Nog tips voor goedkoop een paardje houden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anouska4ever

Nog tips voor goedkoop een paardje houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:34

Ik ben benieuwd of iemand ideeën heeft hoe je het houden van een paardje wat goedkoper kan maken, het moet natuurlijk wel goed blijven, niet dat het paard zich daardoor ongelukkig gaat voelen ofzo. Bijvoorbeeld goedkope bodembedekking, maar het mag ook iets anders zijn hoor. Ik heb geen paard en ga er ook geen een kopen hoor, maar ik ben gewoon benieuwd!
Laatst bijgewerkt door anouska4ever op 26-10-08 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

virgin_lady

Re: Nog tips voor goedkoop een paardje houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:36

24/7 op de wei met schuilstal Lachen Scheelt je bodembedekking. Tenminsten als je er nix in doet. Maar zou dat alleen doen met een droge wei en niet als het mega nat is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:37

Gewoon geen paard houden, da's het allergoedkoopst...
Zo'n vraag komt nl niet uit de lucht vallen........

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:39

Billy schreef:

ik ga ook geen paard nemen hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:39

Stokpaard of hobbelpaard. Wel uitkijken voor houtworm.

Flauw ik weet het. Maar een paard zal je eenmaal geld kosten. Vooral de onvoorziene kosten (dierenarts, speciaal beslag, passend zadel etc) Kunnen behoorlijk hoog zijn!

Capey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:45

verzorgpaard.. Kost helemaal niks!

Als je een aardig iemand vindt xD

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:47

anouska4ever schreef:
Billy schreef:

ik ga ook geen paard nemen hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig

Nou, zie het maar zo: Als je op dingen moet besparen om een paard te kunnen houden komt het niet goed.
En dat je er bij voorbaat al over nadenkt, zegt mij genoeg.
Ik geloof nl niet in plotselinge nieuwsgierigheid, zo'n vraag heeft altijd een achtergrond.
De volgende vraag is dan bijv: Kan ik met een folderwijk een paard onderhouden?
Nee dus.....

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:49

niet kopen, heel goedkoop

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:50

Hoe goedkoop je het ook wilt, het is altijd duurder dan je denkt.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:51

ik houd mijn paarden buiten, op een land met schuilstal en uitloop, dat is goedkoper dan maandelijks 300,- stalling. De rede dat ik ze buiten houd is trouwens niet om het geld, ik vind het prettiger voor ze, ik hou niet van stal paarden (dit natuurlijk ieder voor zich) Het grote nadeel daarvan is wel, dat ik alles zelf heb moeten aanleggen, dat ik alles qua land en omheining ect zelf moet onderhouden, zelf hooi, bodembedekking (zaagsel +stro) voer ed moet inkopen. De rest van de kosten zijn eigenlijk het zelfde, nog een nadeel is, als ik mijn paarden laat enten, dat ik ook nog eens 30,- voor rijkosten betaal, en dat met niemand kan delen Lachen
Voor de rest kan je natuurlijk op alles bezuinigen, goedkoop voer, goedkope wormenkuren ect. maar dat doe ik niet, mijn paardjes wil ik gewoon het beste van het beste geven.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:53

virgin_lady schreef:
24/7 op de wei met schuilstal Lachen Scheelt je bodembedekking. Tenminsten als je er nix in doet. Maar zou dat alleen doen met een droge wei en niet als het mega nat is.

En jij denkt dat die paarden geen hooi eten om zich bijvoorbeeld warm te houden als het zulk k*tweer is als nu, of wormenkuren/wormonderzoek nodig hebben en een dierenarts als het nodig is?

Uiteraard kun je een aantal dingen een stuk goedkoper doen dan menig eigenaar... maar dan zou ik vooral; beginnen met de anky en andere dure dekje ste laten voor wat het is... da's echt niet beter dan een goedkoper. Net zoals een vermogen uitgeven aan allerlei bijpassende peesjes, bandages, jassen, handschoenen en meer van dat soort rommel... Dáár kun je prima op besparen, niet op voeding, bodembedekking etc etc etc

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:56

_rosita_ schreef:
virgin_lady schreef:

En jij denkt dat die paarden geen hooi eten om zich bijvoorbeeld warm te houden als het zulk k*tweer is als nu, of wormenkuren/wormonderzoek nodig hebben en een dierenarts als het nodig is?

Uiteraard kun je een aantal dingen een stuk goedkoper doen dan menig eigenaar... maar dan zou ik vooral; beginnen met de anky en andere dure dekje ste laten voor wat het is... da's echt niet beter dan een goedkoper. Net zoals een vermogen uitgeven aan allerlei bijpassende peesjes, bandages, jassen, handschoenen en meer van dat soort rommel... Dáár kun je prima op besparen, niet op voeding, bodembedekking etc etc etc

Hier sluit ik me bij aan!

