Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:19

Hier een klein laagje, het is gestopt met sneeuwen nu maar het klein laagje blijft wel liggen en vriest aan.

Afbeelding

Afbeelding

Moeilijk te geloven dat er tussen onderstaande beide foto's maar 1 dag verschil zit eigenlijk, wat een contrast!
Afbeelding

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:26

Wij zetten de poel niet af, ze zijn zelf voorzichtig zat.
Als ze eruit willen drinken breken ze een stukje open en als het ijs te dik is drinken ze ergens anders waar het water stroomt en het dus minder snel bevriest.

Ons stromend water is dus bronwater ;) gratis en geen gedoe

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:45

Hier ook geen gedoe met water, halen zonder probleem stromend water uit ons watervat.

Deze ochtend vroeg op de baan, naar brandwondencentrum. Vriend heeft gisteren ongelukje gehad op het werk, namelijk iets vloeibaar van 70° in zijn gezicht gehad, gelukkig zijkant en zal het geen litteken geven. Heenweg ging goed, want toen was het net begonnen met sneeuwen, maar terugrit ging wat moeizamer.

Mijn examens zijn ook gedaan, voor mijn laatste examen zelf 18/20 gehaald en dat voor een mondeling. *\o/*

Poown hadden veel pret deze ochtend!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:48

Oh heerlijk die foto's.
Hier nog geen sneeuw. Wel lekker fris. Heb heerlijk buiten wat gerommeld.

Vanmorgen vond ik onze haan zwak aan en ondanks advies van een kippenkenner mocht het niet baten. Gisteren nog vrolijk kukelend en niks aan de hand en vanmiddag dood.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:49

Gefeliciteerd Jolynne!
Je vriend heeft geluk gehad denk ik :=
Toevallig sluit ik net je topic, leuk :j

Hier sneeuwt het al een uurtje of 3 flink door. Dus met water gesleept en wat extra stro in de stal.

De pony's vonden het wel wat, er is ook gerend en gespeeld maar toen liep ik net met water te sjouwen.
Afbeelding
Edit: de 2,5 jarige zit in een groeistuip, vandaar zijn hoge kont :Y)

Belleboef -O-

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:54

Jolynne schreef:
Deze ochtend vroeg op de baan, naar brandwondencentrum. Vriend heeft gisteren ongelukje gehad op het werk, namelijk iets vloeibaar van 70° in zijn gezicht gehad, gelukkig zijkant en zal het geen litteken geven. Heenweg ging goed, want toen was het net begonnen met sneeuwen, maar terugrit ging wat moeizamer.

Mijn examens zijn ook gedaan, voor mijn laatste examen zelf 18/20 gehaald en dat voor een mondeling. *\o/*


Gefeliciteerd met je examen.

Minder leuk nieuws van je vriend. Hopelijk hersteld hij snel

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:13

palousa_boy schreef:
Wij zetten de poel niet af, ze zijn zelf voorzichtig zat.
Als ze eruit willen drinken breken ze een stukje open en als het ijs te dik is drinken ze ergens anders waar het water stroomt en het dus minder snel bevriest.

Ons stromend water is dus bronwater ;) gratis en geen gedoe

Ik pomp uit het kanaaltje,wel gratis,maar alles bevriest gewoon. Dus dan maar water in de kruiwagen en overhevelen in een bak.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:23

Mooie winter plaatjes!!

Fijn Jolynne, valt het qua examens gelukkig mee. Wel heel rot voor je vriend. Zal wel flink zeer doen.

Belle-boef, dat is wel zielig. Sterkte.

Ik krijg sommige mesthopen echt niet los. Heb een schep meegenomen en staan schoppen en hakken, maar dan maar niet. Het zijn er maar een paar, dus komen we wel overheen.

Ze waren bij ons uiterst voorzichtig, waar ze vorig jaar nog wild liepen te spelen en rollen in het verse sneeuw. Even de overgang denk ik.
En omdat de paddock niet geheel strak was door de regen van donderdag nog. Maar ze redden zich goed verder. Hebben echt flinke buiken, omdat we wel extra hooi geven, maar is ook steeds op nu.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:41

ClauH: Hij is maar een beetje aan het groeien zo te zien :P

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:25

Mooie foto's komen er weer voorbij.

