Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:39

Vind het wel interessant dat ze om is gedoopt tot Lilly hier, zo heb ik haar echt nog nooit genoemd :')
Mooie naam, maar past echt niet bij het monster _O-
Poes heeft net een portie eten op *\o/*

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:45

*\o/* goed zo poes *\o/*

Onze hond heeft wel 10 namen geloof ik, hij luistert naar allemaal :')

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:47

Azmay, het moet toch een poedel voorstellen?? hahahahaha Ze lijkt nu inderdaad op.....een geen idee hond, haha

Fijn dat poes heeft gegeten!!

Onze kat had enkele weken geleden een paar dagen dat hij steeds spuugde en iets wat op een epileptische aanval leek. Meteen contact met de da en hij kwam er rustig uit. At gelukkig wel weer, maar is bij katten zo spannend soms.....DA zei ook; een kat mag niet lang niet eten en daar werd ik echt wel wat nerveus van.

Het is echt wel wat frisser. Altijd zo stom op de fiets. Ik heb een e-bike en fiets ong 20km pu. Dan is het echt sneller fris dan als je aan het uitmesten bent bijv.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:53

Dankjewel noordje <3 Ben ook erg trots op m'n bij elkaar verzamelde clubje ongeregeld :P :+:

ClaudiaHS haha was me niet eens opgevallen, had alleen maar oog voor de voorste.. en nu snap ik waarom: 50% Fries! Mooi zeg!! <3
Mooi ontwerp voor je pp! Ziet er superstrak uit!

Dankje superpony!! Trail kan mij ook wel trekken inderdaad, maar eerst maar eens Jay leren begrijpen :P Ik ben ook niet van de wedstrijden hoor.. heb totaal geen ambitie om ooit te starten, maar een beetje serieus trainen vind ik wel leuk :D

Dankjewel Jes! :D

Haha Selka, bedoel je nu mijn vriend of pony?! :P :') Heel veel mensen zijn gek op die lieve kleine Kevin, hij is echt de mascotte van stal haha :+:

Thanks rover, mijn paarden staan nu bij een vriend van mij in pension; op een veehouderij... zo is het nog een beetje te betalen :D

Hoi EllyC, wat een mooi plekje heb je zeg :+:

Robijntjah schreef:
Ik lees hier al een hele hoop waar ik me in ga moeten verdiepen.


Haha echt hè.. precies dit dacht ik ook :')

Fijn dat het weer beter gaat met poes Azmay!! :):)

Wat is zo'n huis met een agrarische bestemming kopen spannend zeg!! Jeetje... we hebben een prachtige boerderij op het oog... maar agrarische bestemming, met functie-aanduiding: intensieve veeteelt.... er is ons al meermalen gezegd dat de gemeente erg moeilijk is, en bijna anti-paard... -O- De makelaar gaat eens navragen wat er evt. mogelijk kan zijn.. hij is zelf ook boer in hetzelfde gebied, en dat huis is al generaties in het bezit van zijn familie... dus ik hoop dat hij iets gedaan kan krijgen.. en als we dan de gemeente meekrijgen, is het nog maar de vraag of de bank alles wil financieren!! Ben geloof ik al 10 kilo kwijtgeraakt.. wat een spanning zeg!!! :oo

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:20

ClauH schreef:
*\o/* goed zo poes *\o/*

Onze hond heeft wel 10 namen geloof ik, hij luistert naar allemaal :')

Ik heb er 6 en ze hebben een algemene naam Koeoeoekjes !!!Dan staan er ineens 6 om me heen :-).

Fijn dat het weer beter gaat met de poes.

Hier heeft het vandaag sinds een lange tijd weer wat geregent,ze voorspellen voor de week nog meer regen,wel vervelend voor ouders met kinderen,de krokus vakantie is hier begonnen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 15:26

_O-

Ik had niet door dat vriend ook Kevin heet. Sorry vriend van Utopia maar ik doelde op de shettenman <3

Succes met dat huis!

Fijn dat poes heeft gegeten :)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:46

Hahaha hij is het inmiddels al gewend dat kleine Kevin over het algemeen voor gaat :')
Dankjewel! :)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:00

Utopia, ja, die slaan wij al over. Als we dit verkopen, zou het heel snel zijn en ik kan niet goed tegen dat wachten, de onzekerheid etc. Daarnaast vind ik het ook best duur om de bestemming te veranderen. Zie nu al een aantal huizen met agrarische bestemming langere tijd te koop staan, dus niet zo slim dat ze het niet vooraf veranderen. Ik geloof er niet in dat er nog ''nieuwe boeren'' komen die dat gaan kopen om te gaan boeren.

