[WN] Paint vraagje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Paint vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 13:33

hallo,

ik heb een vraagje aan de Paintliefhebbers onder ons.

mijn Quarter heeft op zijn buik/borst, een wit vlekje, de huid hiervan is ook wit.
nu vertelde Evelien (van Eurohorse) me, dat ik hem ook bij de APHA kon laten registreren als een minimal white...en zo ook aan de Paint onderdelen mee kan doen Lachen
weten jullie hoe, wat en waar ik hem dan kan laten registreren en of dat evt gevolgen heeft voor zijn "status" als Quarter?

DubbelFun

Re: Paint vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:27

Helaas gaat dat nu niet meer lukken, omdat de Paints tegenwoordig de 'one Paint parent rule'' hebben. Dus geen Paint-ouder is geen Paint-papier.

Vroeger.. voor de nieuwe witregels had je paard officieel niet als Quarter geregistreerd mogen worden (vlekken op de buik groter als 2,5 cm) en had hij dus idd in het Paint-stamboek opgenomen kunnen worden. Afhankelijk van de grootte en plaats van de vlek(ken) had het zelfs een regular Paint kunnen worden.
Met het wegvallen van de witregel had je hem dan weer op kunnen laten nemen in het Quarter stamboek (immers 2 quarterouders) en had je dus idd een dubbelgeregistreerd paard gehad en had je dus aan zowel de Paint- als aan de Quarterrassenshows mee kunnen doen.

Maar die vlieger gaat dus helaas niet meer op... Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:59

Volgend jaar de nieuwe regels maar in de gaten houden, er wordt gefluisterd dat de one parent rule weer wordt afgeschaft of gewijzigd....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:00

Zou de AQHA dan ook de witregel weer terugdraaien Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:22

Nou, wat ik begreep rommelt het in ieder geval aardig. Ze zagen natuurlijk veel Quarters dubbel geregistreerd of zelfs alleen als paint geregistreerd gaan en de AQHA is een 'big bussiness organisatie', toch heel anders dan de APHA... waren allemaal 'verloren' klantjes = inkomsten denk ik.
Maar nu er gewoon volledige Paints tussen de Quarters gaan lopen begint men hier en daar toch ook te morrelen. Ik denk dat ze zelf niet goed weten wat ze willen en misschien het effect van dubbel gerigistreerde Paints een beetje onderschat hadden.
Maar goed, 't zijn maar geruchten hoor. Misschien ook wel de stemmen van een paar fokkers die't graag terug gedraaid zouden zien. Ik denk dat ze't gewoon even tijd moeten geven...
Vooralsnog is dit eigenlijk de eerlijkste manier denk ik. Die dubbel geregistreerde bonte paarden die er nu tussel lopen zijn over een paar jaar ook verdwenen, dan zie je ze niet meer en nu mag het al niet meer (dubbel geregistreerd). Echt bonte quarters zul je dan niet meer zien over een tijdje, omdat het ongewenst blijft en 'echte' quartermensen het ook liever helemaal niet zien. Alleen de 'gunnertjes' met hoge witte benen of een net wat te brede bles zullen dan Quarter mogen blijven. En da's natuurlijk prima.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 17:30

DubbelDun schreef:
Vroeger.. voor de nieuwe witregels had je paard officieel niet als Quarter geregistreerd mogen worden (vlekken op de buik groter als 2,5 cm) en had hij dus idd in het Paint-stamboek opgenomen kunnen worden.

bedankt voor de uitleg Afgod
dan ging het zowiezo al niet lukken denk ik...het is maar een klein vlekje, dat haalt de 2,5cm volgens mij niet eens Lachen