Hopelijk is alles goed verlopen Chasey!

Fijn dat de examens zo goed gegaan zijn +:)+

Ook hier was het met emmers slepen vanuit huis omdat de waterleiding/kraan in de stal bevroren is. En daar zit een warmtekabel omheen. Het was nl -22 de afgelopen dagen. Nu iets minder koud :brr:
Vandaag koopcontract getekend *\o/* 1 april is de overdracht.
We hebben er ook meteen een kat bijgekregen :') De stalkat en dat is prima. Ze (de verkopende partij) peilde ook nog even of we plek voor een hond hadden, maar daar hebben we vriendelijk voor bedankt :o
3 vinden we wel genoeg.

Wat leuk Selka van je vriendinnen.

Nood breekt wetten, maar wel stoer van je Chasey dat je alles zelf doet.

Ik ga nu even wat stallen schoonmaken. Hier is de mest binnen in de stal ook al bevroren :(

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 18:45

En daarom is Scandinavië niks voor mij. Op de foto prachtig maar het leven daar lijkt mij pure horror haha succes met bikken noordje!

Ik ben eindelijk thuis. Heb bijna 2 uur gedaan over 48 km.. nu sneeuwschuiven en kijken of de paarden nog leven ;)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:00

Hier is het spekglad op straat.Doodlopende straat waar niet gestrooid word,maar wel alles vastgereden door verkeer wat er door komt.Dus het is nu een soort ijsbaan.Net de honden maar achterop de wei uit gelaten vond het wel best.

Vanmorgen slowfeeders gevuld en onder de schuilstal gehangen omdat het zo sneeuwde.Kwam ik net om ze bij te vullen, hebben ze niet eens hooi gegeten ,stonden ze op de wei gras te zoeken tussen de sneeuw.Altijd zo heerlijk dankbaar die paarden.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:14

Ilsey schreef:
Moeilijk te geloven dat er tussen onderstaande beide foto's maar 1 dag verschil zit eigenlijk, wat een contrast!
[ Afbeelding ]

Haha dat is wel een heel ander beeld ja :D


beatje schreef:
Hier is het spekglad op straat.Doodlopende straat waar niet gestrooid word,maar wel alles vastgereden door verkeer wat er door komt.Dus het is nu een soort ijsbaan.Net de honden maar achterop de wei uit gelaten vond het wel best.

Vanmorgen slowfeeders gevuld en onder de schuilstal gehangen omdat het zo sneeuwde.Kwam ik net om ze bij te vullen, hebben ze niet eens hooi gegeten ,stonden ze op de wei gras te zoeken tussen de sneeuw.Altijd zo heerlijk dankbaar die paarden.

Oh balen is dat! Dat hadden wij met ons chalet ook. Eerst een halve kilometer over de camping (met zeer slecht onderhouden weg en dus vol kuilen etc) glibberen en daarna nog 2km tot de hoofdweg voor er eindelijk een gestrooide weg was. Hopelijk is die ijsbaan snel weer weg!

En brrr -22... Dat is toch nog even weer hele andere business!

En heerlijk die spelende paardjes in de sneeuw!
Hier vonden ze dat ze smolten van sneeuw :D Maffe beesten.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:47

Ik heb ruim 2 uur gereden over 50 km , 30 op de snelweg, wat was dat glad

oei, Jolynne, beterschap voor je vriend, schrikken zeg

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 22:16

Grrrrrrr de trekker start niet. M’n hooi is op dus ik moet voor morgen echt een nieuw pak hebben. Ding hangt nu aan de auto.. op hoop van zegen.

Haha Marlies. Hier ligt niet eens 1 hoop in de stal. Ze zijn veel te druk met sneeuw-schatzoeken.

Eng Jolynne! Beterschap voor je vriend.