Oke, ik zag er een shank in hangen, dus dacht dat jullie al wat verder waren.
Een paard dat in de reining goed aan de hulpen staat, pakt meestal trail ook wel aardig op. Vooral als ze goed leren naar de balkjes te kijken.

Maar goed, je kan zoveel kanten op. Ik was altijd wel van de reining, maar nu wat bredere interesses. Teveel narigheid gezien, te lastig om in een goede bak te trainen etc.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:20

Nee precies.. ik geloof ook niet in "nieuwe boeren" en dit staat dus ook al járen te koop... nu in ons voordeel qua vraagprijs.. maar dan moet de gemeente ook nog mee willen werken... Lijkt me wel zo vriendelijk als zo'n huis al generaties lang in een familie zit en de eigenaar de 70 al gepasseerd is... maar blijkbaar zit de gemeente niet zo in elkaar... -O-

Ja klopt.. dit bit werd me aangeraden door m'n trainer :D
Er is inderdaad een wereld voor me open gegaan 1.5 jaar geleden haha <3
Wat jammer dat je zoveel narigheid hebt gezien.. -O- En goed reining kunnen trainen is inderdaad wel wat lastig als je niet de juiste faciliteiten bij de hand hebt...

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:31

Nee, precies. Ik kijk echt al langere tijd naar woningen en die met agrarische bestemming staan echt lang te koop. Dat is gewoon zonde en nutteloos.

Oke, als ik eerlijk ben, zonder rot over te komen.......Een trainer die een shank aanraadt aan een beginnend western ruiter vind ik echt slecht advies geven. Zonde dat dit nog steeds gebeurt. Kan er ook maar een paar bedenken die dat doen.

Het mooie van western vond ik ook, dat ik er ook veel aan heb gehad toen ik er nog engels naast reed en ook engels les gaf nog. Heb ook heel veel geleerd van de mentaliteit en ben een veel betere ruiter en paardenvrouw geworden.

Tja, narigheid zie je overal. Ook 26jr geleden toen wij bij de eerste reining wedstrijden gingen kijken al. Maar er was ook ontwikkeling en dat is heel erg 2 kanten op gegaan. Er is een vrij grote groep die heel erg paard onvriendelijk werken en veel teveel brave volgers hebben. Trainers staan op een voetstuk en daar hou ik echt niet van. Heb natuurlijk ook een kapot gereden paard staan en denk dan echt..........Dingen zeg maar. Ik wist het altijd, zag het altijd, maar van zo dichtbij zien heeft me net iets teveel aangegrepen. De gevolgen van wat geaccepteerd wordt zijn echt te sneu.

En omdat ik helemaal geen ambities meer heb en van wedstrijden weg blijf, ben ik ook gaan ontdekken wat ik leuk vind om te bereiken samen met de paarden. Verleg wel grenzen en zoek de grens op, maar krijg er veel voor terug.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:41

Nou daar kan ik je alleen maar gelijk in geven... Gelukkig is Jay echt ontzettend lief en goed getraind en kan ik hem altijd met lang teugeltje rijden <3 Maar ik zie ook genoeg paarden die er minder goed aan toe zijn.. en waarvan ik verwacht dat ze gewoon in zeer korte tijd helemaal kapot zijn idd.. -O- Het is zo zonde.. Onze passie ligt vooral nog steeds bij het buitenrijden.. :+:

Las trouwens net een stuk dat de Rabobank meer wil investeren in particulieren die een boerderij over willen kopen van een boer die ermee stopt.. was wel van 2018, maar dat zou een goed initiatief zijn... Ik denk dat er de komende jaren sowieso wel meer boeren zullen stoppen met boeren...

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:18

Gezien shanks compleet anders werken dan snaffles snap ik ook niet zo waarom je daar mee zou beginnen.
Heb zelf een billy allen snaffle voor Diva liggen maar heb geen bit nodig en vind het sonde er ijzer in te hangen voor een buitenrit rechtuit :+

Ben me mentaal voor aan het bereiden op de carnaval, vriendlief gaat dit jaar intensief mee doen en ik overweeg ook even te gaan kijken. Limburgs carnaval is alleen echt niet mijn ding :=

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:21

Wij hebben ook een huis met agrarische bestemming gekocht. Wel het geluk gehad dat er nog een oude schuur op stond waardoor we vergunning voor de stal zonder moeilijkheden hebben gekregen :)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:41

Limburgs carnaval is echt een vak apart ja, ha ha.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:06

Ik ga morgen naar de optocht hier in ‘t dorp met vriend en kind en zondag in Eindhoven naar een feestje!