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:58

stro is wel heeeel prijzig dit jaar.. Tong uitsteken Maar inderdaad op de "mooiheid" zoals bandages, dekjes en jassen maar ook dekens zijn natuurlijk niet echt nodig.. Voer en gezondheid is het belangrijkts zo ook een passend zadel(!!!) de aanschaf kost meestal een hele hoop..en dan hopen dat je een peerd hebt met n sterke gezondheid

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:00

hihihi hoe goedkoop een paard houden Haha! Haha! Haha! gaat niet lukken meis................ niet rechtsaf en niet linksaf Lachen

die dieren kosten een godsvermogen elke maand weer, en dan moet je niet een ziekelijk paard hebben Lachen

dus helaas........... droom even in de koelkast zetten Lachen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 26-10-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:04

Je kunt eigenlijk opzich best wat meer overhouden, maar een paard is en blijft duur. Hoe je het ook doet.
Een aantal tips:

- Natuurlijk is een 24/7 weiland goedkoper dan een luxe manege met binnenbakken en nog veel meer. Hier in de buurt betaal je €70,- voor een 24/7 weiland met schuilstal, en voor een dure manege €365,-. Dat is echt een heel verschil. MAar daar moet het paard + wat je ermee wilt ook geschikt voor zijn. Wil je de sport in zal je toch echt een bak nodig hebben. Recreatief moet er een park in de buurt zijn.
- Veel besparen op setjes. Een zweetdeken + winterdeken + uitrijdeken is echt al genoeg, dan hoef je niet ook nie tnog een burberry deken enzo bij. Setjes zijn ook niet nodig, goede bescherming + dekje is goed genoeg.
- Een tweedehands zadel wa je wel door een zadelmaker moet nalaten kijken is ook al goedkoper.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:08

Je moet gewoon een ruim budget hebben en niet "net aan".

Mocht het stro een keer duur zijn en je hebt een keer dierenartskosten dan heb je gelijk een enorm probleem. Bovendien kan er altijd iets gebeuren waardoor het paard toch (tijdelijk) op stal moet. Paard ziek, wei niet begaanbaar, je goedkope weitje wordt verkocht etc.

Het levert jezelf enorm veel stress op om op zo´n manier een paard te houden en het risico dat je het paard niet kan bieden wat het nodig heeft is gewoon erg groot.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:52

Een gedeeld paard houden kan goedkoop zijn.. maar kan ook voor veel narigheid zorgen..
Je deelt dan samen de kosten van het paard e.d.
maar je hebt hele goede afspraken nodig.. als een paard gewond raakt terwijl jij erop reed wie draait er dan voor de kosten op?

Verder is idd het niet houden van een paard heel goedkoop..

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar als ze sterven valt er niets te erven..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:54

Geen paard is het goedkoopst.

En daarna komt het 'natuurlijk houden' van paarden.........
Zelf bekappen, af en toe zelf voor DA spelen, 24/7 op de wei met schuilstal, en weinig materiaal nodig om mee te werken. Clown

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:58

wat is er mis met 24/7, schuilstal en geen bodembedekking/
Ik heb gewoon zand in de schuilstal. verder krijgen ze 2 keer per dag ruime hoeveelheid hooi, brok, bietenpulp en de iets magere pony krijgt nog maismeel

scheelt echt wel dan als ik ze op een manege neer zou zetten hoor

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:01

Pff wat een typische bokt reacties weer.
Je kan het met alles zo duur maken als je zelf wilt.
Ik ben voor een kleine 150 euro klaar en mijn pony heeft het beste leven wat hij zich kan wensen.
Maar als je perse op een kieffer zadel wilt rijden en een luxe binnenbak wil ja dan wordt het al duurder.

Je hoeft echt niet rijk te zijn voor een paard te kopen, natuurlijk moet je wel iets op voorhand hebben maar dat is met alles zo. Maar echt geen duizenden euries

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:03

Naar een boer gaan. En vragen voor stalling in ruil voor helpen met melken.

Ik ben via een stage zo bij Lambert binnengerold. Paardje heeft een eigen wei. Een stal (Staat ze alleen nooit in). En ik mag hooi/stro/kuil/alles, zo veel pakken als ik wil! En geen kosten eraan verbonden. Alleen meehelpen met de koeien. Maar als dat een keer een dagje neit lukt, is dat nooit een probleem!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:04

en wat als jouw pownie vanavond een koliek aanval krijgt en geopereerd moet worden (koste mij 6000 euries Haha!) heb jij die liggen.......... of laat je hem dan maar afmaken omdat je het geld niet hebt?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:07

KiWiKo schreef:
en wat als jouw pownie vanavond een koliek aanval krijgt en geopereerd moet worden (koste mij 6000 euries Haha!) heb jij die liggen.......... of laat je hem dan maar afmaken omdat je het geld niet hebt?

Ja

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:10

KiWiKo schreef:
hihihi hoe goedkoop een paard houden Haha! Haha! Haha! gaat niet lukken meis................ niet rechtsaf en niet linksaf Lachen

die dieren kosten een godsvermogen elke maand weer, en dan moet je niet een ziekelijk paard hebben Lachen

dus helaas........... droom even in de koelkast zetten Lachen

niet altijd Lachen ik heb mn 3 beesies ook heel goedkoop hoor Lachen maar ik heb wel geluk met de gratis stalling, en een handige familie die graag een stal in elkaar flatst Lachen
en ik heb ook geluk dat ik deze winter weer wat gratis hooi krijg van een boer.

maar ach goedkoop, koop gewoon de goedkoopste halster, touw, zadeldeken, en hoofdstel.
dekens heb ik niet, evenmin als beenbescherming. Ik heb tweedehandse borstels, schoenen en (passende!!) zadels. Alleen als iets echt kapot is koop ik nieuw. (ik heb nog altijd het eerste halster van mn pony, inmiddels al meer dan 10 jaar gaat dat ding mee.)
maar voor mn 3 paarden ben ik per maand nog geen 50 euro kwijt Lachen valt te zien of we hooi, stro, liksteen, .. moeten kopen of niet.
Laatst bijgewerkt door Hananas op 26-10-08 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:10

Ja als in ik heb dat geld liggen of ja als in ik maak 'm af?

Het goedkoopst een paard houden is 'm niet houden en af en toe eens op een manege rondhobbelen. En dat laatste kost ook geld, maar niet de onverwachte kosten.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-10-08 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt