweging krijgt. Maar dat is voor later..... 8-)

Hier nauwelijks regen trouwens. ga de sproeiers maar weer aan zetten. :n

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:46

Phoe hier even op volle toeren gewerkt, morgen om 7 uur vertrekken naar Castlefest en Spip is dekrijp dus kan niet naar mijn ouders en mijn schoonouders passen dus op de ponys en op Spip. Veel geregel :=

Morgen Lilith even af gooien bij mijn ouders en dan de tent op zetten *\o/*

rover_
Berichten: 1360
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:54

Gebeurt een hoop Lynn Nikita. Fijn dat dak gelijk verhoogd is, ga je veel plezier van gebruiken.

Fijn dat de hoefschoenen succes zijn Greendragon; moest lachen, las te snel en had zoiets van... de pony leren steppen? Circus ;-)

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:03

Whoehoe we hebben regen gehad hier. Eindelijk weer fijne temperaturen

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:08

Oh lekker joh! Nu is het hier redelijk benauwd weer haha!

Net een rondje door de tuin gedaan weer, de mooiste boom die er staat ontdekt; een hele oude berk van godallemachtig groot.
Veel begroeiing eromheen dus even kijken hoe we dat aan gaan pakken. Wel het volgende stuk van de track bepaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:36

greendragon schreef:
LN, jullie pakken het wel goed aan, wat zul je er straks een fijne plek aan hebben. Je weet dat alles dan goed zit!

Utopia; wow een eigen binnenbakje, altijd fijn om een droge plek te hebben om even een paard los te kunnen gooien. Fijn dat de paarden zo de wei in kunnen. Voorlopig is het nog prima weer toch!

Ik heb vandaag de hoefschoentjes voor de shet binnen gekregen. maatje 8 *D . Zo dat is toch ieniemie! Maar ze pasten prima en hij moet nog bekapt worden binnenkort, dus dat komt goed. En hij is er toch wijs mee!! Eerst ff wennen, maar hij liep daarna heel vlot met me mee. En op het harde, waren de eerste stapjes heel voorzichtig, want ja dat deed steeds pijn, maar toen hij door had dat het zo erg niet was, liep hij ook daar lekker vlot... *\o/*

En ik heb ze daarna aan gelaten en op de camera mee zitten kijken, wat hij deed. pff Kon hem gewoon niet bijhouden! Hij liep en liep en liep. de hele bak door, liggen, rollen, weer terug naar de stal, over het harde, en weer de hele bak door! Ik geloof dat hij er wel heel blij mee is! Als het zo goed gaat, kan ik hem ook weer een beetje laten stappen in de bak en heel misschien de weg weer op, als het zo goed blijft gaan.. Dat vind ie hartstikke leuk namelijk...

En ik ga straks even kijken naar een klein stepje, stond in de buurt te koop voor een fijn prijsje. Dan kan ik hem hopelijk leren er naast aan de hand te draven, zodat hij wat meer beweging krijgt. Maar dat is voor later..... 8-)

Hier nauwelijks regen trouwens. ga de sproeiers maar weer aan zetten. :n

*\o/* voor de shet! Fijn dat de hoefschoenen hem helpen. Nu kan hij weer lekker bewegen, dat is goed voor de doorbloeding in de voetjes en dus de genezing +:)+ .

Hier vandaag 15 mm regen. Ik had stiekem gehoopt op meer, maar hier ben ik al blij mee. Temperatuur is zalig! Ik word hier heel gelukkig van. :))

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:37

Zijn er hier meer mensen die een track hebben op een plek met veel bomen en dus bladeren die vallen? Wat doen jullie daar mee?