Zin in!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:40

Utopia, ik snap je heel goed hoor. Toen ik mn ruin ophaalde kreeg ik ook zijn hoofdstel met correctional mee, maar die heeft hij helemaal niet nodig en ik ook niet. Een goede trainer zal altijd wanneer je net met western begint een snaffle aanraden, op elk paard. Ook aan ruiters die bijv met S&T hebben gereden.

Azmay, wat is er anders aan Limburgs carnaval?? Ik vind het wel sneu dat het juist deze dagen wat minder weer wordt en het vorige week zo mooi was. Maar goed, denk dat weinig mensen er last van hebben als ik soms beelden zie.

Ben in Naarden Vesting en 's Gravenland ooit wel naar zo een optocht wezen kijken toen onze zoon kleiner was een paar keer. Dan deelden ze snoepjes uit. Maar geloof dat het echte carnaval niet aan mij besteed is. Ik drink niet en hou niet van verkleden. Maar snap wel dat het onwijs gezellig is voor de mensen zelf.

Karin_deB

Berichten: 8253
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:35

@Selka, het zit jullie ook niet mee qua onverwachte kosten he :(:)
Maar een veilige omheining is wel zo fijn ja!

@Jitske, hoe is het met je na de val??

@ClaudiaHS, lekker bezig geweest! *\o/*

@Utopia, ik heb het gevoel dat ik je ken..Misschien omdat we uit dezelfde omgeving komen. Heb jij op de Ring van Putten gezeten? Staan je paarden in Biert?
Je quarter is echt :~

Mijn kunstmest is vandaag binnen gekomen, binnekort maar even een dagje inplannen om de wei aan te pakken.
Wij hebben de wilg in onze tuin gesnoeid dus nu gooi ik af en toe een flinke tak in de wei zodat ze lekker kunnen knabbelen. Paardjes happy :D

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:06

Superpony carnaval hier bestaat uit heel slechte muziek in dialect en ze nemen het behoorlijk serieus. Echt bijna iedereen doet er aan mee.
Waar ik vandaan kom is de muziek ook niet best, en ik ben na 1 avond daar ook altijd wel klaar maar hier is het echt bijzonder :')

Maar ben een beetje ziek zwak en misselijk vandaag dus ik blijf mooi thuis zodat het niet echt door zet. Vriend is al op pad inmiddels met snotneus en al dus die zal wel ziek zijn binnekort :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25469
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:09

Ik ben ook echt Limburger maar vind er niks aan tot grote spijt van mijn man en de kinderen
beterschap Azmay

Karin_deB

Berichten: 8253
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:20


Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:03

Hier de offerte voor de bak binnen, maandag nog twee andere bedrijven bellen want van dit bedrag wordt ik duizelig %)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:06

Karin_deB schreef:
https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/pr ... gLLsfD_BwE


Zou dit iets zijn?
Ik hoef maar 2500m2 te doen dus zo'n super fancy ding hoef ik niet.


Ik heb zoiets maar dan in aanhanger uitvoering voor achter de zitmaaier. Doet t prima. Voor 2500m2 zal zo'n hand ding het prima doen.

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:36

Jes schreef:
Hier de offerte voor de bak binnen, maandag nog twee andere bedrijven bellen want van dit bedrag wordt ik duizelig %)

Wat wil je van bak? Zelf doen scheelt zoveel!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:16

Zelf doen kunnen we niet, we hebben helemaal geen gereedschap ed. Zitten hier op kleigrond.
Moet de vrouw maandag ochtend bellen voor uitleg (hebben ze gevraagd) geloof dat ze van het ergste geval uit zijn gegaan, maar voor deze prijs zou je een Olympische bak moeten hebben.
We hebben nu 30x60 in ons hoofd met drainage dus. Bak moet begaanbaar zijn in de herfst en winter maar hoeft ook niet kurkdroog te blijven.

Mijn man gaat van de week hier op de ponyclub vragen wat die man van de offerte vind, wellicht dat hij dan aanbied het te doen voor een kwart van de prijs ofzo.

En sowieso nog twee bedrijven vragen, 46 duizend exclusief zand is echt te gortig.

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:24

Wij hebben ook op kleigrond een eigen bak 30x70 aangelegd. gedraineerd. als je info wilt dan pb je gerust :)