konijnenoverlast in de bak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

konijnenoverlast in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 22:30

Mijn bak barst elke dag van de konijnenhollen. Het is echt te link om in te rijden. Ik loop elke dag de hoefslag af maar de holen zitten ook gewoon op de volte. Soms zit er gewoon zand overheen en zijn ze echt niet te zien. Paarden zijn er inmiddels al een paar keer ingestapt. Weet er iemand een goede tip. Dichtgooien helpt niet echt, de konijnen graven het weer open zelfs na omploegen door een loonwerker.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:32

Dinopino schreef:
Mijn bak barst elke dag van de konijnenhollen. Het is echt te link om in te rijden. Ik loop elke dag de hoefslag af maar de holen zitten ook gewoon op de volte. Soms zit er gewoon zand overheen en zijn ze echt niet te zien. Paarden zijn er inmiddels al een paar keer ingestapt. Weet er iemand een goede tip. Dichtgooien helpt niet echt, de konijnen graven het weer open zelfs na omploegen door een loonwerker.

Na een goede omploegbeurt, de paarden er dagelijks in laten lopen. Mits het te zwaar is door het omploegen.

Of een paar oude gedragen lederen schoenen neerzetten. Klinkt raar maar probeer het eens.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:34

Zijn het jullie eigen konijnen? Dan is opsluiten in een hok/ ren de oplossing.

Dinopino

Re: konijnenoverlast in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 22:35

Nee het zijn orginele wilde konijnen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:39

Tja, een gesprekje met de jachtopziener??? of de bak niet meer gebruiken.
Als straks een paard z'n benen breekt ben je zuur.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:40

Mijn laatste tip was overigens heel serieus. Die schoenen moet je wel opruimen als je wil rijden. Maar beter dan een gebroken paardenbeen.

Maakt niet uit dat ze veregenen. Hoe meer zweet des te beter!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:42

grote honden pen in het midden in de bak draaien en de hond een paar uur in de bak zetten (aub wel met schaduw en een grote emmer water met dit weer).

als de knijnies maar vaak genoeg verstoort worden, dan hoeven ze niet meer zo nodig..

je kunt snachts de paarden een aantal maal in de bak laten staan.. of ze daar echt van onder de indruk zijn kan ik niet garanderen.. in ieder geval zullen je paarden er dan niet zomaar instappen, doen ze in de wei ook niet natuurlijk.. onder het zadel laten ze zich erin zetten bijna.

die oude laarzen kun je ook proberen.. of wat kapotte flessen rondom de bak zodat de wind er mooi in fluit (zou ze weghalen voor je gaat rijden).

en bidden dat ze het elders toch prettiger gaan vinden dan in de bak waar de rust verstoord is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 22:43

Moet je die dan in de buurt van de konijnenhollen zetten. Laatst had ik er weer eentje dichtgegooid ligt moeder konijn gewoon op afstand met een bek vol gras te wachten. Toen ik klaar was zag ik haar om de hoek op een andere plek haar weer richting het hol graven ;-(. Hoeveel leren schoenen heb je dan wel niet nodig? Wil het wel proberen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 22:45

Ze vinden de buurkat en mijn honden niet echt een probleem. Zitten zelfs bij mij in de tuin en kun je naast de liggende honden zien grazen. ;-(. Brutale konijnen hier.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:48

de oplossing staat in je eigen profiel:
de honden de de bak in sturen :)
Citaat:
Thuis lopen onder ander rond 6 konijnen en 1 legbaterrijkip en 1 kuiken.(Laatste helaas overleden)
Ze (s)lopen los in de tuin en worden af en toe door mijn honden de struiken in gejaagd.

gezien je bovenstaande post is af en toe te weinig :(
Laatst bijgewerkt door BMHP op 20-08-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:50

Dinopino schreef:
Moet je die dan in de buurt van de konijnenhollen zetten. Laatst had ik er weer eentje dichtgegooid ligt moeder konijn gewoon op afstand met een bek vol gras te wachten. Toen ik klaar was zag ik haar om de hoek op een andere plek haar weer richting het hol graven ;-(. Hoeveel leren schoenen heb je dan wel niet nodig? Wil het wel proberen.

Gewoon 4 schoenen of wat meer. Gewoon neerzetten. Niet perse op het hol.

Kende een vrouw in mijn dorp die dat deed in haar grote tuin nadat ze ook de konijnen niet weg kreeg. Ik heb zelfs de schoen een keer voor haar deur gezet omdat ik dacht dat ze het was vergeten. Omdat ze de dag erna weer stonden heb ik maar gevraagd waarom ze daar stonden. Bleek een truuk van vroeger te zijn. En het klopte wel dat ze erna nooit meer een hol on haar tuin had. Zij plaatste 1/2 schoen.

