Wat is nou een goede voerton?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 23:21

Hallo medebokkers!

Ik vraag me nou af wat nou een goede voerton is. Voerton komt buiten te staan dus moet uiteraard goed waterdicht zijn. Maar dat lijkt me logisch.

Wat vinden jullie goede tonnen, wat is jullie ervaring er mee en vooral wat zijn een beetje betaalbare voertonnen? Ik heb een ton nodig van 40 liter.

Lous

Berichten: 24256
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:25


Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 09:25

Ooh dankje! Voor zoiets kan ik wel kijken. Pas een nieuwe blokker open om de hoek....

SayaJones

Berichten: 11941
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:29

Omdat dit niet om harnachement gaat maar om iets voor op de wei, verplaats ik dit topic naar [VSW]Verzorging, Stalling en Weide.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:43

Ik heb een voerton van Hippostar was een actie destijds, bij aankoop van een zak voer kreeg je er een voerton bij, deksel is goed af te sluiten en de tonnen zelf zijn ook stevig. Misschien in de buurt een leuke actie met voer?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4169
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:46

Tonnen met klemrand :j

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:10

Welkoop, groene met schroefdeksel. Handig en handzaam!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70771
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:24

Yinthee schreef:
Tonnen met klemrand :j

[ Afbeelding ]

Deze heb ik ook in de een na grootste maat en bevalt hier erg goed.

hollie

Berichten: 910
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: winterswijk-miste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:25

Ik heb een oude diepvrieskist, ideaal.
Waterdicht en oersterk

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:27

Let met het soort deksel op als je je voerton buiten hebt staan. Buiten onder een afdaje maakt niet zoveel uit, maar buiten en in de regen betekent dat op elk plat/verdiept deksel water blijft staan. Dat moet je er dus elke keer af gieten. Ook al zijn de meeste tonnen goed waterdicht, je loopt onherroepelijk de kans dat je voer alsnog vochtig wordt. Of je moet je deksel elke keer volledig afdrogen, maar dat is irritant.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:41

Lous schreef:
Deze is een stukje groter. Maar stevig,100% waterdicht en kan meer dan prima buiten blijven staan.
Wij hebben deze altijd gebruikt voor paarden en kippenvoer. En altijd buiten zonder afdak.
http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoud ... gJRz_D_BwE

Deze inderdaad, al haal ik dezelfde altijd bij de Welkoop. Staan hier ook buiten en zijn goed waterdicht. Er gaan 2 zakken voer in.

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:05

Ricie schreef:
Ooh dankje! Voor zoiets kan ik wel kijken. Pas een nieuwe blokker open om de hoek....


Even een kleine tip, op de site staat webonly dus deze zul je alleen kunnen bestellen en niet in de winkel vinden :+

dravergekkie

Berichten: 9269
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:09

Ik heb verschillende maar vind deze toch echt het fijnst.
Inhoud is 60 liter.

Afbeelding

Lous

Berichten: 24256
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:03

Anoeska27 schreef:
Lous schreef:
Deze is een stukje groter. Maar stevig,100% waterdicht en kan meer dan prima buiten blijven staan.
Wij hebben deze altijd gebruikt voor paarden en kippenvoer. En altijd buiten zonder afdak.
http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoud ... gJRz_D_BwE

Deze inderdaad, al haal ik dezelfde altijd bij de Welkoop. Staan hier ook buiten en zijn goed waterdicht. Er gaan 2 zakken voer in.


Inderdaad ook te koop bij de Welkoop, daar hebben we deze ook vandaan. Het plaatje was even ter voorbeeld :)

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:07

Voertonnen.nl. Goede stevige tonnen

F_inley

Berichten: 6417
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:12

Vroeger had ik deze makkelijk te stapelen en je voerschep past precies door het gat. Je hebt ze in verschillende grote's dit is de kleinste. Is van ikea

Afbeelding

Nu heb ik deze


Afbeelding

Voer bleef in beide erg goed en sluiten prima. Past ook in beide 20 kilo voer

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:32

Lous schreef:
Deze is een stukje groter. Maar stevig,100% waterdicht en kan meer dan prima buiten blijven staan.
Wij hebben deze altijd gebruikt voor paarden en kippenvoer. En altijd buiten zonder afdak.
http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoud ... gJRz_D_BwE



Zou ik niet doen, komt makkelijk vocht in, zeker als het buitenstaat.

Beter is om het bij Welkoop te gaan kopen, met een echte draaikap zodat het geheel waterdicht is af te sluiten. En kan dus buitenstaan, zoiets al die groene direct boven mijn bericht. Dat is echt de goeie soort voerton.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:43

Zon ding bij de blokker zou ik echt niet doen. Slappe dingen en elk dier heeft hem zo open. En absoluut niet goed afgesloten, als de ton omvalt ligt alles op de grond.

