Prijs verhoging stal per 1 januari

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirls

Prijs verhoging stal per 1 januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 21:12

Wij hebben bij ons op stal te horen gekregen dat per 1 oktober de prijs van het stro met 16% is gestegen en de prijs van kuil met 42%.
Wij staan op een stal in noord-holland en we betalen voor een container 275 euro en voor een vaste stal 300 euro per maand.
Nu word er per 1 januari 40 euro bij gerekend :(
Hoe zit het bij jullie op stal? ik vind dit een beetje veel

Resfeber

Re: Prijs verhoging stal per 1 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:13

Idd wel stom zoiets..
Wat dacht je van elk jaar 1,- verhoging van lesgeld?
Vind ik net zo achtelijk!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:13

Das wel erg veel geld voor een containerstal... Wat voor faciliteiten zijn er allemaal aanwezig? En wat wordt er allemaal gedaan/moet je zelf doen?

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:15

ik vind dat ook behoorlijk wat.
Bij ons is er een half jaar geleden weer verhoogd met 10%, ik betaal 165 nu, eerst 150 euro all in. Maarja, woon dan ook aan de andere kant van 't land.
40 euro vind ik behoorlijk veel. Wat krijg je er allemaal voor terug?

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:23

Dat is best veel!
Bij ons nog niets gehoord over een eventuele verhoging van het stalgeld. Het hooi is bij ons ook nog niet duurder geworden. De prijs van het stro weet ik niet.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:29

ja een verhoging van 40 euro vind ik ook wel veel. Rond de 20 euro vind ik redelijker. Maar of je nu een vaste stal hebt of een container, je paard blijft de dezelfde hoeveelheid stro hooi en voer gebruiken. Dus als de prijs verhoogd wordt, is het wel zo redelijk dat alle stallen de zelfde prijsverhoging krijgen. Ik weet wel dat de prijs van stro en kuil/hooi de laatste jaren aardig is gestegen. Mijn stalhouders klaagde daar regelmatig over. Daarom gaan ook heel veel stallen over op vlas, is goedkoper en minder afval.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:11

heb zelf mn ponys aan huis.
maar betaal voor hooi-kuil in grote pakken 15,00 per pak meer.
tel maar uit je winst. ben nu ook al 60,00 per maand meer kwijt.
en reken er maar op streng winter tada weer een tientje dr bij op.

trouwens het krachtvoer brok etc is ook al flink gestegen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:13

Mijn stalhuur gaat per januari met 7,50 omhoog. Dat vind ik echt heel erg redelijk in deze dure tijden.
40 euro is inderdaad wel erg veel.

Cowgirls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:14

wij vinden het allemaal veel :( we hebben 1 binnenbak waar di avond en do avond en zaterdag overdag manege lessen in worden gegeven.
we hebben 1 stapmolen, 1 roundpen en een kleine buitenbak, 4 zand paddocks.
het kost je elke maand 15 euro om je paard buiten te hebben voor een paar uurtjes.
Manege lessen kosten 15 euro en een les voor een pension klant in een manege les kost 12.50.
ander stallen hebben ook weleens een verhoging maar heb nog nooit zoiets gehoord als 40 euro :(
als je het uitrekent over alle stallen hebben ze 2000 euro meer in de maand door de 40 euro extra

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:24

tsja, vind dan de stalling bij jullie sowieso wel prijzig... Ik sta voor 200 in een ruime uitloopstal (ok, hij deelt m met zn vriendje en met zijn eigenaresse deel ik de kosten, maar stal is sowieso 200) incl hooi en stro ed. Hebben 2 buitenbakken, binnenbak, round pen en paddock én paarden kunnen overdag hele dag op t land. 's Zomers hebben we ook een springweide, maar die is nu niet in gebruik ivm t weer natuurlijk :)

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:26

Bij ons ook een verhoging van 15 euro, maar 40 euro vind ik wel heel veel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:29

Wij hebbn nu een verhoging van 25 euro, dus 15% van het stalgeld.. We hebben er dan wel een buitenbak en een binnenbak bij gekregen, maar ik moet nog eventjes zien hoe ik nu uit ga komen, anders toch maar iets simpelers zoeken op de lange termijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:31

En er is helemaal niemand hier die dan eens bij z'n stalhouder voorlegt dat die misschien ook maar eens wat goedkoper of efficiënter moet gaan werken?
Ik kan mijn prijzen voor klanten ook niet zomaar zoveel omhoog gooien en mijn salaris stijgt ook niet zoveel, dus ik moet het ook wat handiger/slimmer doen allemaal...

Ik weet dat stalhouders (doorgaans) harde werkers zijn hoor, maar ik werk me ook de pleuris voor de zaak en moet het ook maar zien te redden...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:48

Ik ben niet zo'n rekenwonder maar als ik het goed bereken dan rekenen ze 75euro voor hooi (+40% ->30 euro= 105 euro) en 65euro voor stro (+15% -> 10euro = 75 euro)?

Je betaalt dus volgens mijn berekening 105 euro voor hooi, als je paard een halve baal per dag eet ben je ruim 16 balen per maand kwijt en betaal je dik 6.60 euro per baal. Ik heb weet niet precies hoe de hooi nu prijzen liggen maar dat zou kunnen voor kleine baaltjes? Echter ik begrijp dat er 50 paarden staan, dan zou je denken dat ze groot inkopen en een lagere prijs kunnen bedingen?

