Hoe een witte pony schoonhouden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Hoe een witte pony schoonhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 01:59

Ik heb een witte pony, inmiddels al 3.5 jaar

helaas heb ik nog nooit een shampoo of net wat je voor je pony kan gebruiken kunnen vinden die hem nou echt wit maakt..

Ik heb op het moment groene zeep, en heb ook daarbij niet echt het idee dat het werkt..

iemand tips?

Limanade

Re: Hoe een witte pony schoonhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 02:04

hey schijnt te helpen als je je paard met zeezout wast..
bij honden werkt het iig wel Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:37

Zilvershampoo van t kruitvat.
Goed inzepen totdat alle schuim wit is.
10 minuten laten intrekken.
En dan goed uitspoelen.
Eventueel nog een keer herhalen. Dat werkt echt heel goed.

Verder betadineshampoo, daar worden ze ook extra wit van, alleen is het een stuk duurder.

En Cowboy Greenspot Remover, voor de kleine vlekjes.
Dat spuit je erop, even laten intrekken en dan met een warme, vochtige doek eraf wrijven.

En wat het allerbeste werkt: zorgen dat hij niet in de mest kan liggen Haha! Veel op wei, paar keer per dag mest opruimen.. Zand en modder is geen probleem, dan kun je er zo uit borstelen als het droog is. Daar wordt de vacht ook vaak wat witter van.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 10:47

ja ik weet het, helaas is er de mogelijkheid niet om hem veel op de wei te doen of meerdere keren per dag de stal schoon te maken

die cowboy greenspot remover, waar kun je die halen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:50

Bij bijna alle westernwinkels zijn ze te koop, ik koop em meestal bij justwestern.nl

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:43

Ik heb ook een witte pony!
Zéker niet te vaak en 'onnodig' wassen!! Dan gaat het huidvet weg en krijgt je paardje het zooo super snel koud.
Ik heb een soort schuurblokje, werkt prima om vlekker eruit te halen, ik ben niet zo van de dekens dus die krijgt ze zelden op. Met regen staat ze gewoon binnen.
Als je echt een sportpaard hebt kun je denk ik het beste wassen, en ''schrobben''! En altijd deken aan..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:33

Ik gebruik een wasgel voor mensen (van de aldi, voor een gevoelige huid). Daarmee was ik mijn schimmel ongeveer eens in de 2 weken (voordat ik wedstrijd heb). Hij is echt hagel wit Lachen

Het beste gaat het als je eerst je paard alleen met water en een harde borstel wast (schrobt Haha!). Daarna met de wasgel, en dan bij het uitspoelen ook weer de harde borstel gebruiken.

Die van mij wordt er in ieder geval wel goed wit door :
Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:39

ongewassen zo uit het land
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8B6GAIMO

het beste is toch echt buiten zoals MysticTinker zei
maar je hebt die mogelijk heid niet dus een deken kan een optie zijn zoals cm, betadine, zilverschampoo en groenne zeep

btw als je even gaat zoekken met de zoek functie vind je minstens 20 topic's waar je kan lezen over anti klit, wassen en het schoon houden van je ponny dus gebruik die eens

Jumpfreakske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:01

In sommige paardenwinkels bestaat er een goed product voor witte paarden te wassen,kun je mss eens proberen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:11

Ik heb de ervaring (vooral met gele staart en manen) dat je die een aantal dagen achter elkaar wast. Voor hardnekkige plekken, witte aftekeningen is er Canter Coat Whitener van Carr, Day & Martin. Er bestaat ook een middel dat je lokaal op groene of gele plekken kunt sproeien (zonder dat je je paard helemaal moet wassen) Heet Cowboy Magic green spot remover (droogshampoo).
Voor de rest helpt het om hem in de zomer onder een sheet te zetten, helemaal valk voor een wedstrijd. Staart in een vlecht en in een staartzak...