Weiland 2 hectare beschikbaar (vlakbij Stad Groningen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cvw69

Weiland 2 hectare beschikbaar (vlakbij Stad Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 14:56

Goedendag,
ik heb nog 3 hectare weiland (incl (oude) Buitenbak) beschikbaar. Maar ben onervaren in paarden, we hebben de boederij net gekocht. Wij zullen zelf wat kleinvee de komende jaren op de boerderij neerzetten als hobby, maar hebben dan nog steeds veel weideland over. Hoeveel zou ik kunnen vragen als iemand zijn paard in het Weiland wil onderbrengen (gaan stalling, dus zelf onderhouden) ?
Locatie is 5 km ten oosten van de stad Groningen.

joyce B

Re: Weiland 2 hectare beschikbaar (vlakbij Stad Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:36

Zit er ook een stal bij die ze mogen gebruiken? En opslagruimte voor voer, evt. strooisel en hun spullen?
Kan de wei en evt. stal het hele jaar gebruikt worden? Dus ook in de winter?

Voor kale weidegang hele jaar door is €50,- per maand een redelijk bedrag, als er ook een stal en opslagruimte bij zit zou je tussen de €50,- en €75,- kunnen gaan zitten (per paard).

Kies wel voor minimaal 2 paarden of pony's. 1 paard alleen is niet diervriendelijke. Dus ofwel 1 eigenaar met 2 dieren, of 2 eigenaren met elk een paard/pony.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:37

Ik ga met bovenstaande mee. Kaal zo een 50 euro pm per paard voor grazen en als er bv een bak is 75 euro. Dan kunnen ze zelf voor hooi e.d. zorgen

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:43

Wat o.a. ook mee bepaalt in de prijs is of er al een afrastering om het weiland staat.

cvw69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 08:52

bedankt voor de reactie's.
het land is van een paardefokker geweest en er zit afrastering omheen en er is een buitenrijbak. Er is voldoende stalruimte om spullen op te slaan. 50,- per maand per paard is mooi meegenomen, nu nog mensen vinden die er hun pony of paard willen laten lopen.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:04

cvw69 schreef:
het land is van een paardefokker geweest en er zit afrastering omheen en er is een buitenrijbak. Er is voldoende stalruimte om spullen op te slaan. 50,- per maand per paard is mooi meegenomen, nu nog mensen vinden die er hun pony of paard willen laten lopen.

Foto's maken en adverteren op mp en hier en ongetwijfeld zijn er snel mensen die willen. Is er ook plek voor opslag hooi e.d?

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:07

cvw69 schreef:

voor 50 euro zou ik alleen wel het weide onderhoud ( bemesten, slepen, onkruidbestrijding etc ) wel aan de huurders overlaten.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:09

Gevaarlijk om weide-onderhoud aan huurders over te laten...
Aangezien het niet van hun is heb je een grote kans om een verwaarloosde weide terug te krijgen.

En ik spreek uit ervaring!
Beter wat meer vragen dan en het zelf allemaal goed in de gaten houden!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:05

volgens mij is een normale huurprijs voor alleen wei 500 tot 1000 euro per hectare per jaar.
dit is natuurlijk afhankelijk van het aanbod in de buurt en ik vermoed dat er in groningen geen tekort is aan weiland.

ik zou ook liever zelf het weiland onderhouden, dan weet je zeker dat het (goed) gebeurd.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:25

Ik betaal zelf voor een kale wei 1100 per jaar voor een halve hectare. Hier komt nog 120 pj bij voor bakhuur en 75 pj voor mestbijdrage. Vergeet niet dat je de mest ergens moet opslaan en moet laten afvoeren. Ik zit wel in de buurt van Utrecht, dus de bedragen in Groningen kunnen lager liggen. Voor mij is dit al heel geweldig. De boer doet in principe niets, behalve het essentiele weideonderhoud, zoals het jaarlijks bemesten (we zitten op zand) en als we het vragen sleept hij een keer of spuit hij onkruid. Verder zijn we zelf verantwoordelijk voor voeren, mesten, evt binnen/buiten zetten, etc. Hooi moet je ook zelf inkopen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:41

voor alleen wei vind ik dat duur. maar als wei bij jou in de buurt moeilijk te krijgen is dan kan het voor jou best een koopje zijn ;)

fiegeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:13

Nou, bij ons in Hilversum en omgeving kun je alleen een achtertuintje huren voor 50 euro per maand...
Ik denk dat wij ook maar eens richting Groningen moeten komen, hahaha