Hoe krijg je de staart weer mooi en glanzend? De staart is heel dof en zit elke keer meteen weer in de knoop als ik het gewassen heb en de staart is heel dun.
Alvast bedankt
timokyana
Groene zeep. Als je de staart dan helemaal schoon is goed insprayen met antiklit/glans spray en eventueel in een vlecht doen. Niet teveel aan de staart komen. Hoe minder haren eruit gaan. suc6!
Ik gebruik altijd antiklit spray, werkt super. Ook heb ik wel eens een klein flesje gehad met een rode dop met een soort van gel. En dan hoeftje maar een heel klein beetje te gebruiken en dan kon je de staart heel makkelijk uitkammen. Werkte echt super, maar weet niet meer hoe het heet, ik heb het namelijk een x voor sinterklaas gehad.
Je moet de staart in de biotex zetten, of hangen dan he en dat gaat heel erg goed , daarna kun je spul kopen om deze kliktvrij tehouden en dan word die ook al heel snel minder vies hoor. Maar blijft wel een probleem he die mooie witte straat
Niet alle paarden kunnen tegen antiklit, soms is antiklit juíst de reden dat de haren afbreken. Speciale olie is soms beter voor de haren. Ben de naam even kwijt van die olie maar bij een paardendrogist is het te verkrijgen. Misschien is het handig om dat paar maanden te proberen en te kijken of er minder haren uitvallen. Daarnaast: zit er niet teveel aan! De olie zorgt ervoor dat er amper klitten inkomen dus je hoeft de staart echt niet elke dag uit te klitten.
de producten van cowboymagic schijnen heel goed te zijn, misschien ook een idee?
dit is ook wat ik ook wou zeggen ook anti klit, vlechten, staart zak en regelmatig wassen werken het beste en ga de staart niet uitkammen als ie nog maar half nat is daar creeer je juist klitten mee
verder zijn hier ook wel meer topics over probeer de zoek functie mischien vind je nog wat
Na het wassen er een vlecht in leggen mischien meerdere vlechten.. e volgende dag eruit halen beetje met je vingertjes er door heen en moet je zien wat een mooie volle staart de pony heeft..
Ik doe bijna niks met de staart van m'n pony. in de zomer was ik heb uit met speciale paardenshampoo. En nu kam ik hem eens in de maand voorzichtig uit.
Ik denk dat als je teveel antiklit erin spuit het juist helemaal niet goed is voor de staart.
ik was mijn paardenstaart altijd met betedine shampoo, werkt heel goed, ik heb een witte pony, en de staart word weer helemaal wit. je hoeft het daarna niet te kammen, daar gaan juist de haren van breken, maar met je handen uitpluizen
als je de staart niet vaak uit kamt en gewoon soms wast word die wel al dikker. en soms antiklit spul er in. en als er klitten in zitten gewoon met je handen er uit halen.