Vroeger had ik die groene met draaideksel, nu heb ik klemrand tonnen met handvaten. Die vind ik eigenlijk helemaal handig, vooral omdat ik op veel stallen mijn voertonnen opslot heb staan. Zo krijgen ontsnapte dieren ze in ieder geval absoluut niet open en jatterige handjes ook niet.
Ik heb de tonnen alleen uit Ethiopie meegenomen waar ze gebruikt worden om water op te slaan.
Afbeelding
Afbeelding

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:13

Ragdollcat schreef:
Lous schreef:
Deze is een stukje groter. Maar stevig,100% waterdicht en kan meer dan prima buiten blijven staan.
Wij hebben deze altijd gebruikt voor paarden en kippenvoer. En altijd buiten zonder afdak.
http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoud ... gJRz_D_BwE



Zou ik niet doen, komt makkelijk vocht in, zeker als het buitenstaat.

Beter is om het bij Welkoop te gaan kopen, met een echte draaikap zodat het geheel waterdicht is af te sluiten. En kan dus buitenstaan, zoiets al die groene direct boven mijn bericht. Dat is echt de goeie soort voerton.

Nee hoor alles blijft kurkdroog, ook tijdens de enorme buien die de afgelopen week hier zijn gevallen (ik heb ze al een jaartje of 3 buiten staan). Ik vind die met schroef/draaikap juist vervelend omdat daar altijd water op blijft staan.

Lous

Berichten: 24256
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:18

Nooit problemen met vocht gehad, inderdaad alles kurkdroog, alle vocht loopt zo van de deksel af. Nou stond die van ons ook nooit bij de dieren. Stevig genoeg hoor. Net zo dik als die ronde die ik hierboven voorbij zie komen.
Nou ziet die van de Blokker er precies zo uit als degene die wij altijd van de Welkoop hadden.
Dus ik weet niet of er ook daadwerkelijk verschil is.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:22


Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:33

Lous schreef:
Nooit problemen met vocht gehad, inderdaad alles kurkdroog, alle vocht loopt zo van de deksel af. Nou stond die van ons ook nooit bij de dieren. Stevig genoeg hoor. Net zo dik als die ronde die ik hierboven voorbij zie komen.
Nou ziet die van de Blokker er precies zo uit als degene die wij altijd van de Welkoop hadden.
Dus ik weet niet of er ook daadwerkelijk verschil is.



Dan heb je mogelijk te weinig ervaring ermee.

Ik heb zelf die gehad en als ie omviel gaat t deksel los hoor en ligt alles eruit en de dieren kunnen het makkelijk open maken (paarden die ontsnappen). Het is een prima ding als er geen dieren bij kunnen en binnen staat. Heb ik zelf gehad en het stond binnen.

En ik denk dat je niet goed leest :o

Er worden hier gesproken over afsluitbare deksel d.m.v. draaideksel en die kun je bij o.a. bij Welkoop kopen maar ook de groene voerton met losse deksel ook, wat de Blokker nu ook verkoopt.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:42

Ragdollcat schreef:
Lous schreef:
Nooit problemen met vocht gehad, inderdaad alles kurkdroog, alle vocht loopt zo van de deksel af. Nou stond die van ons ook nooit bij de dieren. Stevig genoeg hoor. Net zo dik als die ronde die ik hierboven voorbij zie komen.
Nou ziet die van de Blokker er precies zo uit als degene die wij altijd van de Welkoop hadden.
Dus ik weet niet of er ook daadwerkelijk verschil is.



Dan heb je mogelijk te weinig ervaring ermee.

Ik heb zelf die gehad en als ie omviel gaat t deksel los hoor en ligt alles eruit en de dieren kunnen het makkelijk open maken (paarden die ontsnappen). Het is een prima ding als er geen dieren bij kunnen en binnen staat. Heb ik zelf gehad en het stond binnen.

En ik denk dat je niet goed leest :o

Er worden hier gesproken over afsluitbare deksel d.m.v. draaideksel en die kun je bij o.a. bij Welkoop kopen maar ook de groene voerton met losse deksel ook, wat de Blokker nu ook verkoopt.

Je weet dat je de deksel vast kan klikken met die handvaten? Want hier ligt er regelmatig wat om en de deksel blijft over het algemeen prima zitten. En als die er wel af ligt dan komt het doordat 1 van de kinderen erin is geweest en hem niet vastgeklikt heeft.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:47

Ik heb van die grote blauwe tonnen met schroefdop, hele fijne tonnen en heb ze al jaren, destijds gekocht bij Heja trailers. Mocht je interesse hebben, ik heb er momenteel 2 niet meer in gebruik. Zijn behoorlijk groot, kunnen zeker 4 zakken voer in, omgeving Geldermalsen.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 20:39

Bedankt voor de reacties! Inmiddels voorzien van een voerbak van de welkoop, huismerk. Benieuwd hoe hij gaat bevallen.