Maar mss zit ik wel helemaal verkeerd met mijn berekening. Ik zou het gewoon de stalhouder eens precies vragen, ik vind het niet raar om wat meer inzage in de opbouw van je rekening te krijgen bij zulke verhogingen. :)

Edit: ik vind het sowieso niet raar om een gespecificeerde nota te krijgen, dat kreeg ik bij mijn vorige stal igg wel.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 02-11-10 22:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:49

Verplaatst van [WN-AM naar VSW]

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:17

Phoe dat is wel een behoorlijke verhoging.
Ik zou toch ook met zoveel mogelijk pensionklanten naar de stalhouder stappen hoor. Bedoel 20 euro kan ik nog inkomen maar 40 euro vind ik wel veel in een keer komen daar ook nog nieuwe faciliteiten bij?
Als het echt alleen puur is omdat hooi en stro duurder is geworden dan is dat toch echt wel veel.
Maarja ik denk als de stalhouder niet van gedachte veranderd dat je het er gewoon mee moet doen ben ik bang.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:21

Is het niet zo dat een stal max 10% p/j mag verhogen?

indiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:27

mijn kosten per paard zijn niet gestegen,
woon ook in noord holland,

kuil per baal 35 e
2paarden 1 maand
gehakseld stro 5 eu per baal 1 per week

weiland huur 60 per maand,
2 zakker biks a 11 e

per paard dus 78 e kosten

en dan koop ik klein in!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:31

Ik vraag me af of er niet steeds meer mensen (pensionhouders) zijn die goed geld willen verdienen aan hobby paarden houders.

Waar ik nu sta sinds 2 maand betaal ik 150,- per pony.(heb er 2) Krijg er een box voor, matige kuil en gehakselt brandnetel spul á 2,- per pak (20 kg) heb 3,5 pak/week/box nodig om ze een beetje schoon te hebben staan.

Voorheen (naja, 2 maand terug) regelde ik zelf het foerage en was ik voor 2 pony's per 4 weken 10 pak vlas en 1,5 grote baal hooi kwijt voor 100,-. Nu krijgen ze minder aan kuil (+/- 1 baal) en dat brandnetel spul.
Komt er nu op neer dat ik 100,- /box kale huur/maand betaal. (In totaal betaal ik 300,- "all in" voor 2 pony's) Deze kerel huurt zelf 5 boxen, waarvan ik 2 van hem, en hij betaalt daar in totaal 200,- maand voor! (40,-/box dus) Dus ik betaal al ZIJN boxen. Ik heb aangegeven dat hij mij te duur is voor wat ik er voor terug krijg. (2 boxen, kuil, strooisel, hij heeft geen eigen accommodatie, wel eigen land voor ZIJN paarden) Word ie kwaad en ratelt als een kip zonder kop "wat ik vraag is heel normaal, iedereen vraagt dat" Hij vergeet alleen verder te kijken wat ze aanbieden aan "eigen" accommodatie en dergelijke en waar deze mensen zitten. En dus niet onder verhuren!

Eigenlijk was hij ook van plan een verhoging te doen per januari, maar als ik nu zeg dat ik tot mei blijf wil hij wel 25,- minder rekenen. Is me nog 75 te veel voor wat ik terug krijg. Hij heeft mij luid en duidelijk gezegd dat hij "er wat aan wil verdienen". Dus als ik weg ga verhuurt hij aan een ander, ZONDER dat ZIJN verhuurder hier van op de hoogte is. (die vraagt overigens 90,- /box/maand all in) Dat het foerage WAT duurder geworden is snap ik, maar er speelt ook zeker mee dat de verhuurder ruimer in de centjes wil zitten. Voor jou 10 anderen die het wel willen betalen.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:39

Een beetje veel?? Ik vind dit idioot veel!
Ik heb gehoord dat er bij de stal waar ik sta elke keer een verhoging van 5 euro is. Heb er nog niets over gehoord van de stalhouder zelf, maar met 5 euro ben ik al niet blij.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:40

Wow, je moet het er maar voor over hebben zeg !

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:15

Ik vind dat een te hoge verhoging.
Als alles aantoonbaar duurderword dan is het logisch dat de prijs omhoog gaat, maar of de verhoging klopt??

Vraag eens of ze het kunnen weerleggen, daar heb je recht op, word het echt zoveel duurder?
En dan kun je altijd kijken hoe en wat.

Voor een containerstal vind ik het ook een hoge prijs.......en dan nog eens 40 euro erbovenop.......bij een vriendin van mij gaat het ,et 20 euro pm omhoog, en dat is al vel waardoor mensen vertokken.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:24

€ 40,- omhoog? Veel te veel in 1 keer!!! Ja, het is allemaal een stuk duurder geworden dus een prijsverhoging zit er wel dik in maar dit is wel heel erg veel zo!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:26

TinekeHorses schreef:
Idd wel stom zoiets..
Wat dacht je van elk jaar 1,- verhoging van lesgeld?
Vind ik net zo achtelijk!

Waarom is het achterlijk?. Ander dingens tijgen toch ook zoals abonnementen, energie, huren enz...ik zie niet het verschil met andere dingen?.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:29

mijn stal is per 1 nov met €25 om hoog gegaan ivm de zelfde reden. want hij zou geen geld meer overhouden.

hij heeft ons wel beloofd dat met de prijsstijging de stapmolen overdekt wordt en dat we een overdekte longeercirkel er bij krijgen (ivm 's winters 10-15 hengsten voor de hengstenkeuring en dat moet allemaal gelongeerd worden en dat is niet makkelijk in de gewone rijbaan).

het probleem is, je kan wel van stal veranderen maar alle stallen hier in de buurt zijn al duurder of worden ook duurder. dus dat heeft geen nut. zou houden de stallen zich in evenwicht