FlashyFreddy schreef:Waarschijnlijk staat dit hier al wel ergens vermeld, maar heb de zoekfunctie gebruikt en niet meteen iets bruikbaars gevonden.
Mijn paardje heeft heel stroeve en vervelende manen. Ze voelen ook erg droog aan.
De staart daarentegen is mooi en vol.
Ik gebruik vaak ontklitter en de manen en staart worden ook van tijd tot tijd gewassen en behandeld met conditioner.
heb je cowboy magic al geprobeert ???
FlashyFreddy schreef:Nu had ik ns een vraagje over manen trekken :
Hoe doen jullie dat?
Wat gebruiken jullie ervoor?
gewoon een manen kammetje en voor het uitborstelen idd oster borstels
FlashyFreddy schreef:Wat doen jullie om de manen langs 1 kant van de manenkam te laten vallen?
niets kun je weinig aan doen voor zover ik weet
er zijn wel manieren geweest met netten ed maar na verloop van tijd gaan ze toch wel weer hun eigen kant op
FlashyFreddy schreef:Om de hoeveel tijd trekken jullie?
ligt aan de groeisnelheid van de manen van je paard meestal als het alweer een 10 cm te lang was
FlashyFreddy schreef:Hoe kort maken jullie de manen?
iets langer dan handbreete ik heb hele kleine handjes dus
eingelijk de lengte dat jezelf mooi vind
FlashyFreddy schreef:Wat doen jullie met de staart en voorpluk? Staart heb ik gewoon geknipt. Ik hoop dat dit in orde is. Want mijn paard blijft ook nooit staan tijdens vlechten of manen trekken. Vandaar dat ik de voorpluk ook maar in 1 keer geknipt had...bleek niet te mogen.

daar heb ik ook al veel commentaar over gekregen...
voorpluk ben ik erg zuinig op geen schaar mes of iets dergelijks komt daar ik de buurt.
alleen als het onderste stukje erg dun word knip het iets korter zodat het weer wat voller lijkt.
staart bij een sport ponny na het onklitte knip ik hem af tot net onder de kogel en dat hou je dan een beetje bij.
dit kun je ook nog een 20 a 30 cm korter doen maar dat vind ik persoonlijk wat minder mooi.
maar hoe je het draait of keert het is je eigen keuze wat je doet en hoe je hem knipt/scheert/trekt etc etc
hoop dat je zo wat wijzer geworden bent 
als alles weer netjes is ziet het er dan ongeveer zo uit
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FNSKZZWR
deze had erg springerige manen en vooral als ze net gewassen waren stonden ze alle kanten uit 
na een maand hingen ze al weer wat beter 
hier is hij trouwens ook ge brand anders had hij een enorme baard staan (vind ik ook niet zo mooi bij de rest)