Prijs voor stalling thuis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kellydebie

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-08-13

Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 12:42

Goededag bokkers!


Ik heb een vraagje, kom er zelf niet helemaal uit.

Ik heb mijn paarden thuis gestald (melkveehouderij), en een vriendin van mij wil haar paard graag bij mij kwijt. Omdat het een rustige plek is en de paarden gebruik maken van een 'inloop stal'. Hier is ze een voorstander van.

Nu weet ik alleen niet wat ik er voor moet vragen per maand. Hier wat informatie en fotos';

Paarden maken 24/7 gebruik van een gedraineerde paddock met inloopstal. Deze paddock gebruik ik zelf ook voor het longeren. Er is op het moment een gedraineerde rijbak in de maak van 20 bij 40, deze is zeker af wanneer ze hier zal komen. De paarden gaan lekker de wei in wanneer het weer dit toe laat. Het weiland is ongeveer 0.8 hectare, opgedeeld in 4e.

Er word gebruikt gemaakt van onbeperkt hooi (van eigen land) en stro. Ze wil graag zelf mesten en voeren, maar omdat ze zo gestald staan zullen we de klusjes in 4e delen (3 paarden van mij 1 van haar).

Ook kan er veilig buiten gereden worden, voor ons huis langs ligt een fietspad waarmee je naar leuke plekjes kan.

Dus alles op een rijtje;
- 24/7 met maatjes en zelf weten waar ze willen staan binnen of buiten
- Onbeperkt hooi
- Gedraineerde rijbak 20 bij 40
- Altijd in de wei als het weer dat toelaat
- Privé stal

Wil gewoon graag weten wat een redelijke prijs hiervoor is. Regio Utrecht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kellydebie op 04-02-19 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Berichten: 13209
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:51

lekker plekje heb je!! ziet er goed uit.
de paarden hebben dan dus geen eigen box?

tja, regio Utrecht is niet goedkoop, en als ze 24/7 naar buiten kunnen zou ik dat ook een groot voordeel vinden. Ik heb in regio Utrecht 230,- pm voor een pensionstal met weidegang (jaarrond) betaald. Ook met zelf voeren en mesten.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:53

300 euro en dan word mesten, voeren etc gedaan.

kellydebie

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 12:54

juval schreef:
lekker plekje heb je!! ziet er goed uit.
de paarden hebben dan dus geen eigen box?

tja, regio Utrecht is niet goedkoop, en als ze 24/7 naar buiten kunnen zou ik dat ook een groot voordeel vinden. Ik heb in regio Utrecht 230,- pm voor een pensionstal met weidegang (jaarrond) betaald. Ook met zelf voeren en mesten.



Klopt! paarden hebben geen eigen box. Bedankt voor je reactie!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:01

Ik zou zeggen 250 als zij 1 of 2x per week voor alle paarden moet mestruimen en 1 a 2x per week voeren

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:11

Weet je zeker dat de paarden samen kunnen en dat je het échte wil.
Want hou er rekening mee dat het wsl niet zo gaat lopen zoals je bedacht hebt.
Overleg goed dat je de stalling niet als vriendendienst doet, want dan krijg je zeker frustraties wanneer men niet hetzelfde idee daarover heeft. Zet afspraken duidelijk op papier.
(Zo las ik eerder op bokt dat het paard van een vriendin haar paard had geschopt en zij dierenarts kosten had moeten maken)
250,- is wel het minimum denk ik voor jullie regio.

Shavis91

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-01-19

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:30

Ik heb zelf (afgezien van de inloopstal, wij hebben boxen van 3,5 x 3,5) dezelfde opties bij mij op stal, en als ik naar de prijzen in jouw regio kijk zou ik rond de 250 euro gaan zitten. Voordeel wat zij ook heeft is dat er eigenlijk 24/7 toezicht is en dat het niet is dat om een bepaalde tijd de stal sluit en iedereen naar huis gaat.