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:47


belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:59

Oh ik heb nog geen volledige track maar wel een stuk langs de bomen. Tja bladeren liggen gewoon in de weide

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:12

Mja er staan behoorlijk wat esdoorns langs zag ik :+

Maar ze komen ook alleen op dat stukje wanneer de wei (als ik dat wei kan houden) open is.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:54

Onze track loopt op één van de vier zijdes langs een bosrand met veel eiken. Als de eikels gaan vallen, gaat dat stuk van de track dicht. De track krijgt dan een u-vorm. Dan vallen de eikels en bladeren en zorgen we de maanden erna dat dat opgeruimd wordt. De track gaat in het voorjaar weer open. Zonder mijn merrie zou de track na het bladharken weer open kunnen, maar daar laten we het gras staan en ze is PPIDer met chronische bevangenheid. Dus dat doen we maar niet :+ De rest van de track frezen we begin oktober.
Blad halen we weg met de bladhark, maar ik ben voorzichtig op zoek naar een bladblazer. Het liefst eentje die niet loeizwaar is en op accu gaat, maar wel krachtig genoeg is. Mocht iemand nog tips hebben...

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 00:36

Bij ons ligt het de zijkant nu al vol eikenblad en piep kleine eikels. Niet op te pakken, dus leuk.......

Op bestraatte plein ligt ook veel blad, omdat zij niks aan hun tuin doen en alles naar ons waait altijd. Helaas zie ik de paarden wel wat blad pakken, maar kan echt niet alles afzetten, dan houden we niks over en raken we de doorgangen kwijt.

Ik heb vandaag precies alles in de regen gedaan. Toen ik klaar was, was het best mooi en droog.......

Maar eerst vanmiddag de makelaar binnen gehad en alles getekend en doorgenomen. Maandag komt de fotograaf.

Greendragon, dat is fijn!!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:06

Wij hebben afgelopen winter een bladblazer gekocht van mijn kerstpakket bon. Was deze geloof ik:
https://www.fonq.nl/product/mcculloch-g ... zer/33933/

Ideaal ding! Echt waar, we gebruiken hem zo vaak. Niet alleen voor blad maar ook om af en toe de oprit schoon te blazen. Kan nu al niet meer zonder..

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:15

Mijn achterste deel van de track ligt tussen de bomen. Dat zijn dan eiken, berken, kastanje en nog een paar anderen. Ik doe nooit wat als de bladeren of eikels en kastanjes vallen. Als ik alles afzet waar een boom langs staan hebben ze alleen nog een klein stukje track over wat langs het huis loopt, zal bij elkaar dan niet meer zijn dan 60m2.
Ze hebben hier eigenlijk altijd op plekken gestaan met bomen langs de rand. Ze snoepen wel wat, maar niet zoveel dat ze er ziek van worden.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het achterste stuk van de track.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:09

Stille meelezer met vraag :-):
Ik heb een houten hekwerk tussen paddock/bak en boomgaard (gras). Ik wil hier een doorgang maken (schrikdraad zit er al tegenaan dus die onderbreken met handgrepen). Maar ik zou wel de houten planken willen behouden. Iets met houders om de planken in te schuiven op die plek? Maar hoe maak ik dan de isolatoren vast op de palen? Wat te doen? Alle ideeën welkom!

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:01

Kun je niet een metalen ding eraan schroeven waar die plank inligt en dan isolator op dat metalen ding schroeven/lassen of de isolator lager/hoger in de paal schroeven.evt met poortgrepen aan beude kanten zodat je het eruit kan halen als de doorgang open gaat

Edit
Afbeelding
zoiets maar dan net ander weet geen naam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:38

stefje schreef:
Stille meelezer met vraag :-):
Ik heb een houten hekwerk tussen paddock/bak en boomgaard (gras). Ik wil hier een doorgang maken (schrikdraad zit er al tegenaan dus die onderbreken met handgrepen). Maar ik zou wel de houten planken willen behouden. Iets met houders om de planken in te schuiven op die plek? Maar hoe maak ik dan de isolatoren vast op de palen? Wat te doen? Alle ideeën welkom!

[ [url=m/fFU2hW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kunt de planken aan de andere kant doen? Dan maak je de houders om de planken in te schuiven aan de kant van de boomgaard en kunnen de isolatoren gewoon op de paal aan de kant van de bak geschroefd worden.

Of begrijp ik het verkeerd?