Beatje, jij hebt ook schatzoekers! Fijn he. Eng van de weg. Onze straat is ook zo. Ik rijd bewust om. Vind glad maar niks.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:33

De gemeente heeft eindelijk gereageerd op t aanleggen van de poel! Ik zal er morgen wat over schrijven.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:56

Wij wonen op een woonerf en hier wordt nooit gestrooid. Elk jaar weer een ijsbaan als het sneeuw opvriest. Wij doen onze oprit en een stukje, maar kunnen ook niet hele woonerf gaan strooien. Met de auto wel te doen, maar als je met de honden loopt soms wel iets eng.
Dan kom je op de straat en is het gewoon schoon.....

Selka, balen zeg van de trekker, hopelijk lukt het zo. Desnoods maar in de auto of paar kleine pakjes tijdelijk. ( was mijn mn zooooooo blij mee toen ik dat een keer had gedaan :p )

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:50

Bij ons in de straat is ook niet gestrooid en ik bedacht me te laat dat wij geen strooizout en sneeuwschep hebben.
Gisteren enigzins een pad geveegd op de bestrating en vandaag eerst maar eens naar de winkel haha.
Klontvorming onder de hoeven viel hier gelukkig wel mee.

Nog gelukt Selka?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:09

Hier heeft het vanaf 10:30 tot een uur of 15:00 gesneeuwd. Het was gelukkig niet heel dik. Woon redelijk dichtbij mijn werk, dus was gewoon op tijd thuis. Mijn paarden maken niet veel van de sneeuw. Doen net of er niets is verandert :D , ouwe vriend gaat nog steeds goed, temperatuur blijft steeds net iets boven de 37. Vanaf zondag heeft hij een snotneus. Hoogstwaarschijnlijk dus een virusinfectie geweest. D.a. heeft slijmoplosser gegeven om hem een beetje te helpen. Zolang het snot niet groen wordt, hoef ik verder niets te doen.
Oh bah Jolynne, wat een schrik. Maar wel top dat je examen goed is gegaan!
-22???? Vreselijk :') ! Gefeliciteerd met je koopcontract *\o/* .

Ha, ha, Marlies, wat een schattig gezicht.
Oei oliebol een trekker die niet wil starten, dat is mooi waardeloos. Hooi in de auto heb ik ook eens gedaan, erg leuk! Vind nu nog weleens wat terug :+
Bij mij is het nog wel steeds koud, maar in de paddock kan ik de mest erg makkelijk op de vlasvork scheppen. Op het land, laat ik het nu liggen, daar trek ik van het voorjaar wel een weidesleep over.

ClauH, zeg maar gerust een flinke stuip :j , vind ik ook altijd erg gave foto's. Mijn merrie die in april 7 wordt, begint nu pas een beetje serieus "paard" te worden, al is ze nog steeds aan het groeien. Toen ik haar kocht met 4 jaar had ze model "kapstok" en veel mensen in mijn omgeving hebben me voorzichtig gevraagd "waarom ik haar gekocht heb" :D , nu begrijpen ze het tenminste... van het weekend mocht ze even snoeien in de tuin:
Afbeelding
Afbeelding
En? Je Swiffer verdwijnt, waar mijn hond verschijnt :') :j :

Afbeelding
Afbeelding
Gisteravond tijdens het uitlaten was mijn man hem ineens kwijt:
Afbeelding
Oeps...…
Verder zou ik wel weer blij zijn, als het warm water gaat regenen en een graadje op 15 wordt.

Gisteren liep er ineens een bull mastif van de buren bij onze paarden in het land. Mijn merrie vindt dat altijd erg interessant en gaat er achteraan lopen jagen, hond in paniek, paard blij en met voorbenen naar hond slaan, hond met een noodgang tegen het schrikdraad en toen weer op zijn eigen erf. Pffff zulke domme mensen.....