Op internet zijn veel opzetjes te vinden met stallingsovereenkomsten, dat zou ik wel doen ook al is ze een vriendin, dan hebben jullie namelijk allebei op papier duidelijk staan wat de afspraken zijn en kunnen jullie hier allebei op terugpakken als iets onduidelijk wordt.

nickyforever

Berichten: 442
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: bunnik of op stal volgens mijn man

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:22

hoi ik woon zelf ook in die regio en vind voor wat je biedt 250,- een mooi bedrag

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:35

Je kan natuurlijk een berekening maken wat nu je 3 paarden kosten en delen door 3, dat is je kostprijs per paard. wel rekening houdend met nog afschrijving, arbeid (hooi van het land etc.) dat weet je in ieder geval wat het (ongeveer) kost.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:59

Ik zou eerst wat bedragen opzoeken van stallingen in de buurt.

Bij ons in het zuiden liggen gewone pensionstallingen rond de 300 euro, en ik betaalde 70 tot 100 euro om mijn paard te stallen op een kleine wei met uitloopstal en kleine rijbak. Jouw stal is wat luxer (zodra de rijbak klaar is), dus in onze regio zou ik daar rond de 150 euro voor verwachten.
Ik kan me voorstellen dat stallingen in Utrecht duurder zijn.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:33

70-100 euro in deze regio? Is dat inc verzorging en voer?

Ik telde 135- in dezelfde regio ( incl verzorging voer ed) maar na goed rekenen bleek ok geld bij t leggen leggen met de hooiprijzen, als ik het ooit nog eens moest doen werden het er minimaal 180/200
Voor Utrecht zou ik minimaal 200- tellen

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:46

denk dat je eerst je kosten in zicht zult moeten hebben, en dat is dan sowieso de vanafprijs.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:49

Kijken wat je zelf kwijt bent per maand per paard en dan kijken wat je in de omgeving betaald voor hetzelfde. Ik ga ervan uit dat je zelf minder betaald dan als ze op pension staan dus je kan ergens tussen deze twee prijzen gaan zitten.

Ik zou eerst goed bespreken wat jullie beide verwachten en alles op papier zetten. Ook als het eventueel niet klikt tussen de paarden hoe dat opgelost gaat worden.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:54

Hoop geld zie ik voorbij komen. Ik zou zelf denken aan maximaal 180 Euro, omdat ik dat zelf ook bij mijn laatste stal heb betaald (Randstad). Daar had ik ook een buitenbak van die afmeting, maar wel meer weidegang (1,5 hectare voor maar een paar paarden). 's Nachts stonden ze in een loopstal en overdag mochten ze de hele dag naar buiten. Dit was inclusief voer en zaagsel. Zelf mesten, er werd voor je gevoerd (brok en hooi).

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:21

Lynn_Nikita schreef:
70-100 euro in deze regio? Is dat inc verzorging en voer?

70 euro was excl hooi, 100 euro inclusief hooi (onbeperkt). Er werd een keer per dag gevoerd door de eigenaren van de wei, en ik voerde zelf ook een keer per dag. Brok kocht ik zelf. Ze stonden 24/7 buiten in de paddock (15x25m, deels verhard, deels zand, die ook als rijbak diende) en overdag op wei (3000m2). Dat was in Neerbeek.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:26

Ik vind 250 regio utrecht echt meer dan schappelijk

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:31

Ik vind ruim 200 euro echt niet raar in de regio Utrecht.

In deze regio heb ik een logee gehad in de zomermaanden, 24/7 op de wei, geen rijbak (ook niet nodig want het dier was een jonkie). Daar rekende wij als vriendendienst 100 euro voor.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:50

Weet je zeker dat dat paard naadloos in je kudde gaat passen?? Dus ook wanneer jij met je paarden aan het werk wil er geen hysterische toestanden ontstaan en ook wanneer zij met haar paard bezig gaat niet jouw paarden over de rooie gaan?? Zo ja, dan kijken hoeveel gemak je er van hebt, kijk wat de kosten voor je eigen paarden zijn qua voeding en strooisel en onderhoud van de weides enz. Deel dit door drie en zet er een bedrag bovenop.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:30

Ik moet zeggen dat ik de inloopstal erg smal vind (de oppervlakte vind ik het probleem niet wel dat het zo smal is waardoor ze vastgezet kunnen worden door een ander paard), als er ruzie is kunnen ze geen kant op en als er onenigheid tussen de paarden komt zal de gene het laagst in rang buiten blijven staan...