Toen ik verhaal ging halen bij de oudere garde onder het mom van: dat mens spoort niet. Konden ze allen beamen dat dit vroeger vaker werd gedaan.

En laatst zag ik heel ergens anders tijdens een buitenrit weer een schoen in de tuin. Paard was er doodsbang voor...

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:51

Konijnen kunnen gemener zijn dan je denkt :+ heb wel eens en konijn een kat te pakken zien nemen, kat wist niet waar die het zoeken moest :')

Misschien het geluid van een roofvogel af laten spelen, een dood konijn ophangen, neerleggen, iemand bellen om ze te schieten, bak opnieuw omploegen, een flitssysteem ophangen (te verkrijgen bij boerenbond ed) die gaat flitsen, ultrasone geluiden maken, water sproeien zodra er beweging word waar genomen (wel uitzetten als je gaat rijden) die ultra sone geluiden zijn echt heel vervelend, ik hoor 'stille' fluitjes, wat ik al niet prettig vind, maar die dingen zijn nog vervelender :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:57

Een myxomatose konijn vangen en uitzetten. :+ Zitten er hier genoeg in Utrecht op de Uithof hihi.

Als ze niet bang zijn voor de honden wordt het lastig. Je hebt geen jachthonden die erachter aan gaan? Verder zijn konijnen vaak wel bang voor roofvogels, maar hoe je die kunt imiteren behalve geluiden....

Is het misschien wat de bak een tijdje blank te zetten met water?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:00

Een jager een dagje laten langskomen, heb je in een keer avondeten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 23:01

Mijn konijnen in de tuin zijn niet echt meer onder de indruk van mijn honden. De honden zijn eigenlijk nu een beetje te oud om uberhaupt ergens achteraan te rennen wanneer het beweegt. ultrasone geluiden die je voor mollen gebruikt bedoel je?

De bak stond even onder water na de regenbui. Heb zelf ook al emmer waters in de holen gegooid. Ooit een keer half verzopen konijntjes naar boven zien komen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:01

KimD schreef:
Een jager een dagje laten langskomen, heb je in een keer avondeten.

Als je deze optie overweegt weet ik er nog el iemand voor <<)

Edit: TS ja van die paddenstoelen, dit zijn weer andere dan die ik bedoelde, heb er net even naar zitten kijken, die ik bedoelde zijn meer voor muizen en ratten**. maar je hebt ze ook in paddenstoel vorm die je in het gras/zand steekt. ze zijn waterdicht en geven een in de zoveel tijd een trilling+geluid af die konijnen en mollen uit je baan houden.

**even verder kijken dan m'n neus lang is
Afbeelding
Deze heb je verkrijgbaar bij oa: www.petsplace.nl

Ik zie trouwens ook iets voorbij komen van vossenpis :+ :Y)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 20-08-15 23:08, in het totaal 2 keer bewerkt

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:03

Geen vrienden met fanatieke honden die je even een paar keer mag lenen?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:08

ook hier veel last van de konijnen. Zowel in de bak als in de wei.

Ik gooi het hol vol met water, gooi er dan paardenmest in en dicht het verder met het zand wat er naast ligt. Vaak moet ik het een 2e keer doen, maar dan blijven de daar wel weg. Helaas gaan ze dan wel weer veer op een andere plek, pfff

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:13

Ik zou bij het buren op het land gaan staan en dan het geluid van een wortel maken, dan lok je ze weg. :j

Even serieus, ik zou het beter omheinen. :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:17

Jager met een fret inschakelen.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:21

Je mag mijn hond wel lenen :P. Die jaagt hier van alles van de weilanden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:23

Bak onderwater zetten zodat de holen vollopen maybe?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 23:25

Ik las het van het voetbalveld met vossenpis. Helaas kan ik niet achterhalen of het ook gewerkt heeft ;-(

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:33

Omheinen tegen konijnen is eigenlijk niet te doen, of je moet echt het materiaal ingraven maar dat is ontzettend veel werk.. Heel veel succes met de konijnen, lastig dat je er zo veel overlast van hebt!

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:44

Je hebt van die stekkers voor in het stopcontact bij de Blokker tegen ratten, muizen, knaagdieren. Ze geven continu een hoge toon af, daar lopen de knaagdieren hier echt van weg. Maar ik weet niet of je zelf huisdieren hebt die hier dan ook last van zouden hebben...
Ze hebben een vrij groot bereik maar dan zou ik er toch aan beide kanten van de bak 1 doen voor de zekerheid