Eerst werkten we met grote, hele grote, hooinetten. Dit waren eigenlijk aanhangwagen netten maar met wat creativiteit heb ik daar een hooinet van gemaakt.

Helaas werkte dit ook niet perfect. Ik woonde niet meer bij stal en daardoor voerde mijn schoonzus de paarden, wat niet altijd even goed uitpakte. Vlak voor ik mijn paard naar zijn andere stal verhuisde voor de winter trof ik namelijke meerdere hooinetten aan, op de grond, in de draad. Oftewel erg gevaarlijk.. Dat moest dus anders dit jaar!
Na heel veel zoeken op internet kwam ik op het idee om een kliko om te toveren tot slow feeder..

Gewoon zo eentje dus
Na wat overleg te hebben gepleegd met mn broer snapte hij het idee en is hij aan de slag gegaan. "
Het plan was om een gat in de onderkant te maken, hier gaas voor te spannen en aan de binnenkant een mechanisme zodat het hooi naar dat gat zou glijden.
Na een week had mijn broer ergens een kliko kunnen regelen en nog een weekje later was hij al klaar: Ik had mijn perfecte slow feeder!

Vandaag is de slow feeder voor het eerst in gebruik gegaan en dat ging meteen erg goed. De kliko is aan de onderkant verzwaard met stenen zodat de paarden hem niet zomaar om kunnen gooien en er ligt een steen bovenop zodat de deksel niet zomaar open gemaakt kan worden.
Ik wilde dit graag op Bokt plaatsen om anderen te laten zien dat dit een heel goed werkend iets is

Heb nog geen foto gemaakt terwijl hij in gebruik is, zal die deze week nog even plaatsen.
Ook leuk om te weten is dat je er in 1 keer bijna een hele hooibaal in kwijt kan.