Zou er toch nog eens goed over nadenken of je hier wel aan moet beginnen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:26

Inloopstal is idd smal.
Paarden kunnen niet makkelijk voor elkaar wijken.

Vriendschappen gaan er vaak op kapot.

Geen eigen stal zou mij storen. Want wat als er iets is? Blessure/ziek?

Je hebt nu een stabiel groepje.
Nieuwe erbij is altijd een risico.

Goed nadenken..

kellydebie

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 11:53

Anke schreef:
Inloopstal is idd smal.
Paarden kunnen niet makkelijk voor elkaar wijken.

Vriendschappen gaan er vaak op kapot.

Geen eigen stal zou mij storen. Want wat als er iets is? Blessure/ziek?

Je hebt nu een stabiel groepje.
Nieuwe erbij is altijd een risico.

Goed nadenken..



Klopt zijn precies de dingen waar ik heel erg over in zit. Kudde die nu stabiel is en me eigen privé plekje delen, onenigheid over dingen krijgen. Gelukkig is er nog niks echt afgesproken en zit ik nog nergens aan vast.

Ben heel erg blij dat er zo veel mensen advies gegeven hebben, ik neem lekker me tijd om hier over na te denken.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:07

Onderschat vooral het opgeven van een stukje prive niet. Je hebt maar 1 klant, het is een vriendin en dat kans is groot dat je ook een kopje koffie met haar zit te drinken als het even niet uitkomt of dat ze zo maar even binnen komt vallen met een vraag terwijl je daar echt even geen zin in hebt.
Uit ervaring weet ik dat dit in het begin leuk en gezellig is, maar op een gegeven moment gaat irriteren, maak hier dus goede afspraken over.

Qua kosten, reken zelf ook uit wat de kosten per paard zijn, die moet je er minimaal uit krijgen, hou dan ook rekening met onderhoud aan de wei, bak, stal en paddock. Zij maakt hier ook gebruik van, dus zij zal ook een deel mee moeten betalen hieraan.

Als je besluit het te doen maak goede afspraken en spreek evt af dat als het niet bevalt van jou kant uit ze wat anders moet gaan zoeken en even goede vrienden. Wees ook eerlijk naar haar met je twijfels op dit gebied en geef tijdig irritaties aan voordat ze escaleren.

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:40

Ik zou zeker een minimum van 250€ rekenen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:43

Ik zou het niet doen hoor. Het lijkt allemaal leuk en gezellig maar 9 van de 10 keer loopt het uit op ruzie of en irritaties. Dat is die €200,- niet waard. Je hebt er waarschijnlijk veel werk aan en gedoe van. Snap wel dat jouw vriendin bij je wil staan want de stal ziet er toppie uit. Ik heb ze thuis en mijn vader zijn paard staat hier erbij, dat kan nog maar een ander zou ik zeker niet accepteren. Mocht mijn vader stoppen met de paarden verhuur ik ook het plekje niet.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Prijs voor stalling thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:48

Je privacy is weg.... Je krijgt er zakcentje voor terug uiteindelijk (want veel geld gaat het je ook niet opleveren)

Vind de stalingang wel risico, met eigen paarden te nemen, maar met die van ander erbij? Mijne staan samen, maar zet altijd 2e container deur open als ze bij elkaar staan, zodat er nooit 1 klem in de stal kan staan terwijl de ander vind dat ze eruit moet (beige laatste in rang... zwarte is chef).

Mocht je het wel doen, dan ook heel goed afspreken dat als ze haar klusjes niet doet het meer kost.