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:03

Heeft de hond vermoedelijk wel van geleerd. Domme mensen.
Ik ga zo eens naar de wei glibberen, kijken hoe dik de sneeuw daar ligt vandaag
water bijvullen, voeren en dan snel weer naar binnen
de honden vinden de sneeuw geweldig blijven erin spelen

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:31

Hier is het aardig blijven liggen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:44

Hier ook! Toen het nog sneeuwde bleven ze in de schuilstal plakken, maar vannacht zijn ze er aan de sporen te zien niet meer in de buurt geweest en in elk geval Dailey heeft ook gewoon lekker buiten gelegen. Nu lekker de wei erbij open gezet voor ze zodat ze sprietjes kunnen zoeken.


Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:10

Chasey hoe is het gegaan?

Jolynne gefeliciteerd! En sterkte voor je vriend :(:)

Noordje gefeliciteerd!

Ilsey leuke paarden heb je!

Selka trekker nog gestart?

[***] mooi paard :j en ondeugende hond :=

Helpt dat lint om de waterbak /leiding goed?
Ik ben er nog niet uit hoe ik het hier ga doen om bevriezing te voorkomen.

Gister de loonwerker op bezoek gehad om te kijken waar ik de rijbak wil, zullen wel een opening in de omheining moeten maken aan de wegkant, binnenkort afspraak met de burgemeester want dan zullen er twee boompjes plat moeten en ik weet niet of de heg van ons is of de gemeente.
Machine langs het huis zou eventueel ook kunnen maar dan bestaat de kans dat ze het beton van het hek kapot rijden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:27

De operatie is goed gegaan, Daan mocht gisteren ook weer naar huis. Hij is nu wel weer een flinke stap terug, maar goed.. uiteindelijk wordt het wel weer beter.

Selka, Wat schrikken van de kat!
Hier komen geen andere katten op het erf. Dus ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen. Onze eigen buitenkat is heel territoriaal. Die jaagd alles het erf af. Is ook heel waaks :') Zelfs Oscar, onze Duitse Herder heeft respect voor de kat.

WAt een mooie foto Marlies! Mooie kleur.
Onze poel/vijver is nu niet toegankelijk voor de paarden. Ik vind het te gevaarlijk. Hij is best diep in het midden, ik wil niet dat er één van de paarden door het ijs zakt. Nou ja.. hij is nu dik 1 meter diep, maar dan nog. Ik wil niet dat de shet er in vast komt te zitten.
De weide waar de vijver is, heb ik nu dicht. Die gaat van het voorjaar pas weer open. Tot die tijd hebben ze een andere weide tot de beschikking.

Ilsey, teddybeertje in de sneeuw!

Jolynne, Ideaal dat je gewoon water uit je vat kunt halen. Leuke actie foto's!
Gefelciteerd met je examen. Hoe gaat het nu met je vriend? Zo te lezen inderdaad geluk gehad!

ClauH, Mooi winter plaatje!

Belle_Boef, wat jammer van je haan :(

Noordje, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd met jullie huis.

[***], Dat is nog eens een leuke tuinman, uhh vrouw!
Ik denk ook dat de hond zelf wel een lesje geleerd heeft.

Karin, ook een mooi winters landschap. Ik vind de voetsporen in de sneeuw altijd zo leuk.
Kan je een beetje kijken waar de paarden lopen, of andere dieren! Zacht vanmorgen sporen van een haas door de paddock. Recht naar de moestuin :')

Bliksem en Nick ook in de paddock gezet vanmorgen. MAar Nick loopt nu al op dikke ijsballen. Dus ik denk dat ie straks maar weer in de stal gaat.
Dit is de eerste keer sneeuw en ijzers voor Nick. :') Ik heb in het verleden James ook op ijzers gehad, maar in de winter liep hij bloot. Wat doen jullie met de paarden die ijzers hebben?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:47

Gadverdamme alles kost zoveel extra tijd en energie nu ^)

Maar goed, het voordeel van zulk weer is dan wel weer dat je leuk met de camera rond kan *-:)
Afbeelding
Afbeelding

Chasey wat fijn dat Daan weer thuis is :(:)
Vanmorgen veel hazensporen gezien, en ratten :')
Diva gaat ook met slaande benen achter honden aan, ook die van mij als ze het in haar kop haalt -O-

Geloof ook niet dat er hier iets aan de wegen gedaan is, vind het maar apart.